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Ensemble - Deutsche Oper Berlin

Paolo Arrivabeni

Paolo Arrivabeni

Paolo Arrivabeni konzentriert seine Tätigkeit auf das Opernrepertoire und arbeitet mit den renommiertesten europäischen Opernhäusern zusammen, wie z.B. Staatsoper Berlin und Deutsche Oper Berlin, Wiener Staatsoper, Leipziger Opernhaus, Opernhaus Zürich, Bayerische Staatsoper in München, Semperoper in Dresden, Grand Theatre de Geneve, Opéra Bastille in Paris, Opéra de Lausanne, Théâtre du Capitole in Toulouse, Opéra de Monte-Carlo, Teatro Nacional de Sao Carlos in Lissabon, Teatro de La Maestranza in Sevilla, Théâtre Municipal de Marseille, Teatro Comunale in Bologna, Teatro Massimo in Palermo, Teatro La Fenice in Venedig, New National Theatre in Tokyo und Santa Fe Opera.

Paolo Arrivabeni wird häufig eingeladen, zahlreiche Orchester in Italien und im Ausland zu dirigieren. Sein Repertoire umfasst Opern italienischer Komponisten des 19. Jahrhunderts. Darüber hinaus interessiert er sich auch für russische und deutsche Komponisten und dirigiert Opern von Wagner, Strauss und Mussorgskij. Paolo Arrivabeni war von 2008 bis 2017 Musikdirektor der Opéra Royal de Wallonie.

In den vergangenen Spielzeiten dirigierte er in Lüttich NABUCCO, MACBETH, LA TRAVIATA, LUCREZIA BORGIA, FALSTAFF, RIGOLETTO, BORIS GODUNOW, LA BOHÈME, IL BARBIERE DI SIVIGLIA, OTELLO, SALOME, IL TROVATORE, LA FORZA DEL DESTINO, I DUE FOSCARI, DER FLIEGENDE HOLLÄNDER, LES PECHEURES DE PERLES, TOSCA, FIDELIO um nur einige zu nennen. In den vergangenen Spielzeiten sind die folgenden Produktionen zu erwähnen: LE COMTE ORY in Genf, LUISA MILLER in Berlin (Deutsche Oper), LA FAVORITE am Théâtre des Champs Elysées in Paris, LA TRAVIATA, DON CARLO, TOSCA, SIMON BOCCANEGRA und MACBETH in Dresden, LUCREZIA BORGIA in München, LA BOHÈME und IL TROVATORE beim Sferisterio Opera Festival in Macerata, MACBETH in Kopenhagen, ROBERTO DEVEREUX in Florenz, LA STRANIERA und MARTIA STUARDA am Theater an der Wien, DON GIOVANNI in Monte Carlo und MACBETH, MARIA STUARDA und NABUCCO an der Staatsoper in Berlin.

Danach kehrte er nach München an die Bayerische Staatsoper zurück und dirigierte IL TURCO IN ITALIA. Danach feierte er große Erfolge als Dirigent von UN BALLO IN MASCHERA in Palermo, LA BOHÈME mit dem Teatro dell'Opera in Rom (Terme di Caracalla) und Puccinis „Messa di Gloria“ in Paris mit dem Orchestre National de France.

Bei seinem Debüt im Concertgebouw in Amsterdam dirigierte er Rossinis „Stabat Mater“, ein Konzert, das von Radio Vara übertragen wurde.

An der Oper in Marseille dirigierte Paolo Arrivabeni zahlreiche Produktionen, darunter LA STRANIERA, I DUE FOSCARI, MOÏSE ET PHARAON, SIMON BOCCANEGRA, BORIS GODUNOW, LA FAVORITE, LOHENGRIN, DIE ENTFÜHRUNG AUS DEM SERAIL, MACBETH sowie eine Reihe von Konzerten.

