Newsletter

News about the schedule Personal recommendations Special offers ... Stay well informed!

Subscribe to our newsletter

Subscribe to our Newsletter and receive 25% off your next ticket purchase.

* Mandatory field





Newsletter

Ensemble - Deutsche Oper Berlin

Albina Shagimuratova

Albina Shagimuratova

Opera News bejubelte Albina Shagimuratova als „ein Phänomen, das man gehört haben muss, um es zu glauben”, die New York Times feierte sie als „fesselnde Lucia“. Zum ersten Mal erlangte sie international Beachtung als Gewinnerin der Goldmedaille beim „Tschaikowskij- Wettbewerb“ 2007 in Moskau. Darauf folgte ihr europäisches Operndebüt als Königin der Nacht / DIE ZAUBERFLÖTE bei den Salzburger Festspielen unter Riccardo Muti; eine Partie, für die sie mittlerweile zur weltweit führenden Interpretin aufgestiegen ist und die sie an der Metropolitan Opera, am Royal Opera House Covent Garden, an der Mailänder Scala, an der Wiener Staatsoper, an der Bayerischen Staatsoper, an der Deutschen Oper Berlin, an der San Francisco Opera, am Bolschoi Theater, an der Los Angeles Opera, an der Houston Grand Opera, an der Hamburgischen Staatsoper und beim Lucerne Festival mit großem Erfolg gesungen hat.

In der Spielzeit 2017/2018 kehrte sie an die Houston Grand Opera als Violetta in LA TRAVIATA zurück und als Elvira in I PURITANI an die Lyric Opera von Chicago unter Enrique Mazzola. In Europa wird sie als Gilda in RIGOLETTO an der Deutschen Oper Berlin, in der Titelrolle von Rossinis SEMIRAMIDE an der Bayerischen Staatsoper und bei den Salzburger Festspielen als Königin der Nacht in DIE ZAUBERFLÖTE zu erleben sein.

Zu den Höhepunkten der letzten Spielzeiten gehören ihr Rollendebüt in der Titelpartie von SEMIRAMIDE bei den BBC Proms, dirigiert von Sir Mark Elder in der Royal Albert Hall und aufgezeichnet von Opera Rara, sowie Vorstellungen in ihrer Paraderolle als Lucia in Graham Vicks Inszenierung von Donizettis LUCIA DI LAMMERMOOR unter Enrique Mazzola an der Lyric Opera of Chicago. Sie war in vier Mozart Opern zu erleben, darunter DIE ZAUBERFLÖTE an der Opéra de Paris und der Wiener Staatsoper, DON GIOVANNI an der Wiener Staatsoper, DIE ENTFÜHRUNG AUS DEM SERAIL an der Houston Grand Opera und MITRIDATE, RE DI PONTO am Royal Opera House in London.

Die russische Koloratursopranistin war Mitglied im bekannten Opernstudio der Houston Grand Opera und absolvierte danach zahlreiche Auftritte an diesem Haus sowie am Bolschoi Theater, an der Metropolitan Opera, an der Hamburgischen Staatsoper, an der Wiener Staatsoper, an der Mailänder Scala, der Deutschen Oper Berlin und an der Chicago Lyric Opera. Sie arbeitete mit Dirigenten wie Ivor Bolton, James Conlon, Nicola Luisotti, Zubin Mehta, Patrick Summers, Vladimir Jurowski, Daniel Harding, Robin Ticciati, Edward Gardner, Rafael Frühbeck de Burgos und Riccardo Muti.

Schedule

Enter Onepager
1

slide_title_1

slide_description_1

slide_headline_2
2

slide_title_2

slide_description_2

slide_headline_3
3

slide_title_3

slide_description_3

slide_headline_4
4

slide_title_4

slide_description_4

Create / edit OnePager
21
DEC

Advents-Verlosung: Das 21. Fensterchen

On 12 April 2025, we will celebrate the revival of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG in the production by Jossi Wieler, Sergio Morabito and Anna Viebrock, with Thomas Johannes Mayer as Hans Sachs, Elena Tsallagova as Eva, Magnus Vigilius as Walther von Stolzing and Chance Jonas-O'Toole as David, as part of our ‘Richard Wagner in April’ weeks. But today, we are giving away our DVD, which was recorded in collaboration with the NAXOS label in the premiere series in early summer 2022.

In today's Advent calendar window, we are giving away 2 DVDs of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG – Opera in three acts by Richard Wagner. If you would like to win one of the two DVDs, please write an e-mail with the subject ‘The 21st window’ to advent@deutscheoperberlin.de.

More popular than almost any other stage work by Richard Wagner, DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG is loved and hated at the same time. The play combines a light-hearted comedy plot with a summer night's drunken play about the delusion and reality of love, but at the same time claims to be a founding manifesto of German national art and is therefore more historically charged in its reception than almost any other work by Richard Wagner. At the same time, however, DIE MEISTERSINGER is first and foremost a piece about music and music-making.

Telling the story of DIE MEISTERSINGER in a world dedicated to music is also the starting point for the directorial concept of Jossi Wieler, Anna Viebrock and Sergio Morabito. In it, they tell of the rules and rigid dogmas that govern this world and which thus become an example for numerous contexts in which people set rules, subordinate themselves and find refuge in them or want to break out and escape. They bring a play to the stage in which singers also play singers in order to tell a story about singing. And they show characters such as Hans Sachs, an ageing man who renounces his love for Eva in favour of a younger man and at the same time wants to reform the system, but does not shy away from demagoguery and populism - while the breath of history occasionally blows in the ghosts of the Meistersinger past.

Conductor John Fiore; Staging Jossi Wieler, Anna Viebrock, Sergio Morabito; With Johan Reuter, Albert Pesendorfer, Gideon Poppe, Simon Pauly, Philipp Jekal, Thomas Lehman, Jörg Schörner, Clemens Bieber, Burkhard Ulrich, Stephen Bronk, Tobias Kehrer, Byung Gil Kim, Klaus Florian Vogt, Ya-Chung Huang, Heidi Stober, Annika Schlicht a. o.; Chorus and Orchestra of the Deutsche Oper Berlin



Closing date: 21 December 2024, the winners will be informed by email on 23 December 2024. The DVDs will then be sent by post. Legal recourse is excluded.