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Schedule - Deutsche Oper Berlin

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La traviata

Giuseppe Verdi (1813 – 1901)

05
Thu
June
19:30 - 22:15
B prices: € 92.00 / 72.00 / 52.00 / 32.00 / 24.00
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Information about the work

Melodramma in drei Akten
Libretto von Francesco Maria Piave nach dem Roman
„La dame aux camélias“ von Alexandre Dumas fils
Uraufführung am 6. März 1853 in Venedig
Premiere an der Deutschen Oper Berlin am 20. November 1999

2 Stunden 45 Minuten / Eine Pause

In Italian with German and English surtitles

Pre-performance lecture (in German): 45 minutes prior to each performance

recommended from 13 years
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05
Thu
June
19:30 - 22:15
B prices: € 92.00 / 72.00 / 52.00 / 32.00 / 24.00
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About the work
Violetta Valery, living in kept splendour at the expense of Baron Douphol, has apparently recovered from a serious illness. To celebrate, she throws a party where she meets and falls for Alfredo Germont. As their love for each other is frowned upon, they set up house outside of Paris. Alfredo’s father insists that she break with his son in order not to jeopardise the marriage prospects of Alfredo’s sister. Violetta accedes to his wish and cuts off relations. In a showdown at another party Violetta tries to convince Alfredo that she’s in love with the Baron, causing Alfredo to hurl his gambling winnings at her feet, calling them “fees for services rendered”. Soon afterwards, at the height of the Paris carnival, Violetta is on her deathbed. She receives Alfredo, who has heard from his father her real reason for leaving him. Violetta forgives him, gives him her blessing and dies.

Verdi’s only opera to be set in middle-class circles of mid-nineteenth-century Paris was based on “La dame aux camélias”, an acclaimed novel by Alexandre Dumas fils. The novel referenced the death of Marie Duplessis, a 23-year-old courtesan, from TB on 3rd February 1847 as the occasion for a critical study of the Parisian demi-monde. Where Dumas’s main characters form part of a tight social network, Verdi and librettist Francesco Maria Piave eliminate anything that isn’t directly linked to the clashes between Violetta, Alfredo and father, Giorgio Germont. This drama of interior emotions focuses on the three stations on Violetta’a via: love, renunciation and death.


About the production
Götz Friedrich gave the opera the tragic slant of a requiem by telling Violetta’s story in the form of flashbacks, which begin with the prelude presenting Violetta lying on a white deathbed on a stark stage that resembles a massive tomb. She rises from the bed (which promptly becomes a chaise longue), pulls on a ballroom gown and turns to receive Paris’s party people disgorging into the room. The tale is unsentimentally staged, with no hint of trivial directness. The focus is on the drama’s interiority and the atmosphere of death and doom.

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DEC

Advents-Verlosung: Das 14. Fensterchen

So viel sei heute schon verraten: Dieses dritte Adventswochenende gehört ganz und gar dem Jazz. Seit 2005 hat die BigBand der Deutschen Oper Berlin einen ganz festen Platz im Spielplan: Sei es bei großen Konzerten mit u. a. Katharine Mehrling, Madeline Bell, Lyambiko, Jocelyn B. Smith, Pe Werner, Bill Ramsey, Paul Kuhn, Georgie Fame, Jiggs Whigham, Jeff Cascaro, Till Brönner oder Richard Galliano als Solist*innen. Aber auch in kleineren Formationen finden immer wieder Konzerte in der Tischlerei statt oder entstehen Hörbücher für Kinder. Zuletzt erschienen ist – nach „Das Dschungelbuch“ und „Die Ballade von Robin Hood“ – das Hörbuch „Das Gespenst von Canterville“.

Heute verlosen wir für Sie 5 Mal eine CD „Das Gespenst von Canterville“ nach Oscar Wildes Märchen. Wenn Sie zu den Gewinner*innen gehören möchte, senden Sie bitte heute eine E-Mail an advent@deutscheoperberlin.de mit dem Betreff „Das 14. Fensterchen“.

Seit Generationen schon spukt es auf Schloss Canterville, doch das hält den amerikanischen Gesandten Hiram B. Otis nicht davon ab, das alte Gemäuer zu erwerben und mitsamt seiner Familie dort einzuziehen. Als moderne, aufgeklärte Amerikaner schenken sie diesen englischen Gespenstergeschichten schließlich keinen Glauben. Und so brechen harte Zeiten für den alten Schlossgeist an, der eine solche Respektlosigkeit in all den Jahrhunderten noch nicht erlebt hat.

Die Musiker Martin Auer und Rüdiger Ruppert haben für die Deutsche Oper Berlin ein eindrucksvolles Erzählkonzert geschaffen. Während Christian Brückner die Geschichte vom verprellten Schlossgespenst erzählt, entfaltet das Wilde Jazzorchester die atmosphärische Gruselkulisse. Ein Klang-Kunstwerk für die ganze Familie!



Einsendeschluss: 14. Dezember 2024. Die Gewinner*innen werden am 16. Dezember 2024 per E-Mail informiert. Die CDs gehen jeweils auf dem Postweg zu. Der Rechtsweg ist ausgeschlossen.