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Ensemble - Deutsche Oper Berlin

Hugh  Cutting

Hugh Cutting

Hugh Cutting, ehemaliger Stipendiat des Chors am St John's College in Cambridge, ist Absolvent des Royal College of Music, wo er Mitglied des International Opera Studio war. Nach seinem Abschluss wurde ihm die Tagore-Goldmedaille verliehen, die ihm von König Charles III. überreicht wurde. Im Herbst 2021 gewann Hugh Cutting als erster Countertenor den Kathleen-Ferrier-Preis und ist der erste Countertenor, der zum BBC New Generation Artist (2022-24) ernannt wurde.

Zu seinen jüngsten Opernauftritten gehören sein Debüt am Opernhaus Zürich, wo er Monteverdi-Madrigale in Christian Spucks Ballettinszenierung sang, sowie Refugee in Dove's FLIGHT und Bertarido in Händels RODELINDA mit dem RCM International Opera Studio, sein Debüt am Teatro alla Scala als Corindo in einer neuen Produktion von Cestis ORONTEA sowie Auftritte an der Grange Park Opera und der Garsington Opera.

Zu den Höhepunkten auf der Konzertbühne gehören zwei Auftritte in der Carnegie Hall mit Bachs „Matthäus-Passion“ und einem Soloprogramm mit Bachs Kantaten und dem Orchestra of St. Luke's unter Laitung von Bernard Labadie, mehrere Auftritte in der Wigmore Hall zusammen mit Iestyn Davies und dem Ensemble Guadagni, La Nuova Musica, The English Concert und The Sixteen, Bachs „Matthäus-Passion“ mit dem Finnischen Rundfunkorchester und dem Orchestra of the Age of Enlightenment, Bachs „Weihnachtsoratorium“ mit dem Monteverdi Choir & Orchestras und John Eliot Gardiner, eine Weltpremiere mit dem BBC Philharmonic, Purcells „Odes for a Queen“ mit The English Concert und Kristian Bezuidenhout und Händels „Messias“ mit The Sixteen und dem City of Birmingham Symphony Orchestra. Hugh Cutting war Mitglied von Les Arts Florissants 10th Jardin des Voix und erhielt für seine Darstellung des Arsace in Händels PARTENOPE unter der Leitung von William Christie viel Lob von der Kritik.

In der Saison 2023/24 arbeitete Hugh Cutting erneut mit Les Arts Florissants und William Christie an mehreren Projekten zusammen, darunter Polinesso in Händels ARIODANTE, ein Soloprogramm mit italienischen Barockarien in der Philharmonie de Paris und ein Duettprogramm mit Carlo Vistoli in der Wigmore Hall, eine Europatournee mit Bachs „Weihnachtsoratorium“ mit dem Orchestra of the Age of Enlightenment und Masaaki Suzuki, Bachs „Matthäus-Passion“ mit den Wiener Symphonikern und Matthew Halls und auf Tournee mit Collegium Vocale Gent und Philippe Herreweghe, Bachs h-Moll-Messe mit dem Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin und Vladimir Jurowski, Händels „Messias“ mit Les Arts Florissants und Paul Agnew und mit dem Royal Liverpool Philharmonic und Bernard Labadie, zwei Tourneen mit Il Pomo d'Oro, darunter Arscace in Händels BERENICE in Madrid und Paris, ein Soloprogramm mit Bachs Kantaten mit dem Dunedin Consort, und The Boy in Benjamins WRITTEN ON SKIN mit dem Stavanger Symphony Orchestra unter der Leitung von George Benjamin.

Das Lied steht im Mittelpunkt von Hugh Cuttings künstlerischem Interesse und er ist bestrebt, die Möglichkeiten des Countertenor-Repertoires in diesem Bereich zu erweitern. In den Jahren 2022/23 trat er in der Wigmore Hall und beim Ryedale Festival auf, die im BBC-Programm „New Generation Artist“ für eine spätere Ausstrahlung auf Radio 3 aufgezeichnet wurden. In dieser Saison kehrt er in die Wigmore Hall zurück und tritt beim Oxford International Song Festival auf. Er arbeitet häufig mit dem Pianisten George Ireland, dem Lautenisten Danny Murphy und dem Komponisten Piers Connor Kennedy zusammen – sowohl bei Liederabenden wie auch bei Konzerten.

Hugh Cutting hat Purcells „Royal Odes“ und „Birthday Odes for Queen Mary“ mit The King's Consort und Robert King zusammen mit Iestyn Davies und Carolyn Sampson aufgenommen, sowie „Lamento“ mit Iestyn Davies und „Fretwork“ für Signum Classics.

