Newsletter

News about the schedule Personal recommendations Special offers ... Stay well informed!

Subscribe to our newsletter

Subscribe to our Newsletter and receive 25% off your next ticket purchase.

* Mandatory field





Newsletter

Ensemble - Deutsche Oper Berlin

Gilda Fiume

Gilda Fiume

Gilda Fiume wurde in Salerno geboren und schloss nach dem klassischen Abitur 2009 ihr Gesangsstudium am Konservatorium für Musik in Salerno mit Bestnote ab. Anschließend spezialisierte sie sich in den folgenden zwei Jahren an der Accademia di Santa Cecilia unter der Leitung von Renata Scotto. Seit 2014 ist sie Schülerin von Mariella Devia.

Nach zahlreichen Platzierungen bei internationalen Wettbewerben und der Teilnahme an mehreren Meisterklassen gab sie ihr Debüt als Leonora in Verdis IL TROVATORE am Teatro Donizetti in Bergamo. Es folgten Lucia in Donizettis LUCIA DI LAMMERMOOR am San Carlo in Neapel, am Teatro Regio in Parma und am Lirico in Cagliari, Amina in Bellinis LA SONNAMBULA am Teatro Bellini in Catania und die Titelrolle in Donizettis MARIA DE RUDENZ beim Wexford Festival, Donna Anna in Mozarts DON GIOVANNI in Sassari und Bergamo, wo sie auch Eleonora in Donizettis TORQUATO TASSO für das Donizetti Festival sang, die Titelpartie in Bellinis NORMA unter der Leitung von Daniel Oren und Violetta in Verdis LA TRAVIATA in Salerno.

Sie hat mit Künstlern wie Gianni Amelio, Henning Brockhaus, Denis Krief, Daniel Oren, Pierpaolo Pacini und Stefano Ranzani zusammengearbeitet.

Zu ihren jüngsten Engagements gehören Violetta in Treviso und Triest, ein „Tema Oriente“-Konzert am ROH in Maskat und eine Operngala am La Fenice, Lucia di Lammermoor und ihr Debüt als Gilda in Verdis RIGOLETTO am Teatro Verdi in Salerno, beide unter der Leitung von Daniel Oren, Lucia di Lammermoor im Seoul Art Center, Gilda am Teatro Regio in Turin, ihr Debüt als Marie in Donizettis LA FILLE DU REGIMENT in Salerno, Donna Anna in DON GIOVANNI in La Coruña, LUCIA DI LAMMERMOOR in Modena und Rimini, LA TRAVIATA am Regio di Torino, ihr US-Debüt als Violetta mit dem Boston Symphony Orchestra, LA SONNAMBULA in Cagliari, Nikodijevićs 7 DEATHS OF MARIA CALLAS am Liceu in Barcelona, NORMA am Carlo Felice in Genua, LUCIA DI LAMMERMOOR am Comunale di Bologna. Ihr Debüt am Teatro Filarmonico gab sie 2016 in der Rolle der Amina in LA SONNAMBULA, sie kehrte für die zehnte und zwölfte Runde der Symphonischen Saison 2020 und für das Konzert „Note d'Augurio“ 2021 zurück. Ihr Debüt in der Arena di Verona gab sie 2022 als Micaëla in Bizets CARMEN, eine Rolle, mit der sie auch zum 100. Opernfestival 2023 zurückkehrt, und als Violetta in LA TRAVIATA.

An der Deutschen Oper Berlin gibt Gilda Fiume am 15. November 2024 ihr Hausdebüt als Lucia di Lammermoor.

Schedule

In performances like

Enter Onepager
1

slide_title_1

slide_description_1

slide_headline_2
2

slide_title_2

slide_description_2

slide_headline_3
3

slide_title_3

slide_description_3

slide_headline_4
4

slide_title_4

slide_description_4

Create / edit OnePager
12
DEC

Adventskalender im Foyer: Das 12. Fensterchen

Today in the foyer: ‘The Snow Queen’ as a live audio play
A reading with Burkhard Ulrich and Fanny Frohnmeyer, with Lukas Zeuner on the drums
5:00 p.m. / Parkettfoyer
Duration: approx. 25 minutes / Free admission


‘Behold! Now we begin. When we reach the end of the story, we will know more than we do now, because it was an evil goblin! It was one of the very worst, it was the devil! One day he was in a good mood because he had made a mirror that had the property of making everything good and beautiful reflected in it shrink to almost nothing, but what was no good and looked bad was emphasised and became even worse. The most magnificent landscapes looked like overcooked spinach in it, and the best people became disgusting or stood on their heads without a torso,’ so begins the fairy tale “The Snow Queen” by Hans Christian Andersen.

By an unfortunate accident, a splinter of this evil magic mirror jumps into Kay's heart , whereupon he suddenly finds life in his small town quite awful and lets himself be taken by the nasty Snow Queen to the far north. But Kay's friend Gerda sets out to save her best friend. With the help of a crow and a reindeer, she eventually finds her way to the cold north of Lapland and, with the true power of friendship and laughter, she is able to free Kay from the clutches of the Snow Queen.

Today, in the foyer, the tenor Burkhard Ulrich and the director of our Junge Deutsche Oper Fanny Frohnmeyer read this touching and wonderful fairy tale by Hans Christian Andersen for all fairy tale fans, old and young! And our percussionist Lukas Zeuner provides the sound for the story with marimbas, a xylophone and all kinds of rhythm and sound instruments. And all this live and very close to the audience, next to the large fir tree in the parquet foyer.