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Ensemble - Deutsche Oper Berlin

Bogdan Baciu

Bogdan Baciu

Der rumänische Bariton Bogdan Baciu studierte an der Musikakademie in Cluj-Napoca. Er gewann zahlreiche Auszeichnungen bei internationalen Wettbewerben. 2011/12 wurde er Mitglied des Opernstudios der Deutschen Oper am Rhein, seit 2012/13 ist er Mitglied des Sängerensembles. Zu seinem Repertoire gehören Partien wie Mozarts Papageno / DIE ZAUBERFLÖTE und Don Giovanni, Rossinis Figaro / IL BARBIERE DI SIVIGLIA und Dandini / LA CENERENTOLA, Donizettis Dottore Malatesta / DON PASQUALE und Enrico / LUCIA DI LAMMERMOOR, Verdis Falstaff und Marquis Posa / DON CARLO, Wagners Gunther / GÖTTERDÄMMERUNG und Heerrufer / LOHENGRIN, Puccinis Marcello / LA BOHÈME, Sharpless / MADAMA BUTTERFLY und Ping / TURANDOT sowie Escamillo / CARMEN, Mercutio / ROMÉO ET JULIETTE und Harlekin / ARIADNE AUF NAXOS. Gastspiele führten ihn u. a. an die Opernhäuser in Straßburg, Vilnius, Dresden, Hamburg, Stuttgart und Frankfurt. Im Juli 2019 sang er den Geisterboten / DIE FRAU OHNE SCHATTEN unter Valery Gergiev beim Verbier Festival. Als Marcello / LA BOHÈME stand er überdies am Royal Opera House in London und an der Semperoper Dresden auf der Bühne. Weitere Gastengagements führten ihn u. a. an die Opernhäuser in Straßburg, Vilnius, Hamburg, Stuttgart, Frankfurt, Venedig, Bukarest und nach Armenien. Regelmäßig trat er an den Rumänischen Nationalopern in Iași, Cluj-Napoca oder Timisoara auf.

An der Deutschen Oper am Rhein war Bogdan Baciu in jüngster Zeit u. a. als Hérode / HÉRODIADE, Amfortas / PARSIFAL und in der Titelpartie von Tschaikowskijs EUGEN ONEGIN zu erleben. Zu seinen Partien der Saison 2024/25 an seinem Stammhaus in Düsseldorf gehören erneut Giorgio Germont, Eugen Onegin und Enrico. Außerdem interpretiert er dort Filippo Maria Visconti in der konzertanten Aufführung von Bellinis BEATRICE DI TENDA und wird u. a. als Escamillo an der Oper Leipzig gastieren.

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DEC

Adventskalender im Foyer: Das 12. Fensterchen

Today in the foyer: ‘The Snow Queen’ as a live audio play
A reading with Burkhard Ulrich and Fanny Frohnmeyer, with Lukas Zeuner on the drums
5:00 p.m. / Parkettfoyer
Duration: approx. 25 minutes / Free admission


‘Behold! Now we begin. When we reach the end of the story, we will know more than we do now, because it was an evil goblin! It was one of the very worst, it was the devil! One day he was in a good mood because he had made a mirror that had the property of making everything good and beautiful reflected in it shrink to almost nothing, but what was no good and looked bad was emphasised and became even worse. The most magnificent landscapes looked like overcooked spinach in it, and the best people became disgusting or stood on their heads without a torso,’ so begins the fairy tale “The Snow Queen” by Hans Christian Andersen.

By an unfortunate accident, a splinter of this evil magic mirror jumps into Kay's heart , whereupon he suddenly finds life in his small town quite awful and lets himself be taken by the nasty Snow Queen to the far north. But Kay's friend Gerda sets out to save her best friend. With the help of a crow and a reindeer, she eventually finds her way to the cold north of Lapland and, with the true power of friendship and laughter, she is able to free Kay from the clutches of the Snow Queen.

Today, in the foyer, the tenor Burkhard Ulrich and the director of our Junge Deutsche Oper Fanny Frohnmeyer read this touching and wonderful fairy tale by Hans Christian Andersen for all fairy tale fans, old and young! And our percussionist Lukas Zeuner provides the sound for the story with marimbas, a xylophone and all kinds of rhythm and sound instruments. And all this live and very close to the audience, next to the large fir tree in the parquet foyer.