Zuletzt dirigierte er in Lüttich ERNANI, OTELLO, DIE ZAUBERFLÖTE, LA BOHÈME, TURANDOT, NABUCCO, SIMON BOCCANEGRA und auch Mozarts „Requiem“ in Paris für Radio France, LA FORZA DEL DESTINO und BORIS GODUNOW in Genf, I CAPULETI E I MONTECCHI, NABUCCO, OTELLO, CAVALLERIA RUSTICANA / PAGLIACCI und L'ARLESIANA an der Deutschen Oper Berlin, LA BOHÈME am New National Theatre in Tokyo und in Genf, MARIA STUARDA in Rom und Berlin, AIDA bei den Chorégies d'Orange, LA RONDINE und LA FORZA DEL DESTINO in Toulouse, L'ITALIANA IN ALGERI in Madrid (Escorial) und in San Sebastian, Verdis „Requiem“, NABUCCO und LUISA MILLER in Hamburg, ein Aids-Galakonzert in Düsseldorf, CAVALLERIA RUSTICANA / PAGLIACCI in Genua, MACBETH in Cagliari, I DUE FOSCARI beim Festival Verdi in Parma, TOSCA an der Oper in Rom, UN BALLO IN MASCHERA in München und LA BOHÈME in Dresden und Hamburg. Paolo Arrivabeni kehrte zum Rossini Opera Festival in Pesaro zurück und dirigierte DEMETRIO E POLIBIO.

Zu seinen Plänen gehören TOSCA in Hamburg und an der Deutschen Oper Berlin, NABUCCO in Marseille und Dresden, MADAMA BUTTERFLY in Düsseldorf, LA TRAVIATA an den Terme di Caracalla in Rom, CAVALLERIA RUSTICANA / PAGLIACCI in Berlin (DOB), LA FORZA DEL DESTINO (konzertante Fassung) in Oslo, ATTILA (konzertante Fassung) und UN BALLO IN MASCHERA in Marseille und SIMON BOCCANEGRA in Zürich.

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Advents-Verlosung: Das 21. Fensterchen

On 12 April 2025, we will celebrate the revival of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG in the production by Jossi Wieler, Sergio Morabito and Anna Viebrock, with Thomas Johannes Mayer as Hans Sachs, Elena Tsallagova as Eva, Magnus Vigilius as Walther von Stolzing and Chance Jonas-O'Toole as David, as part of our ‘Richard Wagner in April’ weeks. But today, we are giving away our DVD, which was recorded in collaboration with the NAXOS label in the premiere series in early summer 2022.

In today's Advent calendar window, we are giving away 2 DVDs of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG – Opera in three acts by Richard Wagner. If you would like to win one of the two DVDs, please write an e-mail with the subject ‘The 21st window’ to advent@deutscheoperberlin.de.

More popular than almost any other stage work by Richard Wagner, DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG is loved and hated at the same time. The play combines a light-hearted comedy plot with a summer night's drunken play about the delusion and reality of love, but at the same time claims to be a founding manifesto of German national art and is therefore more historically charged in its reception than almost any other work by Richard Wagner. At the same time, however, DIE MEISTERSINGER is first and foremost a piece about music and music-making.

Telling the story of DIE MEISTERSINGER in a world dedicated to music is also the starting point for the directorial concept of Jossi Wieler, Anna Viebrock and Sergio Morabito. In it, they tell of the rules and rigid dogmas that govern this world and which thus become an example for numerous contexts in which people set rules, subordinate themselves and find refuge in them or want to break out and escape. They bring a play to the stage in which singers also play singers in order to tell a story about singing. And they show characters such as Hans Sachs, an ageing man who renounces his love for Eva in favour of a younger man and at the same time wants to reform the system, but does not shy away from demagoguery and populism - while the breath of history occasionally blows in the ghosts of the Meistersinger past.

Conductor John Fiore; Staging Jossi Wieler, Anna Viebrock, Sergio Morabito; With Johan Reuter, Albert Pesendorfer, Gideon Poppe, Simon Pauly, Philipp Jekal, Thomas Lehman, Jörg Schörner, Clemens Bieber, Burkhard Ulrich, Stephen Bronk, Tobias Kehrer, Byung Gil Kim, Klaus Florian Vogt, Ya-Chung Huang, Heidi Stober, Annika Schlicht a. o.; Chorus and Orchestra of the Deutsche Oper Berlin



Closing date: 21 December 2024, the winners will be informed by email on 23 December 2024. The DVDs will then be sent by post. Legal recourse is excluded.