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Ensemble - Deutsche Oper Berlin

Lexi Hutton

Lexi Hutton

Die Sopranistin Lexi Hutton, die als „Bühnentier“ (Merker), „elektrisierend“ (Welt) beschrieben und für ihren „kraftvollen Sopran“ (Musikultur Berlin), ihre „exquisite Musikalität“ (Opera Magazine) und ihr müheloses Schauspiel und ihre Bühnenkunst gefeiert wird, wuchs in der australischen Kleinstadt Bingara auf und lebt in Europa als Ensemblemitglied der Deutschen Oper Berlin.

Dort war sie u. a. als Susanna / LE NOZZE DI FIGARO, Gretel / HÄNSEL UND GRETEL, Zerlina / DON GIOVANNI, Musetta / LA BOHÈME, Adele / DIE FLEDERMAUS, Despina / COSÌ FAN TUTTE, Lisa / LA SONNAMBULA, Tebaldo / DON CARLO, Belinda / DIDO UND AENEAS, 5. Magd / ELEKTRA, Blumenmädchen / PARSIFAL, Xenia / BORIS GODUNOW, Olympia / Giulietta / Antonia / HOFFMANN, Second Niece / PETER GRIMES und Lisette in Rolando Villazons gefeierter Inszenierung von Puccinis LA RONDINE. Diese Rolle wiederholte sie 2019 in der Originalproduktion von LA RONDINE beim Daegu International Opera Festival. In dieser Spielzeit gibt sie ihr Debüt an der Komischen Oper Berlin als Iphis in einer konzertanten Fassung von Händels JEPTHA.

Hutton gab 2019 ihr Rollen- und Hausdebüt als Oscar / UN BALLO IN MASCHERA am Staatstheater Darmstadt und war als Lisette in LA RONDINE in Graz zu erleben. Weitere Rollen waren Comtesse Adele / LE COMTE ORY, Rosina / IL BARBIERE DI SIVIGLIA, Adina / L'ELISIR D'AMORE, Marzelline / FIDELIO und Annina / LA TRAVIATA an der Staatsoper Berlin unter Daniel Barenboim. Als Britten-Pears Young Artist sang sie Miss Wordsworth in Oliver Mears' Inszenierung von ALBERT HERRING mit Steuart Bedford und Dame Felicity Lott als Lady Billows. Sie sang auch die 1. Nichte in PETER GRIMES für das Aldeburgh Music Festival 2013, sowohl im Konzert bei Snape Maltings als auch in der von der Kritik gefeierten Produktion am Aldeburgh Beach.

Sie ist auf einer Reihe von Aufnahmen und DVDs zu hören, darunter die Grammy-nominierte Christof Loy-Produktion von Janáčeks JENUFA an der Deutschen Oper Berlin, Rolando Villazons Inszenierung von LA RONDINE (ebenfalls von der Deutschen Oper Berlin) (2015) und PETER GRIMES (on the beach) von Aldeburgh Music. Mit weniger als einer Woche Vorlaufzeit schloss sich Lexi Hutton der Originalbesetzung der Oper Leipzig und des Gewandhausorchesters an, um die Rolle der Virginia in der Weltersteinspielung von Gordon Gettys THE CANTERVILLE GHOST zu singen.

Sie sang mit dem Royal Philharmonic Orchestra als Sopransolistin in Goreckis „Symphonie der traurigen Lieder“ in der Cadogan Hall und war die Sopransolistin in Mozarts Requiem mit dem Philharmonischen Orchester beim jüngsten Three Choirs Festival in der Kathedrale von Gloucester. Ihr Debüt in der Berliner Philharmonie gab sie als 2. Blumenmädchen (PARSIFAL) unter Donald Runnicles sowie in HÄNSEL UND GRETEL mit Marek Janowski und dem Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin.

Lexi Hutton studierte am Sydney Conservatorium of Music und am Royal College of Music London und ist Absolventin der Verbier Festival Academy und des Britten-Pears Young Artist Programmes. Sie erhielt zahlreiche Auszeichnungen, darunter den Robert Stolz Vienna Music Society Award sowie den Tait Memorial Trust Googie Withers Award. Sie belegte den 2. Platz beim 30. Internationalen Belvedere-Gesangswettbewerb (Operette) und wurde zudem mit dem Sonderpreis der Deutschen Oper Berlin ausgezeichnet.

Schedule

Videos

100 Sekunden mit: Alexandra Hutton
Video – 01:40 min.

100 Sekunden mit: Alexandra Hutton

Die Hochzeit des Figaro
Video – 01:56 min.

Wolfgang Amadeus Mozart: Le Nozze di Figaro

Intermezzo: Pausenrundgang mit Alexandra Hutton
Video – 11:01 min.

Ein Pausenbesuch bei Francesca da Rimini

Dido © 2017, Eike Walkenhorst
Video – 03:28 min.

Michael Hirsch und Henry Purcell: Dido

I'm dreaming of a white Christmas
Video – 06:08 min.

Weihnachtslieder-Studio: White Christmas

Probenbesuch: La Sonnambula
Video – 03:37 min.

