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Ensemble - Deutsche Oper Berlin

Anastasia  Bartoli

Anastasia Bartoli

Nach ihrem akademischen Diplom in Operngesang am Konservatorium von Verona im Jahr 2016 sang Anastasia Bartoli die Rolle der Rosina in IL BARBIERE DI SIVIGLIA am Teatro Ristori in Verona. 2017 wurde sie von Carlo Rizzi ausgewählt, um Auszüge aus CAVALLERIA RUSTICANA (Santuzza) in der Calouste Gulbenkian Foundation in Lissabon aufzuführen. Sie gab ihr Debüt in CAVALLERIA RUSTICANA (Lola) beim Castell'Arquato Festival sowie in COSÌ FAN TUTTE (Fiordiligi) am Teatro Municipal in Lima. Im Jahr 2018 gewann sie den ersten Preis beim Concorso Voci Verdiane in Busseto. 2019 debütierte sie am Teatro Bellini in Catania, am Teatro Verdi in Padua und am Teatro Regio in Parma in einer Verdi-Gala mit Leo Nucci und trat in Rossinis „Stabat Mater“ mit dem RAI National Symphony Orchestra auf.

Im Jahr 2021 debütierte sie als Lady Macbeth / MACBETH unter der Leitung von Riccardo Muti beim Tokyo Spring Festival und als Abigaille / NABUCCO am Teatro Petruzzelli in Bari. Im Jahr 2022 debütierte sie am Teatro Massimo in Palermo als Amelia / SIMON BOCCANEGRA an der Seite von Plácido Domingo in der Titelpartie, in ERNANI am Teatro dell'Opera in Rom, in PAGLIACCI am Teatro Lirico in Cagliari und in MACBETH auf der Bühne der Oper von Marseille.

Im Jahr 2023 debütierte sie am Teatro la Fenice in Venedig mit ERNANI und I DUE FOSCARI, unter der Leitung von Maestro Zubin Mehta debütierte sie am Teatro del Maggio Musicale Fiorentino mit DON GIOVANNI und beim Enescu-Festival mit OTELLO. Mit außerordentlichem Erfolg bei Publikum und Presse debütierte sie beim Rossini Opera Festival in Pesaro in EDUARDO E CRISTINA und mit einem herausragenden Liederabend mit Cecilia Gasdia am Klavier.

Im Jahr 2024 debütierte sie in Palm Beach mit TOSCA, am Teatro Carlo Felice in Genua mit LA BOHÈME und im Sommer triumphierte sie beim Rossini Opera Festival mit ERMIONE, einer der schwierigsten Rollen im Rossini-Repertoire.

Bald folgen nun ihre Debüts in Berlin mit NABUCCO an der Staatsoper Unter den Linden und mit MACBETH an der Deutschen Oper Berlin. Außerdem ist eine Rückkehr ans Teatro dell'Opera in Rom mit TOSCA und ans Teatro Regio in Parma mit MACBETH geplant. Drei bevorstehende Debüts führen sie mit SUOR ANGELICA ans Teatro Verdi in Triest, mit UN BALLO IN MASCHERA ans Teatro Comunale in Bologna und mit ATTILA ans Teatro la Fenice.

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Advents-Verlosung: Das 21. Fensterchen

On 12 April 2025, we will celebrate the revival of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG in the production by Jossi Wieler, Sergio Morabito and Anna Viebrock, with Thomas Johannes Mayer as Hans Sachs, Elena Tsallagova as Eva, Magnus Vigilius as Walther von Stolzing and Chance Jonas-O'Toole as David, as part of our ‘Richard Wagner in April’ weeks. But today, we are giving away our DVD, which was recorded in collaboration with the NAXOS label in the premiere series in early summer 2022.

In today's Advent calendar window, we are giving away 2 DVDs of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG – Opera in three acts by Richard Wagner. If you would like to win one of the two DVDs, please write an e-mail with the subject ‘The 21st window’ to advent@deutscheoperberlin.de.

More popular than almost any other stage work by Richard Wagner, DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG is loved and hated at the same time. The play combines a light-hearted comedy plot with a summer night's drunken play about the delusion and reality of love, but at the same time claims to be a founding manifesto of German national art and is therefore more historically charged in its reception than almost any other work by Richard Wagner. At the same time, however, DIE MEISTERSINGER is first and foremost a piece about music and music-making.

Telling the story of DIE MEISTERSINGER in a world dedicated to music is also the starting point for the directorial concept of Jossi Wieler, Anna Viebrock and Sergio Morabito. In it, they tell of the rules and rigid dogmas that govern this world and which thus become an example for numerous contexts in which people set rules, subordinate themselves and find refuge in them or want to break out and escape. They bring a play to the stage in which singers also play singers in order to tell a story about singing. And they show characters such as Hans Sachs, an ageing man who renounces his love for Eva in favour of a younger man and at the same time wants to reform the system, but does not shy away from demagoguery and populism - while the breath of history occasionally blows in the ghosts of the Meistersinger past.

Conductor John Fiore; Staging Jossi Wieler, Anna Viebrock, Sergio Morabito; With Johan Reuter, Albert Pesendorfer, Gideon Poppe, Simon Pauly, Philipp Jekal, Thomas Lehman, Jörg Schörner, Clemens Bieber, Burkhard Ulrich, Stephen Bronk, Tobias Kehrer, Byung Gil Kim, Klaus Florian Vogt, Ya-Chung Huang, Heidi Stober, Annika Schlicht a. o.; Chorus and Orchestra of the Deutsche Oper Berlin



Closing date: 21 December 2024, the winners will be informed by email on 23 December 2024. The DVDs will then be sent by post. Legal recourse is excluded.