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Ensemble - Deutsche Oper Berlin

Isabelle  Druet

Isabelle Druet

Isabelle Druet gilt als eine der renommiertesten französischen Mezzosopranistinnen ihrer Generation. Sie ist auf der Opernbühne ebenso zu Hause wie bei Liederabenden und bewegt sich mühelos und mit bemerkenswerter Vielseitigkeit und Anmut durch Jahrhunderte der Musik, von Monteverdi bis Britten.

Isabelle Druet ist eine Musikerin mit einem unkonventionellen Hintergrund. Sie absolvierte zunächst eine Tanz- und Theaterausbildung, bevor sie sich dem Gesang zuwandte und ihre Reise in der zeitgenössischen und traditionellen Musik begann. Später studierte sie Gesang am renommierten Conservatoire national supérieur de musique et de danse de Paris. Ihr Talent wurde schnell anerkannt und brachte ihr zahlreiche Auszeichnungen ein, darunter „Promising Lyrical Artist 2007“ im Rahmen von ADAMI, einen Preis beim renommierten Königin-Elisabeth-Wettbewerb 2008, den Titel „Most Promising Lyrical Artist“ bei den Victoires de la Musique Classique 2010 und die Ernennung zum „Rising Star“ im Jahr 2013. Diese Erfolge ebneten den Weg für Engagements an den führenden Opernhäusern der Welt und die Zusammenarbeit mit renommierten Ensembles.

Zu den Höhepunkten in der Karriere von Isabelle Druet gehören die Aufführung von CARMEN an der Deutschen Oper am Rhein und der Opéra national de Lorraine, die Rolle der Baba the Turk in THE RAKE'S PROGRESS am Grand Théâtre de Luxembourg, die Rolle der Melanto in IL RITORNO D'ULISSE IN PATRIA am Théâtre des Champs-Élysées, Concepción in L'HEURE ESPAGNOLE im Auditorium Lyon, in der Salle Pleyel und am Barbican Centre sowie die Titelrollen in LA PÉRICHOLE und LA GRANDE-DUCHESSE DE GÉROLSTEIN.

Druet hat mit angesehenen Dirigenten wie François-Xavier Roth, René Jacobs, Leonard Slatkin, Emmanuelle Haïm und William Christie zusammengearbeitet. Sie ist mit weltbekannten Ensembles und Orchestern aufgetreten, darunter das London Symphony Orchestra, das Gürzenich Orchester, das Tonhalle Orchester Zürich, das Detroit Symphony Orchestra, das BBC National Orchestra of Wales, das Orchestre National de Lyon, das Orchestre National de Liège, das Belgian National Orchestra, das Orchestre philharmonique du Luxembour, das Ensemble Pygmalion, Les Arts Florissants, die Berliner Barocksolisten und das Insula Orchestra.

Isabelle Druet hat eine umfangreiche Diskografie, die ihre Kunstfertigkeit durch zahlreiche Aufnahmen mit renommierten Ensembles wie Le Poème Harmonique, dem Orchestre National de Lyon und Les Siècles unter Beweis stellt. Ihre Arbeit umfasst eine Vielzahl von Stilen und Repertoires, darunter Liederabende, Opernrollen und Orchesterzusammenarbeiten, was ihre bemerkenswerte Vielseitigkeit und tiefe Musikalität unterstreicht.

