Newsletter

News about the schedule Personal recommendations Special offers ... Stay well informed!

Subscribe to our newsletter

Subscribe to our Newsletter and receive 25% off your next ticket purchase.

* Mandatory field





Newsletter

Ensemble - Deutsche Oper Berlin

Anna  Goryachova

Anna Goryachova

Anna Goryachova wurde in St. Petersburg geboren und begann ihre musikalische Ausbildung am Klavier, bevor sie bei Galina Kiseleva am Staatlichen Konservatorium St. Petersburg Gesang studierte. Anschließend startete sie ihre Bühnenkarriere bei der St. Petersburger Kammeroper in Rollen wie Donna Elvira / DON GIOVANNI, Marina Mnishek / BORIS GODUNOV oder Paolina / PIQUE DAME.

2008 gewann sie den 2. Preis bei der International Voice Competition Galina Vishnevskaya in Moskau. Danach perfektionierte sie ihr Können an der Accademia di Santa Cecilia in Rom bei Renata Scotto, Anna Vandi und Cesare Scarton sowie an der Accademia A.R.T. Musica bei Romualdo Savastano.

2022 führt sie an die Wiener Staatsoper und an die Deutsche Oper Berlin als Carmen sowie als Angelina / LA CENERENTOLA nach Wien, München und Melbourne. Zudem singt sie in TANCREDI in Beaune und in LES NOCES in Berlin.

Engagements der vergangenen Spielzeiten führten sie als Dorabella / COSI FAN TUTTE nach Zürich, für DIE VERLOBUNG IM KLOSTER zurück nach Berlin, als Romeo / I CAPULETI ET I MONTECCHI nach Rom sowie in LA CENERENTOLA nach Valencia. Zudem sang sie in LA CLEMENZA DI TITO in Genève und in DIDO AND AENEAS am Bolschoi Moskau.

Ihr internationales Bühnendebüt gab sie 2011 in Antwerpen als Melibea / IL VIAGGIO A REIMS unter der Leitung von Alberto Zedda. Bereits im Jahr darauf gab sie beim Rossini Festival in Pesaro als Edoardo / MATILDE DI SHABRAN unter der Leitung von Michele Mariotti ihr Debüt. Dorthin kehrte sie auch 2013 als Isabella / L’ITALIANA IN ALGERI in einer Produktion von Davide Livermore zurück.

Seit der Saison 2012/13 ist sie Solistin am Opernhaus Zürich, wo sie unter anderem als Rosina / IL BARBIERE DI SIVIGLIA, Melibea / IL VIAGGIO A REIMS, Paolina / PIQUE DAME, Adalgisa / NORMA sowie Dorabella / COSI FAN TUTTE zu erleben war.

Highlights der letzten Spielzeiten brachten unter anderem die Debüts an der Pariser Oper, dem Teatro Comunale Bologna, der Oper Amsterdam sowie in Florenz. Zudem war sie in Oslo, dem Teatro Real Madrid, dem Royal Opera House London, der Arena die Verona, der Berliner Staatsoper sowie dem Bolschoi Moskau und den Bregenzer Festspielen zu Gast.

Ihr weites Repertoire reicht von Ruggero / ALCINA über diverse Mozartrollen (Sesto, Dorabella, Donna Elvira) und Belcanto (Melibea, Rosina, Adalgisa) bis hin zu CARMEN oder Olga / EUGEN ONEGIN.

In ihrer bisherigen Karriere arbeitete Anna Goryachova mit namhaften Dirigenten und Regisseuren wie Alberto Zedda, Sir Antonio Pappano, Daniel Barenboim, Christophe Rousset, Michele Mariotti, Dmitry Tcherniakov und Damiano Michieletto.

Schedule

Enter Onepager
1

slide_title_1

slide_description_1

slide_headline_2
2

slide_title_2

slide_description_2

slide_headline_3
3

slide_title_3

slide_description_3

slide_headline_4
4

slide_title_4

slide_description_4

Create / edit OnePager
21
DEC

Advents-Verlosung: Das 21. Fensterchen

On 12 April 2025, we will celebrate the revival of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG in the production by Jossi Wieler, Sergio Morabito and Anna Viebrock, with Thomas Johannes Mayer as Hans Sachs, Elena Tsallagova as Eva, Magnus Vigilius as Walther von Stolzing and Chance Jonas-O'Toole as David, as part of our ‘Richard Wagner in April’ weeks. But today, we are giving away our DVD, which was recorded in collaboration with the NAXOS label in the premiere series in early summer 2022.

In today's Advent calendar window, we are giving away 2 DVDs of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG – Opera in three acts by Richard Wagner. If you would like to win one of the two DVDs, please write an e-mail with the subject ‘The 21st window’ to advent@deutscheoperberlin.de.

More popular than almost any other stage work by Richard Wagner, DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG is loved and hated at the same time. The play combines a light-hearted comedy plot with a summer night's drunken play about the delusion and reality of love, but at the same time claims to be a founding manifesto of German national art and is therefore more historically charged in its reception than almost any other work by Richard Wagner. At the same time, however, DIE MEISTERSINGER is first and foremost a piece about music and music-making.

Telling the story of DIE MEISTERSINGER in a world dedicated to music is also the starting point for the directorial concept of Jossi Wieler, Anna Viebrock and Sergio Morabito. In it, they tell of the rules and rigid dogmas that govern this world and which thus become an example for numerous contexts in which people set rules, subordinate themselves and find refuge in them or want to break out and escape. They bring a play to the stage in which singers also play singers in order to tell a story about singing. And they show characters such as Hans Sachs, an ageing man who renounces his love for Eva in favour of a younger man and at the same time wants to reform the system, but does not shy away from demagoguery and populism - while the breath of history occasionally blows in the ghosts of the Meistersinger past.

Conductor John Fiore; Staging Jossi Wieler, Anna Viebrock, Sergio Morabito; With Johan Reuter, Albert Pesendorfer, Gideon Poppe, Simon Pauly, Philipp Jekal, Thomas Lehman, Jörg Schörner, Clemens Bieber, Burkhard Ulrich, Stephen Bronk, Tobias Kehrer, Byung Gil Kim, Klaus Florian Vogt, Ya-Chung Huang, Heidi Stober, Annika Schlicht a. o.; Chorus and Orchestra of the Deutsche Oper Berlin



Closing date: 21 December 2024, the winners will be informed by email on 23 December 2024. The DVDs will then be sent by post. Legal recourse is excluded.