Ossian Huskinson

Ossian Huskinson

Der britische Bassbariton Ossian Huskinson ist Absolvent der Royal Academy of Music, wo er als einer der angesehenen Bicentenary Scholars vier Jahre lang bei Mark Wildman und Iain Ledingham studierte. Er ist außerdem der Gewinner des 1. Preises – sowie des Publikumspreises – des Clonter Opera Competition 2021 und einer der Teilnehmer der Endrunde des Neue-Stimmen-Wettbewerbs 2022.

Während seiner Studienzeit an der Royal Academy of Music war Ossian Huskinson einer der Solisten der Bach-Kantaten-Reihe der Kohn-Stiftung, außerdem ist er Mitglied des Akademie-Liederkreises.

Ossian Huskinson gab sein Debüt als Solist an der Royal Academy Opera in der Partie des König René in der Frühjahrsproduktion 2019 von Tschaikowskijs IOLANTA, in der seine Stimme als „klangvoll und voller Musikalität“ beschrieben wurde. Weitere Rollen an der Academy waren Sarastro in Mozarts DIE ZAUBERFLÖTE, Le Philosophe in Massenets CHÉRUBIN und Bottom in Brittens A MIDSUMMER NIGHT'S DREAM.

Einen großen Eindruck hinterließ Ossian Huskinson beim Garsington Opera's Summer Festival 2021 als einer der Young Artists, wo er Zaretsky (zusätzlich zu seiner Mitwirkung im Chor) in EUGEN ONEGIN sang und mit dem Simon Sandbach Award für seinen Beitrag zu den Produktionen der Garsington Opera ausgezeichnet wurde.

Engagements führten ihn von da an u. a. 2021 zum Edinburgh International Festival als Lakai in ARIADNE AUF NAXOS, er gab sein Hausdebüt an der English National Opera in der Rolle des Bob Becket in Arthur Sullivans Operette H.M.S. PINAFORE und als Harasta / DAS SCHLAUE FÜCHSLEIN. Im Moment gehört er zum Kreis der Harewood Young Artists an der English National Opera und singt die Rolle des Sciarrone in TOSCA und des Angel in Heggies IT'S A WONDERFUL LIFE.

Auf dem Konzertpodium hat sich Ossian Huskinson bereits als Oratorieninterpret etabliert und in zahlreichen Konzerten in ganz Großbritannien mitgewirkt, darunter in Bachs „Matthäus-Passion“ und Händels „Messias“ mit der Lincoln Cathedral, Bachs „Johannespassion“ mit Jonathan Willcocks beim Leith Hill Music Festival, Beethovens 9. Symphonie mit dem City of Cambridge Symphonic Orchestra und Elgars „Dream of Gerontius“ mit den Chichester Singers.

Ossian Huskinson hat kürzlich die Rolle des Pluto in John Cairds außergewöhnlicher Produktion von Monteverdis ORFEO an der Garsington Opera unter der Leitung von Laurence Cummings übernommen.

An der Deutschen Oper Berlin gibt er sein Hausdebüt in der Saison 2022/23 und interpretiert hier Rollen wie 2. Geharnischter / DIE ZAUBERFLÖTE, Ein Offizier / IL BARBIERE DI SIVIGLIA, Pietro / SIMON BOCCANEGRA oder Ein Schließer / TOSCA.

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03
DEC

Today we are giving away 2 x 2 free tickets for the performance of DIE FLEDERMAUS on 31 December 2022 at 7.30 pm. If you would like to take part in the prize draw, please send an e-mail today to marketing@deutscheoperberlin.de with the subject "Das 3. Fensterchen".

In 2018, the curtain rose on a new production of FLEDERMAUS directed by Rolando Villazón. For the busy singer, director, presenter and author, this production was a matter close to his heart, as he was able to play with comic elements in Strauss’ master operetta on the one hand, but also give space to the melancholic and thoughtful on the other. For Strauss's operetta is about cheating, underground parties and the beguiling power of champagne, but also about the description of social facades and above all the abysses that lurk at the back of the bourgeois salon. And because there is always betrayal, partying and drinking, Villazón sets the three acts in three different times and takes the audience on a journey from the 19th century through the 1950s to the future.

It was already a novelty in 1874 at the Theater an der Wien that the waltz king Johann Strauss presented a plot that was not set in mythical faraway places or in fantasy states, but took the upper middle-class salon as its starting point. The bourgeois audience saw itself, with all its conceit, its double standards, grotesquely distorted on stage. The story was not new, of course: Strauß and his collaborator Genée drew on a French tabloid comedy by the Offenbach librettists Meilhac and Halévy, but supplemented it with piquant details. For example, the appearance of the disguised Rosalinde at Prince Orlofsky's ball. In general, the intensification and centring of the plot on the masquerade party with the final homage to alcohol, the general fraternisation and the champagne-loving du-i-du is due to Genée. Otherwise, the farce about cheating has all the ingredients of a good comedy: The rebellious chambermaid, the hidden lover, the self-adulterous but jealous husband and the disguised countess.

Burkhard Ulrich, Hulkar Sabirova, Annika Schlicht, Attilio Glaser, Padraic Rowan, Thomas Lehman, Jörg Schörner, Meechot Marrero, Kathleen Bauer and Ingo Paulick sing and play for you under the musical direction of Yi-Chen Lin.



Closing date: 3 December 2022. The winners will be informed by e-mail on 5 December 2022. The tickets will be sent to you by e-mails. The legal process is excluded.