Dominic  Limburg

Dominic Limburg

Der Schweizer Dirigent Dominic Limburg ist seit Sommer 2021 an der Deutschen Oper Berlin als Kapellmeister engagiert. Er dirigiert dort in der aktuellen Spielzeit Vorstellungen u. a. von RIGOLETTO, CARMEN, IL BARBIERE DI SIVIGLIA, DIE ZAUBERFLÖTE und assistiert u. a. bei FIDELIO und ARABELLA dem Generalmusikdirektor Sir Donald Runnicles.

Von 2016 bis 2021 war Limburg zunächst als zweiter Kapellmeister, ab 2020 als erster Kapellmeister am Badischen Staatstheater Karlsruhe tätig. In dieser Zeit leitete er ein breites Repertoire vom Barock bis zur Moderne in allen Sparten, darunter die Neuproduktionen SCHWANENSEE, EIN SOMMERNACHTSTRAUM, DIE LUSTIGEN NIBELUNGEN und Vorstellungen von HOFFMANNS ERZÄHLUNGEN, ANNA BOLENA, DAS SCHLAUE FÜCHSLEIN, LA CLEMENZA DI TITO, das Auftragswerk WAHNFRIED von Avner Dorman sowie zahlreiche weitere Opern, Ballettvorstellungen und Jugendkonzerte. Pandemiebedingt mussten die Neuproduktionen DIE LUSTIGE WITWE und IL BARBIERE DI SIVIGLIA sowie Dirigate der Wiederaufnahmen von WOZZECK und AIDA abgesagt werden. Limburg bleibt seinem ehemaligen Stammhaus auch weiterhin als Gast verbunden, dirigierte in der vergangenen Spielzeit den Ballettabend PER ASPERA AD ASTRA, und wird im April 2023 für den Ballettabend MARIA STUART (Choreografie: Bridget Breiner, Musik von Benjamin Britten und Sir James Loy MacMillan) sowie für WOZZECK ans Pult der Badischen Staatskapelle zurückkehren.

Seit 2015 ist Dominic Limburg Stipendiat des Dirigentenforums des Deutschen Musikrats und wird dort in der Künstlerliste „Maestros von Morgen“ aufgeführt. Gastdirigate führten ihn u. a. zum Beethoven Orchester Bonn, zur Neubrandenburger Philharmonie, zum Kurpfälzischen Kammerorchester Mannheim sowie zur Kammerphilharmonie Graubünden und ans Staatstheater Meiningen.

Limburg musiziert regelmäßig mit Jugendorchestern, war mehrere Jahre Assistent und Gastdirigent des Jungen Philharmonischen Orchester Niedersachsen, zu Gast beim LJO Schleswig-Holstein, Assistent bei der Jungen Deutschen Philharmonie und Gast des OER in São Paulo. Im Herbst 2022 war er als Gast des Schweizerischen Jugendsinfonieorchesters auf Tournee durch die Schweiz. Er ist auch Chefdirigent der Zürcher Kammerphilharmonie.

Geboren in Zürich, absolvierte Limburg nach prägenden Jahren bei den Zürcher Sängerknaben an der dortigen Hochschule der Künste (ZhdK) zunächst ein Klavier- und Gesangsstudium, bevor er seinen Master mit Auszeichnung in der Dirigierklasse von Prof. Schlaefli erlangte. Meisterkurse u. a. bei Bernard Haitink, Esa-Pekka Salonen, David Zinman, sowie die langjährige Zusammenarbeit als Assistent von Justin Brown in Karlsruhe gaben prägende Impulse.

Schedule

In performances like

Videos

Engelbert Humperdinck: Hänsel und Gretel
Video – 02:36 min.

Engelbert Humperdinck: Hänsel und Gretel

Giuseppe Verdi: Rigoletto
Video – 02:37 min.

Giuseppe Verdi: Rigoletto (2022)

Newsletter

News about the schedule
and the start of advance booking
Personal recommendations
Special offers ...
Stay well informed!

Subscribe to our newsletter

Subscribe to our Newsletter and receive 25% off your next ticket purchase.

* Mandatory field





Newsletter

01
DEC

Adventskalender im Foyer: Das 1. Fensterchen

Today in the foyer: "An American Christmas"
Favourite songs from North and South America
with Julie Wyma, Valeria Delmé and Jamison Livsey
5.00 p.m. / Rank foyer on the right
Duration: approx. 25 minutes / free admission


From the frosty north of Alaska to the southernmost tip of Chile, from Buenos Aires to New York City - the Advent season is celebrated across the entire American double continent. But there are huge differences in how Christmas is celebrated. This diversity is also reflected in the music that precedes and accompanies the festivities. While the Argentinian composer Ariel Ramírez takes up the lively rhythms of South American dances in his cantata "Navidad Nuestra" ("Our Christmas"), songs such as "White Christmas" or "I'll Be Home for Christmas" succeed in translating the contemplative into the popular in a unique way. Join sopranos Julie Wyma and Valeria Delmé and pianist Jamison Livsey on a journey through the musical realms on the other side of the Atlantic.

Julie Wyma comes from the USA and studied at the universities of Indiana, Missouri and Arizona. Numerous performances on the opera and concert stage have taken her throughout the USA and Europe. Since the 2021/22 season, she has been a member of the Deutsche Oper Berlin chorus as 1st soprano, where she not only sings in the major choral operas with her colleagues, but also takes on a solo role as La Conversa in SUOR ANGELICA. In addition to her work as a singer, Julie Wyma is also active as a singing teacher, costume designer and director.

Valeria Delmé was born in Buenos Aires and gained her first musical experience at an early age, including as a soloist in the children's chorus of the Teatro Colón. This was followed by further opera performances on various stages in Argentina and training at the Conservatorio Superior de Música "Manuel de Falla" before she began performing regularly in Germany in 2017. Valeria Delmé now sings as 2nd soprano in the chorus of the Deutsche Oper Berlin.

The pianist and conductor Jamison Livsey studied at the University of Michigan in Ann Arbor, Michigan. In 2016, he conducted a premiere of TURN OF THE SCREW in Tel Aviv. He has worked as a répétiteur with conducting engagements at many opera companies, including Minnesota Opera, Chautauqua Opera, Sarasota Opera, Opera Cleveland, Anchorage Opera, Opera in Williamsburg, Toledo Opera, Sugar Creek Symphony and Song, Pine Mountain Music Festival and Opera North. He has also appeared with these opera companies as a harpsichordist and orchestral pianist with a repertoire ranging from Monteverdi and Rossini to the present day. He has worked as a guest conductor at Opera Santa Barbara. He is also active as a Lied accompanist, including for Vivica Genaux. At the Deutsche Oper Berlin, he works as a répétiteur in the chorus.