Newsletter

News about the schedule Personal recommendations Special offers ... Stay well informed!

Subscribe to our newsletter

Subscribe to our Newsletter and receive 25% off your next ticket purchase.

* Mandatory field





Newsletter

Ensemble - Deutsche Oper Berlin

Maire Therese  Carmack

Maire Therese Carmack

Die amerikanische Mezzosopranistin Maire Therese Carmack wurde von Opera News für ihren „tiefen Mezzo und ihr vibrierendes, metallisches Timbre“ (deep mezzo and vibrant metallic timbre) und dafür gelobt, dass sie „durch ihre bloße Präsenz die Aufmerksamkeit auf sich zieht“ (taking focus by her very presence).

In der Spielzeit 2022/23 gab Maire Therese Carmack, die als Stipendiatin der Opera Foundation New York an der Bismarckstraße das Ensemble bereichert, ihr Europadebüt an der Deutschen Oper Berlin, wo sie die Saison in der Titelrolle von CARMEN auf dem Parkdeck eröffnete. Während ihrer einjährigen Tätigkeit an der Deutschen Oper Berlin wird sie zudem in RIGOLETTO als Giovanna und Maddalena zu erleben sein, als Dulcinée in DON QUICHOTTE, als 3. Dame in DIE ZAUBERFLÖTE, als Alice in LUCIA DI LAMMERMOOR, als Ein Musikant in MANON LESCAUT und als Der Missmut in ANTIKRIST. Darüber hinaus gastiert die junge Künstlerin an der Santa Fe Opera, dem Pittsburgh Symphony Orchestra und der Carnegie Hall.

In der Saison 2021/22 nahm Maire Therese Carmack am Santa Fe Opera Apprentice Artist Program teil und sang die Rolle der Mercédès in CARMEN und gab ihr Debüt in der Heinz Hall mit dem Pittsburgh Symphony Orchestra in Beethovens 9. Sinfonie.

Maire Therese Carmack ist Absolventin des Palm Beach Opera Bailey Apprentice Artist Program, des Glimmerglass Festival Young Artists Program und des Pittsburgh Opera Resident Artist Program. Zu ihren Rollen und Covern gehören Olga und Larina in EUGEN ONEGIN, Dorabella in COSÌ FAN TUTTE, Juno in SEMELE, Hexe und Gertrud in HÄNSEL UND GRETEL, Prinz Orlofsky in DIE FLEDERMAUS, Ottavia in L'INCORONAZIONE DI POPPEA, Marquise von Berkenfield in LA FILLE DU RÉGIMENT, Mercédès in CARMEN, La Zelatrice in SUOR ANGELICA, Flora in LA TRAVIATA, Berta in IL BARBIERE DI SIVIGLIA, Baroness Nica in Charlie Parkers YARDBIRD, Margaret Johnson in LIGHT IN THE PIAZZA und Celeste in SONGBIRD.

Als Beherrscherin des klassischen Repertoires und neuer Werke spielte sie die Rolle der Prima Donna in der Weltpremiere von Philip Blackburns multimedialer Hyperoper THE SUN PALACE, die als 60-minütiger Indie-Film in den New Yorker Anthology Film Archives uraufgeführt wurde. In Zusammenarbeit mit dem Pariser Komponisten Jean-Luc Lenoir präsentierte sie die amerikanische Erstaufführung von „Songs of the Hebrides": eine Sammlung gälischer Lieder von den Hebriden, arrangiert für Gesang und Ensemble.

Sie gewann den Minnesota District of the Metropolitan Opera Eric and Dominique Laffont Competition, gefolgt von einem Förderpreis in der Upper Midwest Region (2022). Sie ist Gewinnerin des Björn Eklund-Stipendiums der Opera Foundation (2022), Gewinnerin des Glenn and Ginger Flournoy Award im Mary J. Smith Singer of the Year Competition (2022), Gewinnerin des Florida District of the Laffont Competition, gefolgt vom Dritten Platz in der Gulf Coast Region (2020), Gewinnerin des Ersten Platzes der Rochester International Voice Competition (2019), Gewinnerin des Förderpreises der Gerda Lissner Foundation Lieder/Song Competition (2019), Finalistin der Opera Index Vocal Competition (2019), Halbfinalistin der Lotte Lenya Competition (2018) und Gewinnerin des Zweiten Platzes der Friends of Eastman Opera Aria Competition (2018). Maire Therese Carmack hat einen Bachelor of Arts in Philosophie und Musik von der University of Colorado, Colorado Springs, summa cum laude (2016) und einen Master of Music in Voice Performance and Literature von der Eastman School of Music, mit Auszeichnung (2018).

Schedule

Videos

Arne Gieshoff und Franziska Angerer: Bär*in
Video – 01:17 min.

Arne Gieshoff und Franziska Angerer: Bär*in

Enter Onepager
1

slide_title_1

slide_description_1

slide_headline_2
2

slide_title_2

slide_description_2

slide_headline_3
3

slide_title_3

slide_description_3

slide_headline_4
4

slide_title_4

slide_description_4

Create / edit OnePager
03
DEC

Adventskalender in der Tischlerei: Das 3. Fensterchen

Today in the Tischlerei: ‘Christmas Carols’
with Thomas Cilluffo (tenor) and Chris Reynolds (piano)
5:00 p.m. / Tischlerei
Duration: approx. 25 minutes / Free admission


In the 1940s, a new era of Christmas songs began in the United States: hits like ‘White Christmas’, ‘Have Yourself a Merry Little Christmas’ and ‘Let it snow!’ succeeded in translating the contemplative Advent mood into a popular style that suited the modern lifestyle. Today, they have established themselves as classics that are an integral part of the Christmas season. The tenor Thomas Cilluffo presents some of these world-famous melodies, along with classic Christmas songs from different countries and eras. Our solo repetiteur Chris Reynolds accompanies him on the grand piano.

During the 2022/23 season, Cilluffo made his European debut at both the Teatro Regio Torino and the Deutsche Oper Berlin, where he initially enriched the ensemble as a scholarship holder of the Opera Foundation New York. He has been a member of the ensemble here at the house since the 2024/25 season and has appeared in roles such as The Mouth that Speaks Great Words / ANTICRUST, Count Elemer / ARABELLA, Fatty / THE RISE AND FALL OF THE CITY OF MAHAGONNY , Pong / TURANDOT, Malcolm / MACBETH, Arturo / LUCIA DI LAMMERMOOR, Monostatos / DIE ZAUBERFLÖTE or as a guest in the big New Year's Concert of the BigBand ‘Swingin’25’.
In recent years, Thomas Cilluffo has been highly successful in prestigious competitions, winning first place in the Premiere Opera Foundation International Singing Competition in 2022, among others. He was a finalist in the George London Foundation Competition in 2022, the Gerda Lissner Opera Competition in 2022 and the Gerda Lissner Song Competition in 2021. His roles also include Belfiore / LA FINTA GIARDINIERA , Almaviva / IL BARBIERE DI SIVIGLIA, Spoletta / TOSCA, the Witch / HÄNSEL UND GRETEL, Adolfo Pirelli / SWEENEY TODD, Don Ottavio / DON GIOVANNI, Puck / A MIDSUMMER NIGHT'S DREAM and the title role in ROMÉO ET JULIETTE at opera houses such as Portland Opera, Pittsburgh Festival Opera and Opera Colorado. Thomas Cilluffo received his BM/MM from the University of Michigan, where he studied with tenor George Shirley.