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Ensemble - Deutsche Oper Berlin

Michael  Sumuel

Michael Sumuel

In der Saison 24/25 kehrte der amerikanische Bassbariton Michael Sumuel, der für seinen „geschmeidigen und einschmeichelnden Gesang“ (Daily Camera) gelobt wird, an die Metropolitan Opera zurück und gab sein Debüt an der Opera Australia in Sydney, wo er die Titelrolle in LE NOZZE DI FIGARO sang. Außerdem gab er erstmals Porgy in PORGY AND BESS an der Washington National Opera und Sharpless in MADAMA BUTTERFLY an der Canadian Opera Company und der LA Opera singen. Als versierter und gefragter Konzertkünstler gab Sumuel sein Debüt mit dem Chicago Symphony Orchestra, wo er Mozarts „Krönungsmesse“ aufführte, das Fauré-Requiem mit dem San Francisco Symphony Orchestra, Bachs „Weihnachtsoratorium“ mit Music of the Baroque und Dame Jane Glover, Mozarts Requiem mit der Salzburg Camerata, ebenfalls mit Dame Jane Glover, Beethovens Symphonie Nr. 9 mit dem North Carolina Symphony und Händels „Messias“ mit Jonathan Cohen und dem Houston Symphony. Schließlich wird Michael Sumuel an seiner ehemaligen Hochschule, der Columbus State University Schwob School of Music in Georgia, einen Liederabend und eine Meisterklasse geben.

Zu den Höhepunkten im Opernbereich zählen an der Metropolitan Opera Reginald / THE LIFE AND TIMES OF MALCOLM X und Belcore / L'ELISIR D'AMORE, an der San Francisco Opera Figaro / LE NOZZE DI FIGARO, Escamillo / CARMEN und Elviro / Xerxes, an der Lyric Opera of Chicago Masetto / DON GIOVANNI, an der Houston Grand Opera Belcore, Sharpless, Marcello / LA BOHÈME, Papageno / DIE ZAUBERFLÖTE und Frank / DIE FLEDERMAUS, an der Glyndebourne Festival Opera Sharpless, Junius / THE RAPE OF LUCRETIA und Theseus / A MIDSUMMER NIGHT'S DREAM, an der Norwegischen Nationaloper Alidoro / LA CENERENTOLA und Escamillo, an der Seattle Opera Figaro und Leporello / DON GIOVANNI, an der Detroit Opera Förster / DAS SCHLAUE FÜCHSLEIN und Elviro, an der Santa Fe Opera Escamillo und an der LA Opera Jesus / MATTHÄUS-PASSION.

Zuvor hat er u. a. mit dem San Francisco Symphony Orchestra, dem Baltimore Symphony Orchestra, dem Houston Symphony Orchestra, der United States Naval Academy, dem New Jersey Symphony Orchestra, dem Phoenix Symphony Orchestra und der University Musical Society in Ann Arbor den „Messiah“ aufgeführt, mit dem Los Angeles Philharmonic Orchestra, dem Cleveland Orchestra, dem Orchestra of St. Lukes und dem Concertgebouw in Amsterdam Mozarts c-Moll-Messe, mit dem Los Angeles Philharmonic Orchestra und dem Seattle Symphony Orchestra Beethovens 9. Symphonie und mit dem New York Philharmonic Orchestra, dem Cincinnati Symphony Orchestra und Music of the Baroque Mozarts Requiem. Zu seinem weiteren Repertoire gehören Beethovens „Missa Solemnis“ (Pittsburgh Symphony und Grant Park Music Festival), Bachs „Weihnachtsoratorium“ (Les violons du Roy), Christus und Bass-Soli in Bachs „Johannes-Passion“ (Seattle Symphony, Music of the Baroque), das Requiem von Fauré (National Symphony Orchestra), Haydns „Theresienmesse“ (Grant Park Music Festival), Bachs „Osteroratorium“ (Music of the Baroque), Puccinis „Messa di Gloria“ (San Diego Symphony), Haydns „Lord Nelson Mass“ (Pacific Chorale), die Bass-Soli in Bachs „Matthäus-Passion“ sowie das„ Magnificat“ (Music of the Baroque, Mercury Houston) und schließlich Bachs Kantaten BWV 61 und 140 (Händel- und Haydn-Gesellschaft). Zu den Dirigenten, mit denen er häufig zusammenarbeitet, gehören Dame Jane Glover, Jonathan Cohen, Bernard Labadie, James Conlon, Zubin Mehta, Patrick Summers, Jaap van Zweden, Marc Minkowski und viele mehr.

Zu den Auszeichnungen von Michael Sumuel gehören ein Richard Tucker Career Grant, die Teilnahme am Finale des Wettbewerbs des Metropolitan Opera National Council und der Gewinn des Gesangswettbewerbs der Dallas Opera Guild. Der gebürtige Texaner ist Absolvent des Houston Grand Opera Studio, des Merola Opera Program der San Francisco Opera und des Filene Young Artist Program der Wolf Trap Opera. Derzeit lebt er mit seiner Frau und seinem Sohn in San Francisco.

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Advents-Verlosung: Das 21. Fensterchen

On 12 April 2025, we will celebrate the revival of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG in the production by Jossi Wieler, Sergio Morabito and Anna Viebrock, with Thomas Johannes Mayer as Hans Sachs, Elena Tsallagova as Eva, Magnus Vigilius as Walther von Stolzing and Chance Jonas-O'Toole as David, as part of our ‘Richard Wagner in April’ weeks. But today, we are giving away our DVD, which was recorded in collaboration with the NAXOS label in the premiere series in early summer 2022.

In today's Advent calendar window, we are giving away 2 DVDs of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG – Opera in three acts by Richard Wagner. If you would like to win one of the two DVDs, please write an e-mail with the subject ‘The 21st window’ to advent@deutscheoperberlin.de.

More popular than almost any other stage work by Richard Wagner, DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG is loved and hated at the same time. The play combines a light-hearted comedy plot with a summer night's drunken play about the delusion and reality of love, but at the same time claims to be a founding manifesto of German national art and is therefore more historically charged in its reception than almost any other work by Richard Wagner. At the same time, however, DIE MEISTERSINGER is first and foremost a piece about music and music-making.

Telling the story of DIE MEISTERSINGER in a world dedicated to music is also the starting point for the directorial concept of Jossi Wieler, Anna Viebrock and Sergio Morabito. In it, they tell of the rules and rigid dogmas that govern this world and which thus become an example for numerous contexts in which people set rules, subordinate themselves and find refuge in them or want to break out and escape. They bring a play to the stage in which singers also play singers in order to tell a story about singing. And they show characters such as Hans Sachs, an ageing man who renounces his love for Eva in favour of a younger man and at the same time wants to reform the system, but does not shy away from demagoguery and populism - while the breath of history occasionally blows in the ghosts of the Meistersinger past.

Conductor John Fiore; Staging Jossi Wieler, Anna Viebrock, Sergio Morabito; With Johan Reuter, Albert Pesendorfer, Gideon Poppe, Simon Pauly, Philipp Jekal, Thomas Lehman, Jörg Schörner, Clemens Bieber, Burkhard Ulrich, Stephen Bronk, Tobias Kehrer, Byung Gil Kim, Klaus Florian Vogt, Ya-Chung Huang, Heidi Stober, Annika Schlicht a. o.; Chorus and Orchestra of the Deutsche Oper Berlin



Closing date: 21 December 2024, the winners will be informed by email on 23 December 2024. The DVDs will then be sent by post. Legal recourse is excluded.