Newsletter

News about the schedule Personal recommendations Special offers ... Stay well informed!

Subscribe to our newsletter

Subscribe to our Newsletter and receive 25% off your next ticket purchase.

* Mandatory field





Newsletter

Ensemble - Deutsche Oper Berlin

Linus  Fellbom

Linus Fellbom

Seit seinem Debüt als Lichtdesigner 1995 hat er rund 300 Produktionen weltweit beleuchtet. 2005 gab Linus Fellbom sein Debüt als Regisseur und Bühnenbildner und hat seitdem u. a. DER FREISCHÜTZ und LES CONTES D'HOFFMANN für die Schwedische Volksoper in Stockholm, RICHARD III. für das Schwedische Nationaltouring-Theater, HÄNSEL UND GRETEL und DIE SCHÖNE UND DAS BIEST an der Oper Malmö und die Weltpremiere der Oper DRACULA an der Königlichen Oper in Stockholm inszeniert.

Zu seinen jüngsten Arbeiten als Bühnenbildner gehören LA BOHÈME und RIGOLETTO für die Norrlandsoperan, ROT IN 3 für das Stuttgarter Ballett, DIE BITTEREN TRÄNEN DER PETRA VON KANT am Königlichen Dramatischen Theater in Stockholm, ARIODANTE am Schlosstheater Drottningholm und KLAUS NOMI an der Königlichen Oper in Stockholm.

Zu den jüngsten Produktionen von Linus Fellbom gehören LE SACRE DU PRINTEMPS für das English National Ballett, LA TRAVIATA an der Komischen Oper Berlin, BAYADÈRE an der Staatsoper Unter den Linden, WERTHER an der Opéra National de Lorraine, THAÏS an der Los Angeles Opera, DON GIOVANNI und COSÌ FAN TUTTE an der Opera di Firenze, LUCIA DI LAMMERMOOR am Teatro Communale di Bologna, A MIDSUMMER NIGHT‘S DREAM an der Staatsoper und der Volksoper in Wien. 2012 gestaltete er die Welttournee mit der wiedervereinigten schwedischen Hardcore-Band „Refused“, die auf fünf Kontinenten auftrat.

Im Jahr 2019 brachte eine enge Zusammenarbeit mit der Dirigentin Barbara Hannigan seine Inszenierung von THE RAKE'S PROGRESS in die Göteborger Konzerthalle, ins La Monnaie in Brüssel, in die Philharmonie im Gasteig in München und zum Ojai Music Festival in Kalifornien. Im Jahr 2022 führte er Regie und entwarf Bühnenbild und Beleuchtung für die Uraufführung der Oper EURYDIKE für die Wermland Oper. Im Januar 2024 gelangte IL BARBIERE DI SIVIGLIA zur Premiere, der erste Teil einer Operntrilogie, die Linus Fellbom für die Königliche Oper in Stockholm inszeniert.

Schedule

In performances like

Videos

Pjotr I. Tschaikowskij: Pique Dame
Video – 02:34 min.

Pjotr I. Tschaikowskij: Pique Dame

Enter Onepager
1

slide_title_1

slide_description_1

slide_headline_2
2

slide_title_2

slide_description_2

slide_headline_3
3

slide_title_3

slide_description_3

slide_headline_4
4

slide_title_4

slide_description_4

Create / edit OnePager
21
DEC

Advents-Verlosung: Das 21. Fensterchen

On 12 April 2025, we will celebrate the revival of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG in the production by Jossi Wieler, Sergio Morabito and Anna Viebrock, with Thomas Johannes Mayer as Hans Sachs, Elena Tsallagova as Eva, Magnus Vigilius as Walther von Stolzing and Chance Jonas-O'Toole as David, as part of our ‘Richard Wagner in April’ weeks. But today, we are giving away our DVD, which was recorded in collaboration with the NAXOS label in the premiere series in early summer 2022.

In today's Advent calendar window, we are giving away 2 DVDs of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG – Opera in three acts by Richard Wagner. If you would like to win one of the two DVDs, please write an e-mail with the subject ‘The 21st window’ to advent@deutscheoperberlin.de.

More popular than almost any other stage work by Richard Wagner, DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG is loved and hated at the same time. The play combines a light-hearted comedy plot with a summer night's drunken play about the delusion and reality of love, but at the same time claims to be a founding manifesto of German national art and is therefore more historically charged in its reception than almost any other work by Richard Wagner. At the same time, however, DIE MEISTERSINGER is first and foremost a piece about music and music-making.

Telling the story of DIE MEISTERSINGER in a world dedicated to music is also the starting point for the directorial concept of Jossi Wieler, Anna Viebrock and Sergio Morabito. In it, they tell of the rules and rigid dogmas that govern this world and which thus become an example for numerous contexts in which people set rules, subordinate themselves and find refuge in them or want to break out and escape. They bring a play to the stage in which singers also play singers in order to tell a story about singing. And they show characters such as Hans Sachs, an ageing man who renounces his love for Eva in favour of a younger man and at the same time wants to reform the system, but does not shy away from demagoguery and populism - while the breath of history occasionally blows in the ghosts of the Meistersinger past.

Conductor John Fiore; Staging Jossi Wieler, Anna Viebrock, Sergio Morabito; With Johan Reuter, Albert Pesendorfer, Gideon Poppe, Simon Pauly, Philipp Jekal, Thomas Lehman, Jörg Schörner, Clemens Bieber, Burkhard Ulrich, Stephen Bronk, Tobias Kehrer, Byung Gil Kim, Klaus Florian Vogt, Ya-Chung Huang, Heidi Stober, Annika Schlicht a. o.; Chorus and Orchestra of the Deutsche Oper Berlin



Closing date: 21 December 2024, the winners will be informed by email on 23 December 2024. The DVDs will then be sent by post. Legal recourse is excluded.