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18
DEC

Adventskalender in der Tischlerei: Das 18. Fensterchen

Today in the Tischlerei:Leoncavallo, Gounod, Korngold and Britten
with Geon Kim (baritone), Martina Baroni (mezzo-soprano) and Chris Reynolds (piano)
5.00 pm / Tischlerei
Duration: approx. 25 minutes / Free admission


Behind today's 18th door of the Advent calendar, we will be treated to a selection of arias and songs. Martina Baroni (mezzo-soprano), a scholarship holder of the Förderkreis der Deutschen Oper Berlin, opens the programme with two British pieces, the song cycle ‘Five Elizabethan songs’ by composer and poet Ivon Gurney, which is based on poems from the Elizabethan era, and Benjamin Britten's lullaby cycle ‘A Charm of Lullabies’. This is followed by a block of works from the German repertoire, including the duet by Robert Schumann, in which Martina Baroni will be joined by our ensemble member Geon Kim, as well as excerpts sung by Geon Kim from Erich Wolfgang Korngold's ‘Five Songs Op.28’ and ‘Mein Sehnen, mein Wähnen’ from DIE TOTE STADT, one of the most beautiful baritone arias of all. The programme concludes with further hits from the opera repertoire: ‘Ô sainte médaile... Avant de quitter ces lieux’ from Charles Gounod's FAUST, the duet ‘E fra quest'ansie... E allor perchè’ from PAGLIACCI by Ruggero Leoncavallo, and the cheerful duet ‘Dunque io son’ from Rossini's opera BARBIERE DI SIVIGLIA.

In the 2024/25 season, Martina Baroni is a scholarship holder of the Förderkreis of the Deutsche Oper Berlin in the Talent Circle (Belcanto Group Scholarship), where she sings, among other roles, Der Missmut / ANTIKRIST, Eine Kartenaufschlägerin / ARABELLA, Mercédès / CARMEN, the Fox / THE CUNNING LITTLE VIXEN, 2nd Lady / THE MAGIC FLUTE, 2nd Maid / ELEKTRA, Fenena / NABUCCO and Polina / THE QUEEN OF SPADES. During her studies, Martina Baroni took part in two productions at the Teatro Regio Turino, where she sang the role of Frantik in THE CUNNING LITTLE VIXEN by Leoš Janácek, and performed Benjamin Britten's cantata 'Phaedra' with the conservatory orchestra. In 2024, she made a guest appearance at the Teatro Regio as a soloist in the operetta THE LITTLE PRINCE by Pierangelo Valtinoni. Martina Baroni was supported by DE SONO – Associazione per la Musica. Since 2015 she has been a member of the award-winning Coro da Camera di Torino under the direction of Prof. Tabbia. In 2023 she took part as a singer and pianist in the performance of ‘Sonic Blossom’ by the artist Lee Mingwei at the MAO in Turin. In addition, Martina Baroni has sung as a soloist at various festivals in Italy, including Unione Musicale, MITO Settembre Musica, and Smart Opera, and performed opera arias by Giuseppe Verdi at the Nuits Romatiques in Aix le Bains. In January 2024, Martina Baroni won first prize at the Felix Mendelssohn Bartholdy University Competition.

Baritone Geon Kim was born in Seoul, South Korea. He completed his studies at the Seoul National University College of Music, where he already took on roles such as Masetto in Mozart's DON GIOVANNI, Guglielmo in COSÌ FAN TUTTE and Conte Almaviva in LE NOZZE DI FIGARO as well as Gianni Schicchi and Spinelloccio in Puccini's GIANNI SCHICCHI during his studies there. In the 2023/24 season, he was a member of the Korea National Opera Studio and was also awarded a scholarship from the Seah Woonhyung Lee Foundation. He attended masterclasses with renowned figures such as Kwangchul Youn, Hans Choi, Jonathan Papp and Carlo Rizzi. In 2024, he won the Georg Solti Academy Competition in Seoul, the KBS Singing Competition in 2020 and the Korean Classical Music Competition. In the 2024/25 season, he will make his debut at the Deutsche Oper Berlin, where he will be heard in the roles of Marcello in LA BOHÈME, Forester in THE CUNNING LITTLE VIXEN, Monterone in RIGOLETTO and Moralès in CARMEN, among others. He enriches the ensemble here as a scholarship holder in an exchange programme with the Korean National Opera.