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Ensemble - Deutsche Oper Berlin

Younghi Pagh-Paan

Younghi Pagh-Paan

Younghi Pagh-Paan wurde 1945 in Cheongu, Süd-Korea, geboren. Von 1965 bis 1971 studierte sie an der Seoul National University, bis sie durch ein Stipendium des DAAD nach Deutschland kam. An der Musikhochschule Freiburg i. Br. studierte Younghi Pagh-Paan ab 1974 unter anderem bei Klaus Huber (Komposition) und Brian Ferneyhough (Analyse) schloss ihr Studium 1979 ab. International bekannt machte sie die Aufführung ihres Orchesterwerkes „Sori“ bei den Donaueschinger Musiktagen 1980. Ihr Werkkatalog umfasst ein breites Spektrum von Kompositionen für Soloinstrumente bis hin zu Orchesterwerke sowie dem abendfüllenden Musiktheaterwerk MONDSCHATTEN, das 2006 in Stuttgart uraufgeführt wurde. Younghi Pagh-Paans Werke wurden bei renommierten Festivals wie der Musik-Biennale Berlin, den Ferienkursen für Neue Musik Darmstadt, beim Akiyoshidal International Contemporary Music Seminar & Festival, bei Frau Musica Nova Köln oder auch auf der EXPO 2000 uraufgeführt. Nach Gastprofessuren an den Musikhochschulen in Graz (1991) und Karlsruhe (1992/93) wurde Younghi Pagh-Paan 1994 als Professorin für Komposition an die Hochschule für Künste Bremen berufen, wo sie das Atelier Neue Musik gründete, das sie bis zu ihrer Pensionierung leitete.

Für ihr Schaffen wurde Younghi Pagh-Paan mit zahlreichen Auszeichnungen geehrt, darunter der Order of Civil Merit der Republik Korea (Süd-Korea), der 15th KBS Global Korean Award, die Bremische Medaille für Kunst und Wissenschaft des Bremer Senats, der Paiknam Prize (Seoul) für ihr Lebenswerk und der Preis der Europäischen Kirchenmusik (Schwäbisch Gmünd). Sie ist Mitglied der Akademie der Künste Berlin und erhielt das Ehrenbürgerrecht der Stadt Panicale. Younghi Pagh-Paan lebt in Bremen und Panicale (Italien).

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Advents-Verlosung: Das 23. Fensterchen

This CD of Massenet's HÉRODIADE has only been on sale since 22 November 2024, making it our very latest, brand-new release, which we are delighted to be giving away in our Advent calendar today. If you would like to be among the winners of one of the two CD boxes, please send an e-mail with the subject ‘The 23rd window’ to advent@deutscheoperberlin.de.

Few female figures have inspired the art of the late 19th century as enduringly as the Judean princess Salome, who according to legend was responsible for the beheading of John the Baptist. In France in particular, writers, painters and composers were fascinated by this subject matter and its blend of Orientalism and decadence, of eroticism and opulence. Jules Massenet also took up the subject: however, at the centre of his HÉRODIADE, first performed in Brussels in 1881, is not, as it was a quarter of a century later in Richard Strauss's work, the royal child-woman Salome, but her mother Hérodias, the wife of King Herod. And while Strauss's opera was to become the first major success of the 20th century, Massenet's is a celebration of the grand opera of the 19th century, with pathos, posturing and a Hollywood-style script. With a queen who, out of jealousy, causes the death of her own daughter, a mysterious star diviner, a prophet who is not immune to the feelings of love, a weak-willed ruler and a heroically loving princess, Massenet offers a multitude of striking operatic figures and gives the plot a dazzling ‘colour locale’ by incorporating Hebrew and oriental motifs.

For the concert performance by the Deutsche Oper Berlin, the great French mezzo-soprano Clémentine Margaine returned to the house where she celebrated successes as Carmen, Marguerite in LA DAMNATION DE FAUST and, most recently, as Fidès in LE PROPHÈTE. The performances of HÉRODIADE on 15 and 18 June 2023 were recorded.

On this CD, conducted by our First Permanent Guest Conductor Enrique Mazzola, you can hear Etienne Dupuis (Hérode), Clémentine Margaine (Hérodiade), Nicole Car (Salomé), Matthew Polenzani (Jean), Marko Mimica (Ph anuel), Dean Murphy (Vitellius), Kyle Miller (High Priest), Sua Jo (A Young Babylonian), Thomas Cilluffo (Voice from the Temple), the orchestra of the Deutsche Oper Berlin and our chorus under the direction of Jeremy Bines.



Closing date: 23 December 2024. The winners will be informed by email on 27 December 2024. The CDs will then be sent by post. There is no right of appeal.