Newsletter

News about the schedule Personal recommendations Special offers ... Stay well informed!

Subscribe to our newsletter

Subscribe to our Newsletter and receive 25% off your next ticket purchase.

* Mandatory field





Newsletter

Ensemble - Deutsche Oper Berlin

Nicholas Milton

Nicholas Milton

Nicholas Milton ist Künstlerischer Leiter und Chefdirigent des Göttinger Symphonie Orchesters und Chefdirigent des Stadttheaters Klagenfurt und des Kärntner Sinfonieorchesters sowie Chief Conductor and Artistic Director des Willoughby Symphony Orchestra.

Geschätzt für seine herausragenden Interpretationen eines breitgefächerten Opern- und Konzertrepertoires hat sich Nicholas Milton als einer der erfolgreichsten international aktiven Dirigenten Australiens etabliert. Als Generalmusikdirektor am Saarländischen Staatstheater in Saarbrücken (2014 – 2018) sowie als Gast an der Deutschen Oper Berlin, der Komischen Oper Berlin, der Volksoper Wien und den Opernhäusern in Dortmund, Leipzig, Linz, Innsbruck und Sydney u. a. dirigierte Nicholas Milton in den vergangenen Spielzeiten Werke wie SALOME, TANNHÄUSER, DER FLIEGENDE HOLLÄNDER, PETER GRIMES, KÁTJA KABANOVÁ, TOSCA, LA BOHÈME, MADAMA BUTTERFLY, LA FANCIULLA DEL WEST, FALSTAFF, UN BALLO IN MASCHERA, LA TRAVIATA, HÄNSEL UND GRETEL, CARMEN, DON GIOVANNI, COSÌ FAN TUTTE und DIE ZAUBERFLÖTE.

Konzertverpflichtungen führten ihn zu Spitzen-Orchestern in Deutschland, Österreich, der Schweiz, Großbritannien, Ungarn, Frankreich, Spanien, den Niederlanden und Asien – darunter das London Philharmonic Orchestra, das Konzerthausorchester Berlin, das NDR Sinfonieorchester Hamburg und die Radiophilharmonie Hannover, das SWR Radio Sinfonieorchester Stuttgart, die Deutsche Radio Philharmonie Saarbrücken, die Stuttgarter und die Dortmunder Philharmoniker, die Staatsorchester Wiesbaden und Darmstadt, die Deutsche Staatsphilharmonie Rheinland-Pfalz, das Orchester des Nationaltheaters Mannheim, das Bruckner Orchester Linz, das Orchestra della Svizzera Italiana, die Sinfonia Varsovia, das Nagoya Philharmonic Orchestra und das China National Symphony Orchestra.

Im Alter von 19 Jahren zum jüngsten Konzertmeister Australiens ernannt, begann Milton zunächst eine erfolgreiche Karriere als Solo-Violinist und Kammermusiker, bevor er sich ausschließlich dem Dirigieren widmete. Er war Konzertmeister und Associate Conductor beim Adelaide Symphony Orchestra, Violinist des renommierten Macquarie Trio in Australien und, von 2007 bis 2020, Chefdirigent und Künstlerischen Leiter des Canberra Symphony Orchestra.

Von 2004 bis 2010 leitete er als Generalmusikdirektor die Jenaer Philharmonie. Seine Studien am Sydney Conservatorium of Music, an der Michigan State University, am Mannes College of Music und an der renommierten Juilliard School of Music schloss Milton mit dem Master in Violine, Dirigieren, Musiktheorie und Philosophie ab. Außerdem promovierte er an der City University New York. 2016 wurde er für besondere Verdienste als Musiker, Dirigent und Künstlerischer Leiter mit der Aufnahme in den Order of Australia (AM) geehrt. Nicholas Miltons Diskografie beinhaltet ca. 60 Aufnahmen, von denen ein Album mit dem Solisten Joseph Moog in der Kategorie »Best Classical Instrumental Solo« für den GRAMMY® nominiert war.

Schedule

Enter Onepager
1

slide_title_1

slide_description_1

slide_headline_2
2

slide_title_2

slide_description_2

slide_headline_3
3

slide_title_3

slide_description_3

slide_headline_4
4

slide_title_4

slide_description_4

Create / edit OnePager
02
DEC

Adventskalender im Foyer: Das 2. Fensterchen

Today in the Rangfoyer on the right: ‘Mozart for violin and piano’
with Maïlis Bonnefous and Maxime Perrin
5:00 p.m. / Rang-Foyer rechts
Duration: approx. 25 minutes / Free admission


This afternoon in the Rangfoyer, you can experience two young French artists, our former violin academy student Maïlis Bonnefous and our solo repetiteur Maxime Perrin at the grand piano, who will play some Christmas carols for you, along with Wolfgang Amadeus Mozart's Sonata for Violin and Piano in F major, K. 376. The piano and violin communicate with each other lightly and gracefully, as equal musical partners in the movement. This is because the composer shifted his aesthetic premises from the accompanied solo movement to a balance of both instruments. This sonata was part of a cycle of six works that Mozart dedicated to his student Josepha Auernhammer. An unknown critic praised the wealth of ‘new ideas and traces of great musical genius (...) In addition, the accompaniment of the violin with the piano part is so skilfully combined that both instruments are maintained in constant attention’. Today, look forward to this musical dialogue between Maïlis Bonnefous and Maxim Perrin.

Born in 1992, the young French violinist Maïlis Bonnefous initially completed her musical training at the Toulouse Conservatory in 2011 before moving on to the Berlin University of the Arts and then to the Leipzig University of Music for her master's degree. Alongside her studies, she was the section leader of the second violins in the French Youth Orchestra from 2009 to 2013, was an academy musician with the Orchestre national du Capitole de Toulouse in 2011, played in the Gustav Mahler Youth Orchestra from 2013 to 2015, and was an academy musician in the orchestra of the Deutsche Oper Berlin between 2015 and 2017. She regularly performs in concerts of the Karajan Academy of the Berliner Philharmoniker and was a scholarship holder of the Balthasar Neumann Ensemble between 2018 and 2020. She is the winner of numerous competitions.

The French pianist Maxime Perrin (1988) has been an accompanist at the Deutsche Oper Berlin since 2020. His piano studies initially took him to the University of Music and Theatre in Leipzig to study with Prof. Markus Tomas (piano) and Prof. Phillip Moll (song interpretation), and then to the University of Music in Hanover. He attended numerous masterclasses, including with Emmanuel Ax, Andrzej Jasinski, Alexandre Tharaud and Philippe Cassard. During the course of his career, he has performed as a soloist, chamber musician and song accompanist in Germany, France, Austria and Switzerland. In 2013, he was awarded a scholarship by the Richard Wagner Association of Hannover and accepted as a pianist into the Junge Deutsche Philharmonie. With this orchestra, he has already performed at the Berlin Philharmonie and the Alte Oper Frankfurt.