AJ  Glueckert

AJ Glueckert

Der US-amerikanische Tenor AJ Glueckert gab in Spielzeit 2021/22 sein Hausdebüt am Teatro del Maggio Musicale Fiorentina in Beethovens 9. Sinfonie unter der Leitung von Zubin Mehta und kehrte dorthin als Bacchus in Strauss‘ ARIADNE AUF NAXOS unter der Leitung von Daniele Gatti zurück. An der Deutschen Oper Berlin debütiert er 2022 in ANTIKRIST von Rued Langgaard und gastiert 2022/23 hier sowohl als Guido Bardi in einer konzertanten Aufführung von Zemlinkys EINE FLORENTINISCHE TRAGÖDIE und in der Wiederaufnahme von Langgaards ANTIKRIST.

An der Oper Frankfurt, deren Ensemblemitglied er seit 2016/17 ist, wird er als Don José / CARMEN, als Titelfigur in Wagners LOHENGRIN und als Herodes in Strauss‘ SALOME auf der Bühne zu erleben sein. Dort überzeugte er in den letzten Jahren das Publikum in verschiedensten Partien wie Edrisi / KRÓL ROGER, Graf Vaudémont / IOLANTA, Flamand / CAPRICCIO, Lyonel / MARTHA (als CD bei OehmsClassics), Froh / DAS RHEINGOLD, Skuratov / AUS EINEM TOTENHAUS Erik / DER FLIEGENDE HOLLÄNDER und als Prinz in RUSALKA, eine Partie die er zuvor auch an der Minnesota Opera und der New Orleans Opera gesungen hat.

Sein für die Saison 2019/20 geplantes Rollendebüt als Kaiser / DIE FRAU OHNE SCHATTEN an De Nationale Opera in Amsterdam wurde wegen der Corona-Pandemie leider abgesagt. Sein wichtiges Rollendebüt als Lohengrin bei den Tiroler Festspielen Erl sowie Konzerte mit dem Budapest Festival Orchester unter Iván Fischer (Bacchus / ARIADNE AUF NAXOS) in Vicenza und mit dem Yomiuri Nippon Symphony Orchestra (Beethovens 9. Sinfonie) in Tokyo konnten trotz der Pandemie glücklicherweise stattfinden.

Im Sommer 2018 war er als Pinkerton in MADAMA BUTTERFLY an der Santa Fe Opera zu hören. 2016/17 gab AJ Glueckert sein Debüt an der Metropolitan Opera als Erik in DER FLIEGENDE HOLLÄNDER unter der Leitung von Yannick Nézet-Séguin. Als Bacchus in ARIADNE AUF NAXOS debütierte er beim Glyndebourne Festival und zuvor am Opera Theatre of Saint Louis.

AJ Glueckert ist, als ehemaliger Adler Fellow und Teilnehmer des Merola Opera Programms, in besonderem Maße der San Francisco Opera verbunden. Dort war er zuletzt als Beadle Bamford / SWEENEY TODD, Normanno / LUCIA DI LAMMERMOOR und Kunz Vogelsang / DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG zu erleben.

Sein Rollendebüt als Don José in CARMEN gab er 2015 an der Pittsburgh Opera. An der Philadelphia Opera und der Minnesota Opera sang er in der Uraufführung von Kevin Puts’ SILENT NIGHT. Er ist Absolvent des Young Artists Programms der Santa Fe Opera und Utah Opera. An der Utha Opera war er in der Rolle des Schwachsinnigen in BORIS GODUNOW zu hören.

In Konzerten arbeitete AJ Glueckert bisher u. a. mit der Utah Symphony sowie dem Santa Clara und dem Sacramento Symphony Orchestra zusammen. Zweimal gewann der Absolvent des San Francisco Conservatory of Music regionale Wettbewerbe der Metropolitan Opera National Auditions.

Schedule

In performances like

Videos

Rued Langgaard: Antikrist
Video – 02:21 min.

Rued Langgaard: Antikrist

Newsletter

News about the schedule
and the start of advance booking
Personal recommendations
Special offers ...
Stay well informed!

Subscribe to our newsletter

Subscribe to our Newsletter and receive 25% off your next ticket purchase.

* Mandatory field





Newsletter

01
DEC

Adventskalender im Foyer: Das 1. Fensterchen

Today in the foyer: "An American Christmas"
Favourite songs from North and South America
with Julie Wyma, Valeria Delmé and Jamison Livsey
5.00 p.m. / Rank foyer on the right
Duration: approx. 25 minutes / free admission


From the frosty north of Alaska to the southernmost tip of Chile, from Buenos Aires to New York City - the Advent season is celebrated across the entire American double continent. But there are huge differences in how Christmas is celebrated. This diversity is also reflected in the music that precedes and accompanies the festivities. While the Argentinian composer Ariel Ramírez takes up the lively rhythms of South American dances in his cantata "Navidad Nuestra" ("Our Christmas"), songs such as "White Christmas" or "I'll Be Home for Christmas" succeed in translating the contemplative into the popular in a unique way. Join sopranos Julie Wyma and Valeria Delmé and pianist Jamison Livsey on a journey through the musical realms on the other side of the Atlantic.

Julie Wyma comes from the USA and studied at the universities of Indiana, Missouri and Arizona. Numerous performances on the opera and concert stage have taken her throughout the USA and Europe. Since the 2021/22 season, she has been a member of the Deutsche Oper Berlin chorus as 1st soprano, where she not only sings in the major choral operas with her colleagues, but also takes on a solo role as La Conversa in SUOR ANGELICA. In addition to her work as a singer, Julie Wyma is also active as a singing teacher, costume designer and director.

Valeria Delmé was born in Buenos Aires and gained her first musical experience at an early age, including as a soloist in the children's chorus of the Teatro Colón. This was followed by further opera performances on various stages in Argentina and training at the Conservatorio Superior de Música "Manuel de Falla" before she began performing regularly in Germany in 2017. Valeria Delmé now sings as 2nd soprano in the chorus of the Deutsche Oper Berlin.

The pianist and conductor Jamison Livsey studied at the University of Michigan in Ann Arbor, Michigan. In 2016, he conducted a premiere of TURN OF THE SCREW in Tel Aviv. He has worked as a répétiteur with conducting engagements at many opera companies, including Minnesota Opera, Chautauqua Opera, Sarasota Opera, Opera Cleveland, Anchorage Opera, Opera in Williamsburg, Toledo Opera, Sugar Creek Symphony and Song, Pine Mountain Music Festival and Opera North. He has also appeared with these opera companies as a harpsichordist and orchestral pianist with a repertoire ranging from Monteverdi and Rossini to the present day. He has worked as a guest conductor at Opera Santa Barbara. He is also active as a Lied accompanist, including for Vivica Genaux. At the Deutsche Oper Berlin, he works as a répétiteur in the chorus.