Newsletter

News about the schedule Personal recommendations Special offers ... Stay well informed!

Subscribe to our newsletter

Subscribe to our Newsletter and receive 25% off your next ticket purchase.

* Mandatory field





Newsletter

Ensemble - Deutsche Oper Berlin

Christian Simmons

Christian Simmons

Der aus Washington D.C. stammende Bassbariton Christian Simmons war in der Spielzeit 2022/23 Mitglied der Cafritz Young Artists of the Washington National Opera. Dort war er sowohl als Cover in IL TROVATORE (Ferrando) und LA BOHÈME (Colline) engagiert, als auch auf der Bühne als Policeman in BLUE zu erleben. Im Rahmen der American Opera Initiative und der Young Artist Performance interpretierte er Colline / LA BOHÈME.

In der Saison 2023/24 bereichert Christian Simmons als Stipendiat der Opera Foundation New York das Ensemble der Deutschen Oper Berlin.

Die Saison 2021/22 markierte Simmons' Debüt an der Washington National Opera, wo er im Dokumentarfilm und in der Studioaufnahme von Jeanine Tesoris und Tazewell Thompsons BLUE zu sehen war, sowie als Zuniga in CARMEN. Simmons war als Solist mit Gianandrea Noseda und dem National Symphony Orchestra zu hören, wo er als Bass-Solist Mozarts „Requiem“ sowie die Konzertarie „Per questa bella mano“ in der Kennedy Center Concert Hall interpretierte.

Während des Sommers gastierte er mit dem Barnard College in Southern Crossings und an der Annapolis Opera in LA BOHÈME. Er gastierte bei verschiedenen Festivals und Ensembles auf der ganzen Welt, darunter das Morgan State University Theater, die Bel Cantanti Opera Company, die Washington Opera Society, das Castleton Music Festival, das Amalfi Coast Music Festival, die Berliner Opernakademie, die Bare Opera Company und das Maryland Opera Studio. Zu seinen Auftritten zählen Figaro / LE NOZZE DI FIGARO, Il Re / AIDA, Sparafucile / RIGOLETTO, Seneca / L'INCORONAZIONE DI POPPEA, Capulet / ROMÉO ET JULIETTE, Nardo / LA FINTA GIARDINIERA, Lion / THE WIZ und Jabez Stone / THE DEVIL AND DANIEL WEBSTER. Darüber hinaus war Christian Simmons auch als Bass-Solist in Werken wie Georg Friedrich Händels „Messias“, Johann Sebastian Bachs „Magnificat“, Gabriel Faurés „Requiem“, Giuseppe Verdis „Messa da Requiem“ und Franz Schuberts Messe in G-Dur zu hören.

Simmons ist Distriktsieger des Eric- und Dominique-Laffont-Wettbewerbs der Metropolitan Opera 2022/23, Gewinner des Gesangswettbewerbs des Harlem Opera Theater 2017 und Gewinner des regionalen Wettbewerbs der National Association of Teaching Singing (NATS) 2016. Außerdem ist er Ehrenmitglied auf Lebenszeit in der Coalition for African Americans in the Performing Arts (CAAPA).

Als Absolvent der Morgan State University und des Maryland Opera Studio ist Simmons stolzes Mitglied der ersten und größten Musikverbindung des Landes, Phi Mu Alpha Sinfonia Fraternity of America.

Schedule

Enter Onepager
1

slide_title_1

slide_description_1

slide_headline_2
2

slide_title_2

slide_description_2

slide_headline_3
3

slide_title_3

slide_description_3

slide_headline_4
4

slide_title_4

slide_description_4

Create / edit OnePager
21
DEC

Advents-Verlosung: Das 21. Fensterchen

On 12 April 2025, we will celebrate the revival of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG in the production by Jossi Wieler, Sergio Morabito and Anna Viebrock, with Thomas Johannes Mayer as Hans Sachs, Elena Tsallagova as Eva, Magnus Vigilius as Walther von Stolzing and Chance Jonas-O'Toole as David, as part of our ‘Richard Wagner in April’ weeks. But today, we are giving away our DVD, which was recorded in collaboration with the NAXOS label in the premiere series in early summer 2022.

In today's Advent calendar window, we are giving away 2 DVDs of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG – Opera in three acts by Richard Wagner. If you would like to win one of the two DVDs, please write an e-mail with the subject ‘The 21st window’ to advent@deutscheoperberlin.de.

More popular than almost any other stage work by Richard Wagner, DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG is loved and hated at the same time. The play combines a light-hearted comedy plot with a summer night's drunken play about the delusion and reality of love, but at the same time claims to be a founding manifesto of German national art and is therefore more historically charged in its reception than almost any other work by Richard Wagner. At the same time, however, DIE MEISTERSINGER is first and foremost a piece about music and music-making.

Telling the story of DIE MEISTERSINGER in a world dedicated to music is also the starting point for the directorial concept of Jossi Wieler, Anna Viebrock and Sergio Morabito. In it, they tell of the rules and rigid dogmas that govern this world and which thus become an example for numerous contexts in which people set rules, subordinate themselves and find refuge in them or want to break out and escape. They bring a play to the stage in which singers also play singers in order to tell a story about singing. And they show characters such as Hans Sachs, an ageing man who renounces his love for Eva in favour of a younger man and at the same time wants to reform the system, but does not shy away from demagoguery and populism - while the breath of history occasionally blows in the ghosts of the Meistersinger past.

Conductor John Fiore; Staging Jossi Wieler, Anna Viebrock, Sergio Morabito; With Johan Reuter, Albert Pesendorfer, Gideon Poppe, Simon Pauly, Philipp Jekal, Thomas Lehman, Jörg Schörner, Clemens Bieber, Burkhard Ulrich, Stephen Bronk, Tobias Kehrer, Byung Gil Kim, Klaus Florian Vogt, Ya-Chung Huang, Heidi Stober, Annika Schlicht a. o.; Chorus and Orchestra of the Deutsche Oper Berlin



Closing date: 21 December 2024, the winners will be informed by email on 23 December 2024. The DVDs will then be sent by post. Legal recourse is excluded.