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  • Der fliegende Holländer © 2017, Thomas Jauk

    Ingela Brimberg als Senta, Chor der Deutschen Oper Berlin

  • Der fliegende Holländer © 2017, Ruth Tromboukis

  • Der fliegende Holländer © 2017, Ruth Tromboukis

  • Der fliegende Holländer (Premierenstimmen) © 2017, Ruth Tromboukis

  • Der fliegende Holländer (Trailer, Kinoversion) © 2017, Ruth Tromboukis

  • Der fliegende Holländer © 2017, Thomas Jauk

    Samuel Youn als Holländer

  • Der fliegende Holländer © 2017, Thomas Jauk

    Matthew Newlin als Steuermann

  • Der fliegende Holländer © 2017, Thomas Jauk

    Matthew Newlin als Steuermann, Tobias Kehrer als Daland

  • Der fliegende Holländer © 2017, Thomas Jauk

    Chor der Deutschen Oper Berlin

  • Der fliegende Holländer © 2017, Thomas Jauk

    Samuel Youn als Holländer

  • Der fliegende Holländer © 2017, Thomas Jauk

    Ingela Brimberg als Senta, Thomas Blondelle als Erik

  • Der fliegende Holländer © 2017, Thomas Jauk

    Matthew Newlin als Steuermann, Tobias Kehrer als Daland

  • Der fliegende Holländer © 2017, Thomas Jauk

    Tobias Kehrer als Daland, Ingela Brimberg als Senta

  • Der fliegende Holländer © 2017, Thomas Jauk

    Ingela Brimberg als Senta, Thomas Blondelle als Erik

  • Der fliegende Holländer © 2017, Thomas Jauk

    Samuel Youn als Holländer, Ingela Brimberg als Senta

  • Der fliegende Holländer © 2017, Thomas Jauk

    Thomas Blondelle als Erik

  • Der fliegende Holländer © 2017, Thomas Jauk

    Ingela Brimberg als Senta, Thomas Blondelle als Erik

  • Der fliegende Holländer © 2017, Thomas Jauk

    Thomas Blondelle als Erik

  • Der fliegende Holländer © 2017, Thomas Jauk

    Tobias Kehrer als Daland, Gideon Poppe als Steuermann

  • Der fliegende Holländer © 2017, Thomas Jauk

    Ingela Brimberg als Senta; Chor der Deutschen Oper Berlin

  • Der fliegende Holländer © 2017, Thomas Jauk

    Ingela Brimberg als Senta

  • Der fliegende Holländer © 2017, Thomas Jauk

    Ingela Brimberg als Senta

  • Der fliegende Holländer © 2017, Thomas Jauk

    Ingela Brimberg als Senta

  • Der fliegende Holländer © 2017, Thomas Jauk

    Ingela Brimberg als Senta, Chor der Deutschen Oper Berlin

  • Der fliegende Holländer © 2017, Thomas Jauk

    Ingela Brimberg als Senta, Chor der Deutschen Oper Berlin

  • Der fliegende Holländer © 2017, Thomas Jauk

    Chor der Deutschen Oper Berlin

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Der fliegende Holländer

Richard Wagner (1813 – 1883)
Wed 01.05.2019 / 18:00 h / D-Prices: € 134,– / € 98,– / € 70,– / € 42,– / € 24,– / tickets

Romantische Oper in drei Aufzügen
Musik und Dichtung von Richard Wagner
Uraufführung am 2. Januar 1843 in Dresden
Premiere an der Deutschen Oper Berlin am 7. Mai 2017

In deutscher Sprache mit deutschen und englischen Übertiteln

ca. 2 Stunden 15 Minuten / Keine Pause

Einführung: 45 Minuten vor Vorstellungsbeginn im Rang-Foyer rechts

The Concert Programme

The Dutchman is a cursed man, a driven man, an outsider. Richard Wagner encountered this stateless figure in the pages of Heinrich Heine, who suffused the romantic material with his characteristic irony. Wagner was uninterested in Heine’s broader storyline, which downplayed the Dutchman material. Wagner immersed himself in the story of the mysterious mariner, drawing for his first opera on this tale of a man searching for a woman who can offer him redemption. Roving restlessly in the borderlands of Life and Death, the Dutchman meets Senta, a woman who, in her own way, appears alien and without a place to call home and is yearning for a male character, a figment of her own fantasy – the Dutchman. The world is one of dream images, obsessions, projections and the fantastic, a world that has long since lost touch with reality. The character most affected by all this is the huntsman, Erik, arguably the only person in the story who is genuinely in love, but he is unable to reach the other characters, which are lost in their dreams. Written in 1841 and first performed in Dresden in 1843, Wagner’s opera builds on the tradition of German romantic operas as espoused by Weber and Marschner and is a departure from the grand opera style of his previous opera, RIENZI. Yet despite his mainstream approach, the work is an indication of Wagner’s development as a musical dramatist – and the first to place Wagner’s prime preoccupation, redemption through love in death, at the center of proceedings.

Mit Unterstützung des Förderkreises der Deutschen Oper Berlin e. V.