Schedule

Symphony Concert: Rimsky-Korsakov and Ravel

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18
DEC

Adventskalender in der Tischlerei: Das 18. Fensterchen

Today in the Tischlerei:Leoncavallo, Gounod, Korngold and Britten
with Geon Kim (baritone), Martina Baroni (mezzo-soprano) and Chris Reynolds (piano)
5.00 pm / Tischlerei
Duration: approx. 25 minutes / Free admission


Behind today's 18th door of the Advent calendar, we will be treated to a selection of arias and songs. Martina Baroni (mezzo-soprano), a scholarship holder of the Förderkreis der Deutschen Oper Berlin, opens the programme with two British pieces, the song cycle ‘Five Elizabethan songs’ by composer and poet Ivon Gurney, which is based on poems from the Elizabethan era, and Benjamin Britten's lullaby cycle ‘A Charm of Lullabies’. This is followed by a block of works from the German repertoire, including the duet by Robert Schumann, in which Martina Baroni will be joined by our ensemble member Geon Kim, as well as excerpts sung by Geon Kim from Erich Wolfgang Korngold's ‘Five Songs Op.28’ and ‘Mein Sehnen, mein Wähnen’ from DIE TOTE STADT, one of the most beautiful baritone arias of all. The programme concludes with further hits from the opera repertoire: ‘Ô sainte médaile... Avant de quitter ces lieux’ from Charles Gounod's FAUST, the duet ‘E fra quest'ansie... E allor perchè’ from PAGLIACCI by Ruggero Leoncavallo, and the cheerful duet ‘Dunque io son’ from Rossini's opera BARBIERE DI SIVIGLIA.

In the 2024/25 season, Martina Baroni is a scholarship holder of the Förderkreis of the Deutsche Oper Berlin in the Talent Circle (Belcanto Group Scholarship), where she sings, among other roles, Der Missmut / ANTIKRIST, Eine Kartenaufschlägerin / ARABELLA, Mercédès / CARMEN, the Fox / THE CUNNING LITTLE VIXEN, 2nd Lady / THE MAGIC FLUTE, 2nd Maid / ELEKTRA, Fenena / NABUCCO and Polina / THE QUEEN OF SPADES. During her studies, Martina Baroni took part in two productions at the Teatro Regio Turino, where she sang the role of Frantik in THE CUNNING LITTLE VIXEN by Leoš Janácek, and performed Benjamin Britten's cantata 'Phaedra' with the conservatory orchestra. In 2024, she made a guest appearance at the Teatro Regio as a soloist in the operetta THE LITTLE PRINCE by Pierangelo Valtinoni. Martina Baroni was supported by DE SONO – Associazione per la Musica. Since 2015 she has been a member of the award-winning Coro da Camera di Torino under the direction of Prof. Tabbia. In 2023 she took part as a singer and pianist in the performance of ‘Sonic Blossom’ by the artist Lee Mingwei at the MAO in Turin. In addition, Martina Baroni has sung as a soloist at various festivals in Italy, including Unione Musicale, MITO Settembre Musica, and Smart Opera, and performed opera arias by Giuseppe Verdi at the Nuits Romatiques in Aix le Bains. In January 2024, Martina Baroni won first prize at the Felix Mendelssohn Bartholdy University Competition.

Baritone Geon Kim was born in Seoul, South Korea. He completed his studies at the Seoul National University College of Music, where he already took on roles such as Masetto in Mozart's DON GIOVANNI, Guglielmo in COSÌ FAN TUTTE and Conte Almaviva in LE NOZZE DI FIGARO as well as Gianni Schicchi and Spinelloccio in Puccini's GIANNI SCHICCHI during his studies there. In the 2023/24 season, he was a member of the Korea National Opera Studio and was also awarded a scholarship from the Seah Woonhyung Lee Foundation. He attended masterclasses with renowned figures such as Kwangchul Youn, Hans Choi, Jonathan Papp and Carlo Rizzi. In 2024, he won the Georg Solti Academy Competition in Seoul, the KBS Singing Competition in 2020 and the Korean Classical Music Competition. In the 2024/25 season, he will make his debut at the Deutsche Oper Berlin, where he will be heard in the roles of Marcello in LA BOHÈME, Forester in THE CUNNING LITTLE VIXEN, Monterone in RIGOLETTO and Moralès in CARMEN, among others. He enriches the ensemble here as a scholarship holder in an exchange programme with the Korean National Opera.