Newsletter

News about the schedule Personal recommendations Special offers ... Stay well informed!

Subscribe to our newsletter

Subscribe to our Newsletter and receive 25% off your next ticket purchase.

* Mandatory field





Newsletter

Ensemble - Deutsche Oper Berlin

Erwin Schrott

Erwin Schrott

Der uruguayische Bassbariton Erwin Schrott wurde in den renommiertesten Theatern der Welt gefeiert, darunter am Teatro alla Scala, der Metropolitan Opera, der Opéra national de Paris, der Bayerischen Staatsoper, der Washington National Opera, der Wiener Staatsoper, am Teatro Colón in Buenos Aires, am Royal Opera House Covent Garden, beim Maggio Musicale Fiorentino, an der Hamburgischen Staatsoper, am Théâtre Royal de La Monnaie in Brüssel, am Teatro Comunale di Firenze, am Teatro Carlo Felice in Genua und vielen anderen.

Erwin Schrott wurde in Montevideo geboren und begann seine Opernkarriere schon in jungen Jahren als Roucher in ANDREA CHENIER. Er gewann Wettbewerbe wie „Carlos Gomez“ und „Juventudes Musicales“, bevor er 1998 den 1. Preis des Plácido Domingos Operalia-Wettbewerbs gewann. Von da an begann seine internationale Karriere und er debütierte in zahlreichen großen Opernhäusern.

Besonders mit Mozarts Don Giovanni und Leporello feierte Schrott international Erfolge. So führten ihn Engagements für die Titelrolle in DON GIOVANNI nach London, Mailand, Florenz, Washington DC, Los Angeles, Sevilla, Turin und New York. Zudem gastierte er als Figaro / LE NOZZE DI FIGARO an der Metropolitan Opera, am Royal Opera House Covent Garden, an der Wiener Staatsoper, an der Oper Zürich und in Valencia. Zu seinen weiteren Partien gehören Pagano in Verdis I LOMBARDI ALLA PRIMA CROCIATA, die Titelrolle in ATTILA, Banquo in MACBETH, Escamillo in CARMEN, Mefistofele in den Opern von Boito, Berlioz und Gounod sowie Dulcamara in Donizettis L'ELISIR D'AMORE. Im Jahr 2013 debütierte er als Procida in LES VÊPRES SICILIENNES am Royal Opera House, Covent Garden, und wiederholte die Rolle später in Kopenhagen im Jahr 2015 und in einer neuen Produktion der Bayerischen Staatsoper im Jahr 2018.

Zu den Höhepunkten der vergangenen Spielzeiten gehören Auftritte in LA GIOCONDA am Teatro alla Scala in Mailand, AIDA bei den Salzburger Festspielen und in Berlin, L'ELISIR D'AMORE in Orange, MACBETH in Barcelona, L'ELISIR D'AMORE und CARMEN in Wien, München und Verona, IL TURCO IN ITALIA, TOSCA und LES CONTES D'HOFFMANN in Hamburg. Er kehrte an die Wiener Staatsoper für TOSCA und I VESPRI SICILIANI und nach Barcelona für LA CENERENTOLA zurück.

Zu den Höhepunkten der Saison 24/25 gehören u. a. LUCREZIA BORGIA, DON CARLO und I MASNADIERI an der Bayerischen Staatsoper, IL BARBIERE DI SIVIGLIA in Wien und LA DAMNATION DE FAUST in Lüttich.

Er nahm zwei Alben für Sony Classical auf: sein Soloalbum „Arias“ und das Album „Rojotango“, das 2012 mit dem ECHO Klassik ausgezeichnet wurde. Neben seiner Tätigkeit auf der Bühne engagiert sich Erwin Schrott für verschiedene Wohltätigkeitsorganisationen, die bedürftigen Kindern Hilfe und Unterstützung bieten.

Schedule

Enter Onepager
1

slide_title_1

slide_description_1

slide_headline_2
2

slide_title_2

slide_description_2

slide_headline_3
3

slide_title_3

slide_description_3

slide_headline_4
4

slide_title_4

slide_description_4

Create / edit OnePager
21
DEC

Advents-Verlosung: Das 21. Fensterchen

On 12 April 2025, we will celebrate the revival of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG in the production by Jossi Wieler, Sergio Morabito and Anna Viebrock, with Thomas Johannes Mayer as Hans Sachs, Elena Tsallagova as Eva, Magnus Vigilius as Walther von Stolzing and Chance Jonas-O'Toole as David, as part of our ‘Richard Wagner in April’ weeks. But today, we are giving away our DVD, which was recorded in collaboration with the NAXOS label in the premiere series in early summer 2022.

In today's Advent calendar window, we are giving away 2 DVDs of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG – Opera in three acts by Richard Wagner. If you would like to win one of the two DVDs, please write an e-mail with the subject ‘The 21st window’ to advent@deutscheoperberlin.de.

More popular than almost any other stage work by Richard Wagner, DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG is loved and hated at the same time. The play combines a light-hearted comedy plot with a summer night's drunken play about the delusion and reality of love, but at the same time claims to be a founding manifesto of German national art and is therefore more historically charged in its reception than almost any other work by Richard Wagner. At the same time, however, DIE MEISTERSINGER is first and foremost a piece about music and music-making.

Telling the story of DIE MEISTERSINGER in a world dedicated to music is also the starting point for the directorial concept of Jossi Wieler, Anna Viebrock and Sergio Morabito. In it, they tell of the rules and rigid dogmas that govern this world and which thus become an example for numerous contexts in which people set rules, subordinate themselves and find refuge in them or want to break out and escape. They bring a play to the stage in which singers also play singers in order to tell a story about singing. And they show characters such as Hans Sachs, an ageing man who renounces his love for Eva in favour of a younger man and at the same time wants to reform the system, but does not shy away from demagoguery and populism - while the breath of history occasionally blows in the ghosts of the Meistersinger past.

Conductor John Fiore; Staging Jossi Wieler, Anna Viebrock, Sergio Morabito; With Johan Reuter, Albert Pesendorfer, Gideon Poppe, Simon Pauly, Philipp Jekal, Thomas Lehman, Jörg Schörner, Clemens Bieber, Burkhard Ulrich, Stephen Bronk, Tobias Kehrer, Byung Gil Kim, Klaus Florian Vogt, Ya-Chung Huang, Heidi Stober, Annika Schlicht a. o.; Chorus and Orchestra of the Deutsche Oper Berlin



Closing date: 21 December 2024, the winners will be informed by email on 23 December 2024. The DVDs will then be sent by post. Legal recourse is excluded.