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Ensemble - Deutsche Oper Berlin

Alex Esposito

Alex Esposito

Alex Esposito stammt aus Bergamo, wo er auch Klavier und Orgel studierte. Seine Stimme ließ er bei Romano Roma und Sherman Lowe ausbilden. 2007 wurde er vom Italienischen Kritiker-Verband mit dem wichtigsten Preis für italienische Musiker ausgezeichnet, mit dem „Premio Abbiati“ als „Bester Sänger der Saison 2005/2006“.

Sein Werdegang ist gekennzeichnet von der Zusammenarbeit mit bedeutenden Dirigenten (Claudio Abbado, Antonio Pappano, Myung-Whun Chung, Kent Nagano, Daniele Gatti, Fabio Biondi) und Regisseuren (Peter Mussbach, Claus Guth, Graham Vick, Damiano Michieletto, Pierluigi Pizzi). Er gastiert auf den renommiertesten Bühnen der Welt, darunter die Mailänder Scala, La Fenice in Venedig, die Wiener und die Bayerische Staatsoper, die Deutsche Oper Berlin, das Royal Opera House London, das Teatro Real in Madrid, die Opéra National in Paris, die Festspiele in Salzburg und in Aix-en-Provence sowie das Rossini-Festival in Pesaro.

Zu den denkwürdigen Interpretationen des herausragenden Mozart-Sängers zählen Leporello an der Scala, der Deutschen Oper Berlin und der Bayerischen Staatsoper, Papageno in Mailand und danach in München – als erster Italiener sang Alex Esposito die Rolle in der Originalsprache auf einer internationalen Bühne –, Figaro sowie Guglielmo in COSÌ FAN TUTTE.

Zu den jüngsten Engagements zählen L'ELISIR D'AMORE, DON GIOVANNI, LE NOZZE DI FIGARO, LES CONTES D'HOFFMANN und MACBETH an der Bayerischen Staatsoper, LA DAMNATION DE FAUST und IL BARBIERE DI SIVIGLIA an der Oper Rom, erneut LES CONTES D'HOFFMANN und MOSÈ IN EGITTO am San Carlo in Neapel, FAUST und DON QUICHOTTE (Rollendebüt) an der Deutschen Oper Berlin, MACBETH in Macerata (ein weiteres Rollendebüt), SEMIRAMIDE an der Bayerischen Staatsoper und am La Fenice, IL TURCO IN ITALIA und Rossinis „Stabat Mater“ an der Scala, das Debüt als Filippo II in DON CARLO am La Fenice in Venedig, DIE ZAUBERFLÖTE an der Opéra de Paris, ANNA BOLENA an der Oper in Rom und am Grand Théâtre de Genève und FAUST am La Fenice in Venedig.

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Advents-Verlosung: Das 21. Fensterchen

On 12 April 2025, we will celebrate the revival of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG in the production by Jossi Wieler, Sergio Morabito and Anna Viebrock, with Thomas Johannes Mayer as Hans Sachs, Elena Tsallagova as Eva, Magnus Vigilius as Walther von Stolzing and Chance Jonas-O'Toole as David, as part of our ‘Richard Wagner in April’ weeks. But today, we are giving away our DVD, which was recorded in collaboration with the NAXOS label in the premiere series in early summer 2022.

In today's Advent calendar window, we are giving away 2 DVDs of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG – Opera in three acts by Richard Wagner. If you would like to win one of the two DVDs, please write an e-mail with the subject ‘The 21st window’ to advent@deutscheoperberlin.de.

More popular than almost any other stage work by Richard Wagner, DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG is loved and hated at the same time. The play combines a light-hearted comedy plot with a summer night's drunken play about the delusion and reality of love, but at the same time claims to be a founding manifesto of German national art and is therefore more historically charged in its reception than almost any other work by Richard Wagner. At the same time, however, DIE MEISTERSINGER is first and foremost a piece about music and music-making.

Telling the story of DIE MEISTERSINGER in a world dedicated to music is also the starting point for the directorial concept of Jossi Wieler, Anna Viebrock and Sergio Morabito. In it, they tell of the rules and rigid dogmas that govern this world and which thus become an example for numerous contexts in which people set rules, subordinate themselves and find refuge in them or want to break out and escape. They bring a play to the stage in which singers also play singers in order to tell a story about singing. And they show characters such as Hans Sachs, an ageing man who renounces his love for Eva in favour of a younger man and at the same time wants to reform the system, but does not shy away from demagoguery and populism - while the breath of history occasionally blows in the ghosts of the Meistersinger past.

Conductor John Fiore; Staging Jossi Wieler, Anna Viebrock, Sergio Morabito; With Johan Reuter, Albert Pesendorfer, Gideon Poppe, Simon Pauly, Philipp Jekal, Thomas Lehman, Jörg Schörner, Clemens Bieber, Burkhard Ulrich, Stephen Bronk, Tobias Kehrer, Byung Gil Kim, Klaus Florian Vogt, Ya-Chung Huang, Heidi Stober, Annika Schlicht a. o.; Chorus and Orchestra of the Deutsche Oper Berlin



Closing date: 21 December 2024, the winners will be informed by email on 23 December 2024. The DVDs will then be sent by post. Legal recourse is excluded.