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Ensemble - Deutsche Oper Berlin

David Butt Philip

David Butt Philip

David Butt Philip, in Wells / Somerset geboren und aufgewachsen, begann seine musikalische Ausbildung als Chorsänger an der Peterborough Cathedral. Er studierte am Royal Northern College of Music, der Royal Academy of Music und am National Opera Studio.

Im Herbst 2014 debütierte er als Rodolfo / LA BOHEME an der English National Opera und war in dieser Partie zudem 2015 am Zorlu Centre in Istanbul und mit der English Touring Opera an mehreren Orten in Großbritannien zu erleben. Konzertant sang er Tippetts „A Child of our Time“ in Bath und Haydns „Nelson Mass“ mit dem Hallé Orchestra unter der musikalischen Leitung von Sir Mark Elder in der Bridgewater Hall in Manchester.

Von 2012 bis 2014 war David Butt Philip Mitglied des Jette Parker Young Artists Programme am Royal Opera House Covent Garden. Sein Rollenrepertoire umfasste hier Abdallo / NABUCCO, Erster Geharnischter / DIE ZAUBERFLÖTE, Master of Ceremonies / GLORIANA, Pang / TURANDOT, Erster Gralsritter / PARSIFAL, Gastone / LA TRAVIATA, Die Stimme des Jünglings / DIE FRAU OHNE SCHATTEN, 1. Commissaire / DIALOGUES DES CARMELITES und Offizier / ARIADNE AUF NAXOS.

Konzertauftritte umfassten Verdis „Requiem” mit dem Orchestre de Picardie und dem Orchestre Symphonique de Bretagne, Mahlers „Das Klagende Lied” mit Vladimir Jurowski und dem London Philharmonic Orchestra, Rossinis „Petite Messe solennelle“ am Barbican Centre, Brittens „Folk Songs” mit dem Royal Philharmonic Orchestra sowie in der Wigmore Hall mit Simon Lane und dem Solstice Quartet.

Der Tenor war Mitglied des Glyndebourne Chorus und der Gewinner des John Christie Award 2011. Bei Glyndebourne on Tour war er ebenfalls als Rodolfo / LA BOHEME zu erleben. Weitere Auszeichnungen umfassen den John Cameron Prize for Lieder, den Richard Lewis / Jean Shanks Award, den Edwin Samuel Dove Prize und den Bruce Millar / Gulliver Prize.

Zu seinen jüngsten Engagements zählen u. a. sein Debüt an der Wiener Staatsoper mit einem Dreifachauftritt als Laca / JENŮFA, als Stolzing / DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG und schließlich als Don Jose / CARMEN. Es folgte an der San Francisco Opera sein Debüt als Kaiser / DIE FRAU OHNE SCHATTEN. An das Royal Opera House Covent Garden kehrte er als Prinz / RUSALKA zurück.

Er interpretierte an der Met Grigorij / BORIS GODUNOW sowie in Brett Deans HAMLET die Partie des Laertes, an der Washington National Opera sang er in einer Reihe von Festkonzerten unter der Leitung von Evan Rogister und bei den Salzburger Festspielen als Boris / KATYA KABANOVA. Weitere Auftritte waren sein Rollendebüt in der Titelrolle von LOHENGRIN an der Deutschen Oper Berlin und Bacchus / ARIADNE AUF NAXOS an der Bayerischen Staatsoper. Boris / KATYA KABANOVA sang er in Glyndebourne, Deans Hamlet an der Oper Köln, die Titelpartie in Zemlinskys DER ZWERG an der Deutschen Oper Berlin, Prinz / RUSALKA, Froh / DAS RHEINGOLD und Essex / GLORIANA am Teatro Real sowie Erik / DER FLIEGENDE HOLLÄNDER an der Opéra de Lille und nicht zuletzt Florestan / FIDELIO in Prag und London.

Schedule

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Probenbesuch: Der Zwerg
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Advents-Verlosung: Das 21. Fensterchen

On 12 April 2025, we will celebrate the revival of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG in the production by Jossi Wieler, Sergio Morabito and Anna Viebrock, with Thomas Johannes Mayer as Hans Sachs, Elena Tsallagova as Eva, Magnus Vigilius as Walther von Stolzing and Chance Jonas-O'Toole as David, as part of our ‘Richard Wagner in April’ weeks. But today, we are giving away our DVD, which was recorded in collaboration with the NAXOS label in the premiere series in early summer 2022.

In today's Advent calendar window, we are giving away 2 DVDs of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG – Opera in three acts by Richard Wagner. If you would like to win one of the two DVDs, please write an e-mail with the subject ‘The 21st window’ to advent@deutscheoperberlin.de.

More popular than almost any other stage work by Richard Wagner, DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG is loved and hated at the same time. The play combines a light-hearted comedy plot with a summer night's drunken play about the delusion and reality of love, but at the same time claims to be a founding manifesto of German national art and is therefore more historically charged in its reception than almost any other work by Richard Wagner. At the same time, however, DIE MEISTERSINGER is first and foremost a piece about music and music-making.

Telling the story of DIE MEISTERSINGER in a world dedicated to music is also the starting point for the directorial concept of Jossi Wieler, Anna Viebrock and Sergio Morabito. In it, they tell of the rules and rigid dogmas that govern this world and which thus become an example for numerous contexts in which people set rules, subordinate themselves and find refuge in them or want to break out and escape. They bring a play to the stage in which singers also play singers in order to tell a story about singing. And they show characters such as Hans Sachs, an ageing man who renounces his love for Eva in favour of a younger man and at the same time wants to reform the system, but does not shy away from demagoguery and populism - while the breath of history occasionally blows in the ghosts of the Meistersinger past.

Conductor John Fiore; Staging Jossi Wieler, Anna Viebrock, Sergio Morabito; With Johan Reuter, Albert Pesendorfer, Gideon Poppe, Simon Pauly, Philipp Jekal, Thomas Lehman, Jörg Schörner, Clemens Bieber, Burkhard Ulrich, Stephen Bronk, Tobias Kehrer, Byung Gil Kim, Klaus Florian Vogt, Ya-Chung Huang, Heidi Stober, Annika Schlicht a. o.; Chorus and Orchestra of the Deutsche Oper Berlin



Closing date: 21 December 2024, the winners will be informed by email on 23 December 2024. The DVDs will then be sent by post. Legal recourse is excluded.