Levy Sekgapane

Levy Sekgapane

Der junge, aus Südafrika stammende Tenor Levy Sekgapane studierte Gesang unter Kamal Khan und Hanna van Niekerk am South African College of Music an der Universität Kapstadt. Schon während seines Studiums wirke er in Südafrika in verschiedenen Opernausführungen mit, international von sich reden mache er 2015, als er den 1. Preis beim Belvedere Musikwettbewerb sowie den 1. Preis beim Monserrat Caballé Wettbewerb in Spanien gewinnen konnte. Im Sommer 2017 gewann er beim Placido Domingos Gesangswettbewerb OPERALIA den 1. Preis, woraufhin Debüts an großen, internationalen Opernhäusern, wie z. B. der Opéra national de Paris, der Bayerischen Staatsoper München oder dem Liceu Barcelona folgten.

Zu Beginn der Saison 2019/20 kehrte Levy Sekgapane für IL BARBIERE DI SIVIGLIA ans Teatro Massimo Palermo und für ADINA an die Wexford Opera zurück. An der Opéra Royal de Wallonie Liège gab er mit LA CENERENTOLA sein Hausdebüt und für IL BARBIERE DI SIVIGLIA und LA CENERENTOLA kehrte er an die Bayerische Staatsoper München zurück. Am Nationaltheater Mannheim war er in einer Gala-Vorstellung von DON PASQUALE zu erleben und war für IL BARBIERE DI SIVIGLIA und sein Rollendebüt als Idreno / SEMIRAMIDE am Liceu Barcelona. Zu seinen jüngsten Engagements gehören u. a. LA CENERENTOLA an der Los Angeles Opera, L’ITALIANA IN ALGERI in Zürich, DON PASQUALE in Hamburg, IL BARBIERE DI SIVIGLIA an der Wiener Staatsoper, SEMIRAMIDE (konzertant) an der Deutschen Oper Berlin, DON PASQUALE und IL BARBIERE DI SIVIGLIA in Bari, LA CENERENTOLA in Zürich und IL BARBIERE DI SIVIGLIA in Monte-Carlo.

In der vergangenen Saison debütierte er mit ADINA beim Rossini Opera Festival in Pesaro, er gab sein Südamerika Debüt mit IL BARBIERE DI SIVIGLIA in Santiago di Chile und war zum ersten Mal zu Gast beim Donizetti Festival in Bergamo. An der Opéra national de Bordeaux debütierte er mit IL BARBIERE DI SIVIGLIA und kehrte für IL TURCO IN ITALIA an die Staatsoper Hamburg zurück. Als Conte d’Almaviva debütierte er Gylndebourne und gab mit DON PAQQUALE sein Rollen- und Hausdebüt an der Lettischen Nationaloper Riga. Levy Sekgapane gab als Arbace in IDOMENEO sein Debüt bei den Salzburger Festspielen.

Zu den Highlights seiner noch jungen Karriere gehören außerdem sein Debüt als Conte d’Almaviva an der Opéra national de Paris als auch an der Deutschen Oper Berlin. An der Königlichen Oper Kopenhagen gab er in einer Neuproduktion von IL VIAGGIO A REIMS als Conte di Libenskof sein Debüt und war als Ramiro in LA CENERENTOLA an der Bayerischen Staatsoper als auch an der Staatsoper Hamburg zu erleben. Bei den Pfingstfestspielen debütierte er als Nemorino in L’ELISIR D’AMORE am Staatstheater Wiesbaden und sang gemeinsam mit Olga Peretyatko und dem NDR Elbphilharmonie Orchester unter der Leitung von James Conlon das erste Silvesterkonzert in der Elbphilharmonie Hamburg.

Im August 2019 erschien bei Prima Classic sein Solodebüt-Album mit Rossini Arien - aufgenommen mit dem Münchner Rundfunkorchester unter der Leitung von Giacomo Sagripanti.

Schedule

Newsletter

News about the schedule
and the start of advance booking
Personal recommendations
Special offers ...
Stay well informed!

Subscribe to our newsletter

Subscribe to our Newsletter and receive 25% off your next ticket purchase.

* Mandatory field





Newsletter

01
DEC

Adventskalender im Foyer: Das 1. Fensterchen

Today in the foyer: "An American Christmas"
Favourite songs from North and South America
with Julie Wyma, Valeria Delmé and Jamison Livsey
5.00 p.m. / Rank foyer on the right
Duration: approx. 25 minutes / free admission


From the frosty north of Alaska to the southernmost tip of Chile, from Buenos Aires to New York City - the Advent season is celebrated across the entire American double continent. But there are huge differences in how Christmas is celebrated. This diversity is also reflected in the music that precedes and accompanies the festivities. While the Argentinian composer Ariel Ramírez takes up the lively rhythms of South American dances in his cantata "Navidad Nuestra" ("Our Christmas"), songs such as "White Christmas" or "I'll Be Home for Christmas" succeed in translating the contemplative into the popular in a unique way. Join sopranos Julie Wyma and Valeria Delmé and pianist Jamison Livsey on a journey through the musical realms on the other side of the Atlantic.

Julie Wyma comes from the USA and studied at the universities of Indiana, Missouri and Arizona. Numerous performances on the opera and concert stage have taken her throughout the USA and Europe. Since the 2021/22 season, she has been a member of the Deutsche Oper Berlin chorus as 1st soprano, where she not only sings in the major choral operas with her colleagues, but also takes on a solo role as La Conversa in SUOR ANGELICA. In addition to her work as a singer, Julie Wyma is also active as a singing teacher, costume designer and director.

Valeria Delmé was born in Buenos Aires and gained her first musical experience at an early age, including as a soloist in the children's chorus of the Teatro Colón. This was followed by further opera performances on various stages in Argentina and training at the Conservatorio Superior de Música "Manuel de Falla" before she began performing regularly in Germany in 2017. Valeria Delmé now sings as 2nd soprano in the chorus of the Deutsche Oper Berlin.

The pianist and conductor Jamison Livsey studied at the University of Michigan in Ann Arbor, Michigan. In 2016, he conducted a premiere of TURN OF THE SCREW in Tel Aviv. He has worked as a répétiteur with conducting engagements at many opera companies, including Minnesota Opera, Chautauqua Opera, Sarasota Opera, Opera Cleveland, Anchorage Opera, Opera in Williamsburg, Toledo Opera, Sugar Creek Symphony and Song, Pine Mountain Music Festival and Opera North. He has also appeared with these opera companies as a harpsichordist and orchestral pianist with a repertoire ranging from Monteverdi and Rossini to the present day. He has worked as a guest conductor at Opera Santa Barbara. He is also active as a Lied accompanist, including for Vivica Genaux. At the Deutsche Oper Berlin, he works as a répétiteur in the chorus.