Probenbesuch: La Sonnambula

Vincenzo Bellini: La Sonnambula
Video – 02:33 min.

Vincenzo Bellini: La Sonnambula

La Rondine
Video – 01:49 min.

Giacomo Puccini: La Rondine

La Rondine – The Making-Of
Video –

La Rondine – The Making-Of

Der Liebestrank – The Making-Of
Video –

Der Liebestrank – The Making-Of

Jules Massenet: Don Quichotte
Video – 02:05 min.

Jules Massenet: Don Quichotte

Hoffmann
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Jakop Ahlbom / Anne Champert: Hoffmann

Wir aus Glas [Video]
Video – 03:55 min.

Wir aus Glas

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Advents-Verlosung: Das 22. Fensterchen

On 7 March 2025, the first part of Tobias Kratzer's Strauss trilogy, ARABELLA, celebrates its revival as part of our ‘Richard Strauss in March’ weeks, with Jennifer Davis as Arabella , Heidi Stober as Zdenka/Zdenko, Thomas Johannes Mayer as Mandryka, Daniel O'Hearn as Matteo and, as in the premiere series, Doris Soffel and Albert Pesendorfer as the Waldner couple. Today we are giving away our DVD, which will not be available in shops until 14 February 2025. We would like to express our heartfelt thanks to NAXOS for giving us the very special opportunity to put ARABELLA in our lottery pot for you almost eight weeks before the official sales launch.

In today's Advent Calendar window, we are giving away two DVDs of ARABELLA – a lyrical comedy in three acts by Richard Strauss and Hugo von Hofmannsthal. If you would like to win one of the two DVDs, please write an e-mail with the subject ‘The 22nd window’ to advent@deutscheoperberlin.de.

Vienna, circa 1860. The financially strapped Count Waldner is lodging with his family in a Viennese hotel. His only path to solvency is for him to secure an advantageous marriage for one of his two daughters – and the family can only afford to present Arabella, the eldest, in the upper circles of society. To conceal the family’s indigence, the parents have raised Zdenka as a boy, dressing her accordingly. Arabella is not short of suitors but has resolved to wait for ‘Mr Right’. When Mandryka, an aristocrat from a distant region, arrives, he and Arabella are instantly smitten. Arabella only asks to be able to bid farewell to her friends and suitors at the Fasching ball that evening. At the ball, Arabella says goodbye to her admirers. There is also the young officer Matteo, with whom Zdenka is secretly in love and with whom she has formed a friendship under the guise of her disguise as a boy. Matteo, however, desires Arabella and is distraught when he realises the hopelessness of his love. Zdenka devises a plan: she fakes a letter from Arabella in which she promises Matteo a night of love together. But instead she wants to wait for him herself in the darkness of the hotel room. Mandryka learns of Arabella's alleged infidelity and goes to the hotel with the ball guests to surprise Arabella in flagrante delicto. Arabella, innocent of this, is initially shocked and saddened by Mandryka’s suspicions but forgives him when the mix-up is revealed for what it is. The two agree to marry, as do Zdenka and Matteo.

Richard Strauss’s orchestral richness and opulence coupled with the period Viennese setting of the work led to ARABELLA being falsely pigeonholed as a light-hearted comedy of errors from its 1933 premiere onwards. In the estimation of Tobias Kratzer, however, who triumphed at the Deutsche Oper with his production of Alexander von Zemlinsky’s THE DWARF, this final collaboration between Strauss and Hugo von Hofmannsthal marks a collision of two world views: the traditional roles of men and women on the one hand – as expressed in Arabella’s famous solo “Und du sollst mein Gebieter sein” – and a modern idea of social interaction on the other – as illustrated by Zdenka with her questioning of gender-based identities. Here, Kratzer turns the spotlight on this disunity between the various character portrayals in ARABELLA and explores these role-specific tensions on a continuum stretching from 19th-century Vienna to the present day. In the category of stage design, Manuel Braun, Jonas Dahl and Rainer Sellmaier were honoured with the renowned German Theatre Award DER FAUST 2023 for this production.

In this recording, under the baton of Sir Donald Runnicles, you will experience Albert Pesendorfer, Doris Soffel, Sara Jakubiak, Elena Tsallagova, Russell Braun, Robert Watson, Thomas Blondelle, Kyle Miller, Tyler Zimmerman, Hye-Young Moon, Lexi Hutton, Jörg Schörner and others, as well as the chorus and orchestra of the Deutsche Oper Berlin. The performances on 18 and 23 March 2023 were recorded by rbb Kultur and Naxos for this DVD.

We would like to thank the Naxos label for the great collaboration over the past few years, which documents recordings of DER ZWERG, DAS WUNDER DER HELIANE, FRANCESCA DA RIMINI, DER RING DES NIBELUNGEN, DER SCHATZGRÄBER, DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG and ANTIKRIST. Richard Strauss' ARABELLA and INTERMEZZO will be released in the course of 2025.



Closing date: 22 December 2024. The winners will be informed by email on 23 December 2024. The DVDs will then be sent by post. There is no right of appeal.