Russell Braun

Russell Braun

Der Bariton Russell Braun ist auf den internationalen Konzert- und Opernbühnen der Welt gerne gesehener Gast. Seine intelligenten und durchdachten Darstellungen von Chou En-lai / NIXON IN CHINA, Billy Budd, Fürst Andrei Bolkonski / KRIEG UND FRIEDEN, Figaro / IL BARBIERE DI SIVIGLIA, Papageno, Conte Almaviva / LE NOZZE DI FIGARO, Don Giovanni, Pelléas, Eugen Onegin und The Traveller / DEATH IN VENICE haben das Publikum in ihren Bann gezogen. Zu den Höhepunkten der Saison 2021/22 gehören Sam / A QUIET PLACE für die Opéra national de Paris, Sprecher / DIE ZAUBERFLÖTE für die Canadian Opera Company und auf der Konzertbühne Brittens „War Requiem“ mit dem Tonhalle-Orchester Zürich.

Zu den jüngsten Opernhighlights zählen Peter / HÄNSEL UND GRETEL und Don Alfonso / COSÌ FAN TUTTE an der Canadian Opera Company, Peter / HÄNSEL UND GRETEL mit dem Michigan Opera Theatre, eine neue Zusammenarbeit mit dem Regisseur Tim Albery bei Hanns Eislers „Hollywood Songbook – Hell's Fury“für das Luminato Festival, Pentheus / THE BASSARIDS im Rahmen der Salzburger Festspiele, Alfred Ill. / DER BESUCH DER ALTEN DAME am Theater an der Wien, Figaro / IL BARBIERE DI SIVIGLIA an der Calgary Opera und die Titelrolle in der neuen Produktion der Canadian Opera Company von LOUIS RIEL in Toronto im Four Seasons Centre und in Ottawa mit dem National Arts Centre Orchestra im Rahmen der Feierlichkeiten zum 150-jährigen Bestehen Kanadas. In den vergangenen Spielzeiten war Braun u. a. als Graf Almaviva in LE NOZZE DI FIGARO, Ford / FALSTAFF, Duke of Nottingham / ROBERTO DEVEREUX und Conte di Luna / IL TROVATORE zu sehen, alle mit der Canadian Opera Company, als Chou En-lai / NIXON IN CHINA, als Lescaut / MANON LESCAUT und als Olivier an der Seite von Renée Fleming in CAPRICCIO, alle an der Metropolitan Opera in New York.

Auf dem Konzertpodium singt Braun regelmäßig mit den wichtigsten Dirigenten und Orchestern der Welt, darunter die Atlanta Symphony, Toronto Symphony, Montreal Symphony, Danish National Symphony und Houston Symphony. Er hat eine große Vorliebe für zeitgenössisches Repertoire und hat Peter Eötvös' „Senza Sangue“ in Rom, London, Norwegen und Schweden aufgeführt, Brett Deans „Knocking at the Hell Gate“ mit dem BBC Symphony in London und Kaija Saariahos „Cinque reflets de l'amour de loin“ mit dem Radio Sinfonieorchester in Stuttgart und Freiburg. Zu den jüngsten Höhepunkten zählen Brahms' „Vier Ernste Gesänge“ in einer Bearbeitung von Detlev Glanert und Faurés „Requiem“ mit dem Royal Concertgebouw Orchestra sowie Vaughn Williams' „A Sea Symphony“ mit dem Toronto Symphony Orchestra.

Zu seiner Diskographie gehören das GRAMMY-nominierte „Das Lied von der Erde“ (Dorian), „Mozart Arie e duetti“ (CBC) und „Apollo e Daphne“ sowie die „Winterreise“ (CBC). Seine jüngste Veröffentlichung ist Dietschs LE VAISSEAU FANTÔME mit Les Musiciens du Louvre Grenoble beim Label Naïve. Zu den DVDs gehören ROMEO ET JULIETTE von den Salzburger Festspielen und die Tanzadaption von DIDO UND AENEAS von Mark Morris, seine viel gelobte Darstellung von Chou En-lai in NIXON IN CHINA (Nonesuch) und CAPRICCIO (Decca) an der Metropolitan Opera (auf DVD als Teil der Live-in-HD-Reihe veröffentlicht) und Alexina Louies komische Oper BURNT TOAST.

Schedule

In performances like

Videos

Richard Strauss: Arabella
Video – 02:32 min.

Richard Strauss: Arabella

Newsletter

News about the schedule
and the start of advance booking
Personal recommendations
Special offers ...
Stay well informed!

Subscribe to our newsletter

Subscribe to our Newsletter and receive 25% off your next ticket purchase.

* Mandatory field





Newsletter

01
DEC

Adventskalender im Foyer: Das 1. Fensterchen

Today in the foyer: "An American Christmas"
Favourite songs from North and South America
with Julie Wyma, Valeria Delmé and Jamison Livsey
5.00 p.m. / Rank foyer on the right
Duration: approx. 25 minutes / free admission


From the frosty north of Alaska to the southernmost tip of Chile, from Buenos Aires to New York City - the Advent season is celebrated across the entire American double continent. But there are huge differences in how Christmas is celebrated. This diversity is also reflected in the music that precedes and accompanies the festivities. While the Argentinian composer Ariel Ramírez takes up the lively rhythms of South American dances in his cantata "Navidad Nuestra" ("Our Christmas"), songs such as "White Christmas" or "I'll Be Home for Christmas" succeed in translating the contemplative into the popular in a unique way. Join sopranos Julie Wyma and Valeria Delmé and pianist Jamison Livsey on a journey through the musical realms on the other side of the Atlantic.

Julie Wyma comes from the USA and studied at the universities of Indiana, Missouri and Arizona. Numerous performances on the opera and concert stage have taken her throughout the USA and Europe. Since the 2021/22 season, she has been a member of the Deutsche Oper Berlin chorus as 1st soprano, where she not only sings in the major choral operas with her colleagues, but also takes on a solo role as La Conversa in SUOR ANGELICA. In addition to her work as a singer, Julie Wyma is also active as a singing teacher, costume designer and director.

Valeria Delmé was born in Buenos Aires and gained her first musical experience at an early age, including as a soloist in the children's chorus of the Teatro Colón. This was followed by further opera performances on various stages in Argentina and training at the Conservatorio Superior de Música "Manuel de Falla" before she began performing regularly in Germany in 2017. Valeria Delmé now sings as 2nd soprano in the chorus of the Deutsche Oper Berlin.

The pianist and conductor Jamison Livsey studied at the University of Michigan in Ann Arbor, Michigan. In 2016, he conducted a premiere of TURN OF THE SCREW in Tel Aviv. He has worked as a répétiteur with conducting engagements at many opera companies, including Minnesota Opera, Chautauqua Opera, Sarasota Opera, Opera Cleveland, Anchorage Opera, Opera in Williamsburg, Toledo Opera, Sugar Creek Symphony and Song, Pine Mountain Music Festival and Opera North. He has also appeared with these opera companies as a harpsichordist and orchestral pianist with a repertoire ranging from Monteverdi and Rossini to the present day. He has worked as a guest conductor at Opera Santa Barbara. He is also active as a Lied accompanist, including for Vivica Genaux. At the Deutsche Oper Berlin, he works as a répétiteur in the chorus.