Newsletter

News about the schedule Personal recommendations Special offers ... Stay well informed!

Subscribe to our newsletter

Subscribe to our Newsletter and receive 25% off your next ticket purchase.

* Mandatory field





Newsletter

Ensemble - Deutsche Oper Berlin

Mariangela Sicilia

Mariangela Sicilia

Mariangela Sicilia wurde in Cosenza, Italien, geboren, wo sie Gesang und Klavier bei Fernando Cordeiro Opa studierte. Sie setzte ihr Studium an der Scuola dell’Opera Italiana des Teatro Comunale di Bologna, an der Mozart Academy in Aix-en-Provence und an der Accademia Rossiniana in Pesaro fort, nahm an einigen internationalen Wettbewerben teil und gewann unter anderem den dritten Platz bei der Operalia in Los Angeles. Sie startete ihre Karriere an diversen italienischen und internationalen Häusern, darunter am Teatro San Carlo di Napoli, am Teatro Comunale di Bologna, am Teatro Petruzzelli di Bari, am Teatro Massimo di Palermo, am Teatro Rossini di Pesaro, am Teatro Regio di Torino, bei den Salzburger Festspielen, an der Opéra national de Paris, beim Wexford Festival, am Teatro Real in Madrid, am Grand Théâtre de Monte Carlo, an der Nationale Opera in Amsterdam, beim Sydney Opera Festival und am Royal Opera House of Muscat.

Mariangela Sicilia arbeitet mit vielen namhaften Dirigenten (Roberto Abbado, Leonardo Garcia Alarcon, Francesco Cilluffo, Sir Mark Elder, Asher Fisch, Michele Mariotti, Francesco Lanzillotta, Stefano Montanari, Carlo Montanaro, Daniel Oren, Alberto Zedda) und Regisseuren (Terry Gilliam, Damiano Michieletto, Jonathan Miller, David Mc Vicar, Graham Vick).
Als regelmäßiger Gast am Rossini Opera Festival in Pesaro trat Mariangela Sicilia in den letzten Jahren dort als Corinna / IL VIAGGIO A REIMS, als Albina / LA DONNA DEL LAGO, als Elvira / L’ITALIANA IN ALGERI und als Isabella / L'INGANNO FELICE auf.

In der Saison 2014/2015 gab Mariangela Sicilia ihr Debüt an der Opéra national de Paris als Musetta / LA BOHEME und als Teresa in Berlioz’ BENVENUTO CELLINI an der Nationale Opera in Amsterdam, beides unter Stabführung von Sir Mark Elder. Mariangela Sicilia ist auch auf zahlreichen DVD- und Blu-Ray-Aufnahmen zu hören, zum Beispiel als Vivetta auf der ersten DVD- und Blu-Ray-Aufnahme überhaupt von Francesco Cileas L’ARLESIANA, unter der Leitung Rosetta Cucchis und Francesco Cilluffos.

Aktuelle und zukünftige Engagements bringen sie als Micaëla / CARMEN ans Teatro Regio di Torino, als Mimì / LA BOHEME ans Sydney Opera House und ans Teatro Comunale di Bologna, als Violetta / LA TRAVIATA ans Teatro San Carlo di Napoli, als Corinna / IL VIAGGIO A REIMS ans Teatro dell'Opera di Roma und als Donna Anna / DON GIOVANNI ans Royal Opera House of Muscat.

An der Deutschen Oper Berlin gab sie im Februar 2018 als Vivetta / L’ARLESIANA ihr Deutschland-Debüt.

Schedule

Videos

Giuseppe Verdi: La Traviata [2023]
Video – 03:00 min.

Giuseppe Verdi: La Traviata [2023]

Enter Onepager
1

slide_title_1

slide_description_1

slide_headline_2
2

slide_title_2

slide_description_2

slide_headline_3
3

slide_title_3

slide_description_3

slide_headline_4
4

slide_title_4

slide_description_4

Create / edit OnePager
21
DEC

Advents-Verlosung: Das 21. Fensterchen

On 12 April 2025, we will celebrate the revival of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG in the production by Jossi Wieler, Sergio Morabito and Anna Viebrock, with Thomas Johannes Mayer as Hans Sachs, Elena Tsallagova as Eva, Magnus Vigilius as Walther von Stolzing and Chance Jonas-O'Toole as David, as part of our ‘Richard Wagner in April’ weeks. But today, we are giving away our DVD, which was recorded in collaboration with the NAXOS label in the premiere series in early summer 2022.

In today's Advent calendar window, we are giving away 2 DVDs of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG – Opera in three acts by Richard Wagner. If you would like to win one of the two DVDs, please write an e-mail with the subject ‘The 21st window’ to advent@deutscheoperberlin.de.

More popular than almost any other stage work by Richard Wagner, DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG is loved and hated at the same time. The play combines a light-hearted comedy plot with a summer night's drunken play about the delusion and reality of love, but at the same time claims to be a founding manifesto of German national art and is therefore more historically charged in its reception than almost any other work by Richard Wagner. At the same time, however, DIE MEISTERSINGER is first and foremost a piece about music and music-making.

Telling the story of DIE MEISTERSINGER in a world dedicated to music is also the starting point for the directorial concept of Jossi Wieler, Anna Viebrock and Sergio Morabito. In it, they tell of the rules and rigid dogmas that govern this world and which thus become an example for numerous contexts in which people set rules, subordinate themselves and find refuge in them or want to break out and escape. They bring a play to the stage in which singers also play singers in order to tell a story about singing. And they show characters such as Hans Sachs, an ageing man who renounces his love for Eva in favour of a younger man and at the same time wants to reform the system, but does not shy away from demagoguery and populism - while the breath of history occasionally blows in the ghosts of the Meistersinger past.

Conductor John Fiore; Staging Jossi Wieler, Anna Viebrock, Sergio Morabito; With Johan Reuter, Albert Pesendorfer, Gideon Poppe, Simon Pauly, Philipp Jekal, Thomas Lehman, Jörg Schörner, Clemens Bieber, Burkhard Ulrich, Stephen Bronk, Tobias Kehrer, Byung Gil Kim, Klaus Florian Vogt, Ya-Chung Huang, Heidi Stober, Annika Schlicht a. o.; Chorus and Orchestra of the Deutsche Oper Berlin



Closing date: 21 December 2024, the winners will be informed by email on 23 December 2024. The DVDs will then be sent by post. Legal recourse is excluded.