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Ensemble - Deutsche Oper Berlin

Rebeka Lokar

Rebeka Lokar

Die slowenische Sopranistin Rebeka Lokar besuchte die Musikschule in ihrer Heimatstadt Maribor und verfeinerte ihre Technik unter der Leitung des italienischen Baritons Mauro Augustini.

Als Mezzosopranistin erhielt sie 2005 ihr erstes Engagement als Clotilde / NORMA am Nationaltheater von Maribor, gefolgt von weiteren Auftritten u. a. als Berta/ IL BARBIERE DI SIVIGLIA, Mistress Benson / LAKMÉ, Marthe / FAUST, Lola / CAVALLERIA RUSTICANA und Mercedes / CARMEN. 2007 erhielt Lokar ein Stipendium des Teatro Lirico Sperimentale di Spoleto und ging anschließend als Tisbe / LA CENERENTOLA auf Tournee nach Japan und später durch Umbrien. 2009 debütierte Lokar als Amneris/ AIDA, Fenena/ NABUCCO und Maddalena / RIGOLETTO. In der Saison 2010/11 stand sie u.a. als Flora / LA TRAVIATA sowie als Giovanna / RIGOLETTO im Teatro la Fenice in Venedig auf der Bühne. Nach ihrem Wechsel ins Sopranfach debütierte Rebeka Lokar 2012 als Amelia / UN BALLO IN MASCHERA unter der Leitung von Renato Palumbo am Teatro Regio in Turin. Beim Sommerfestival im italienischen Terni gab sie kurz darauf ihr Debüt als Santuzza / CAVALLERIA RUSTICANA.

Seitdem zählt sie zu den führenden jugendlich-dramatischen Sopranistinnen ihres Fachs. Zahlreiche Auftritte in Rollen wie Turandot, Leonora / IL TROVATORE, Leonora / LA FORZA DEL DESTINO, Abigaille / NABUCCO, Madama Butterfly, Mimì / LA BOHÈME, Tosca oder Minnie / LA FANCIULLA DEL WEST führten sie zuletzt an wichtige Opernhäuser wie die Arena di Verona, das Teatro Petruzzelli in Bari, das Regio in Turin, die Staatsoper Maribor, das Regio di Parma, das Teatro Colon Buenos Aires, das Carlo Felice in Genua, das San Carlo Neapel, die Opera de las Palmas, den Palau de les Arts Valencia, das Shanghai Opera House und das Macerata Opernfestival.

Rebeka Lokar arbeitete mit Dirigenten wie Gianandrea Noseda, Juraj Valcuha, Daniel Oren, Jordi Bernacer, Francesco Ivan Ciampa und Gabriele Ferro und Regisseuren wie Pierluigi Pizzi, Hugo de Ana, Arnaud Bernard, Stefano Poda, Ferzan Ozpetek, Uwe Schwarz oder Alessandro Talevi.

Zu ihren jüngsten Engagements zählen u. a. Madama Butterfly mit dem Teatro La Fenice Venice beim Lubljana Festival, Elisabetta / DON CARLO in Maribor und Rjieka; Adriana Lecouvreur am Teatro Bellini in Catania, La Gioconda an den Häusern der Opera Lombardia (Brescia, Como, Pavia und Cremona), Madama Butterfly und La Gioconda in Maribor, Nedda / PAGLIACCI im Rahmen des Macerata Opera Festival. Sie sang in einer Puccini-Gala und in NABUCCO am Teatro Colon in Buenos Aires, in UN BALLO IN MASCHERA am Teatro Perez Galdòs in Las Palmas und in LA FANCIULLA DEL WEST an den Opernhäusern der Lombardei.

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Advents-Verlosung: Das 21. Fensterchen

On 12 April 2025, we will celebrate the revival of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG in the production by Jossi Wieler, Sergio Morabito and Anna Viebrock, with Thomas Johannes Mayer as Hans Sachs, Elena Tsallagova as Eva, Magnus Vigilius as Walther von Stolzing and Chance Jonas-O'Toole as David, as part of our ‘Richard Wagner in April’ weeks. But today, we are giving away our DVD, which was recorded in collaboration with the NAXOS label in the premiere series in early summer 2022.

In today's Advent calendar window, we are giving away 2 DVDs of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG – Opera in three acts by Richard Wagner. If you would like to win one of the two DVDs, please write an e-mail with the subject ‘The 21st window’ to advent@deutscheoperberlin.de.

More popular than almost any other stage work by Richard Wagner, DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG is loved and hated at the same time. The play combines a light-hearted comedy plot with a summer night's drunken play about the delusion and reality of love, but at the same time claims to be a founding manifesto of German national art and is therefore more historically charged in its reception than almost any other work by Richard Wagner. At the same time, however, DIE MEISTERSINGER is first and foremost a piece about music and music-making.

Telling the story of DIE MEISTERSINGER in a world dedicated to music is also the starting point for the directorial concept of Jossi Wieler, Anna Viebrock and Sergio Morabito. In it, they tell of the rules and rigid dogmas that govern this world and which thus become an example for numerous contexts in which people set rules, subordinate themselves and find refuge in them or want to break out and escape. They bring a play to the stage in which singers also play singers in order to tell a story about singing. And they show characters such as Hans Sachs, an ageing man who renounces his love for Eva in favour of a younger man and at the same time wants to reform the system, but does not shy away from demagoguery and populism - while the breath of history occasionally blows in the ghosts of the Meistersinger past.

Conductor John Fiore; Staging Jossi Wieler, Anna Viebrock, Sergio Morabito; With Johan Reuter, Albert Pesendorfer, Gideon Poppe, Simon Pauly, Philipp Jekal, Thomas Lehman, Jörg Schörner, Clemens Bieber, Burkhard Ulrich, Stephen Bronk, Tobias Kehrer, Byung Gil Kim, Klaus Florian Vogt, Ya-Chung Huang, Heidi Stober, Annika Schlicht a. o.; Chorus and Orchestra of the Deutsche Oper Berlin



Closing date: 21 December 2024, the winners will be informed by email on 23 December 2024. The DVDs will then be sent by post. Legal recourse is excluded.