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Schedule - Deutsche Oper Berlin

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La traviata

Giuseppe Verdi (1813 – 1901)

05
Thu
June
19:30 - 22:15
B prices: € 92.00 / 72.00 / 52.00 / 32.00 / 24.00
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Information about the work

Melodramma in drei Akten
Libretto von Francesco Maria Piave nach dem Roman
„La dame aux camélias“ von Alexandre Dumas fils
Uraufführung am 6. März 1853 in Venedig
Premiere an der Deutschen Oper Berlin am 20. November 1999

2 Stunden 45 Minuten / Eine Pause

In Italian with German and English surtitles

Pre-performance lecture (in German): 45 minutes prior to each performance

recommended from 13 years
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05
Thu
June
19:30 - 22:15
B prices: € 92.00 / 72.00 / 52.00 / 32.00 / 24.00
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About the work
Violetta Valery, living in kept splendour at the expense of Baron Douphol, has apparently recovered from a serious illness. To celebrate, she throws a party where she meets and falls for Alfredo Germont. As their love for each other is frowned upon, they set up house outside of Paris. Alfredo’s father insists that she break with his son in order not to jeopardise the marriage prospects of Alfredo’s sister. Violetta accedes to his wish and cuts off relations. In a showdown at another party Violetta tries to convince Alfredo that she’s in love with the Baron, causing Alfredo to hurl his gambling winnings at her feet, calling them “fees for services rendered”. Soon afterwards, at the height of the Paris carnival, Violetta is on her deathbed. She receives Alfredo, who has heard from his father her real reason for leaving him. Violetta forgives him, gives him her blessing and dies.

Verdi’s only opera to be set in middle-class circles of mid-nineteenth-century Paris was based on “La dame aux camélias”, an acclaimed novel by Alexandre Dumas fils. The novel referenced the death of Marie Duplessis, a 23-year-old courtesan, from TB on 3rd February 1847 as the occasion for a critical study of the Parisian demi-monde. Where Dumas’s main characters form part of a tight social network, Verdi and librettist Francesco Maria Piave eliminate anything that isn’t directly linked to the clashes between Violetta, Alfredo and father, Giorgio Germont. This drama of interior emotions focuses on the three stations on Violetta’a via: love, renunciation and death.


About the production
Götz Friedrich gave the opera the tragic slant of a requiem by telling Violetta’s story in the form of flashbacks, which begin with the prelude presenting Violetta lying on a white deathbed on a stark stage that resembles a massive tomb. She rises from the bed (which promptly becomes a chaise longue), pulls on a ballroom gown and turns to receive Paris’s party people disgorging into the room. The tale is unsentimentally staged, with no hint of trivial directness. The focus is on the drama’s interiority and the atmosphere of death and doom.

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07
DEC

Adventsverlosung: Das 7. Fensterchen

Heute verlosen wir für Sie einen absoluten Familien-Weihnachtsklassiker: Besuchen Sie zu viert Engelbert Humperdincks HÄNSEL UND GRETEL am 26. Dezember 2024, um 14.00 Uhr. Wenn Sie an der Verlosung von 1 Mal vier Karten teilnehmen möchten, senden Sie bitte heute eine E-Mail an advent@deutscheoperberlin.de mit dem Betreff „Das 7. Fensterchen“.

Obgleich HÄNSEL UND GRETEL eigentlich im Frühjahr spielt – es ist Erdbeerenzeit –, ist diese Oper der Weihnachtsklassiker für Alt und Jung. Und so steht Humperdincks „Kinderstuben-Weihfestspiel“ in der fantasievollen Inszenierung von Andreas Homoki auch in diesem Dezember wieder auf dem Spielplan.

Sind sie unartig oder einfach nur verspielt, die beiden Kinder Hänsel und Gretel? Jedenfalls geht der zu bindende Besen kaputt, der bereits zur Hälfte gestrickte Strumpf löst sich in Kringelgarn auf. Und dann fällt auch noch der Milchtopf zu Boden. Und so schickt die Mutter die beiden Kinder in den Wald, um Erdbeeren zu sammeln. Unerwarteterweise gelangen sie aus der Enge und Armut des Besenbinder-Hauses direkt in einen Zauberwald, der alles sofort verwandelt: Die Kleider sind auf einmal viel bunter, Vögel singen lieblich im irisierenden Licht, es wachsen Erdbeeren und Blumen in reicher Zahl, liebenswert-besorgte Clowns wiegen in sanfte Träume ... Wenn da nur die Hexe nicht wäre.

Seit über 100 Jahren gehört Humperdincks HÄNSEL UND GRETEL zu den beliebtesten Opern für die ganze Familie. Andreas Homoki erzählt die Geschichte kindgerecht und geradlinig. Der Opulenz der Musik setzt er mit seinem Ausstatter Wolfgang Gussmann eine Leichtigkeit und eine poetische Bildersprache entgegen, die vor allem in den Nachtszenen im Wald ihren zauberhaften Höhepunkt erreichen.



Einsendeschluss: 7. Dezember 2024. Die Gewinner*innen werden am 9. Dezember 2024 per E-Mail informiert. Die Karten gehen Ihnen als Ticket direct zu. Der Rechtsweg ist ausgeschlossen.