Newsletter

News about the schedule Personal recommendations Special offers ... Stay well informed!

Subscribe to our newsletter

Subscribe to our Newsletter and receive 25% off your next ticket purchase.

* Mandatory field





Newsletter

Ensemble - Deutsche Oper Berlin

Ersan Mondtag

Ersan Mondtag

Ersan Mondtag wurde 1987 in Berlin geboren und arbeitet zwischen den Feldern Theater und Musik, Performance und Installation.

Er hospitierte zuerst bei Thomas Langhoff, Frank Castorf und Claus Peymann, assistierte dann bei Vegard Vinge, bevor er 2011 an die Otto Falckenberg Schule nach München ging. Das Studium brach er nach zwei Jahren ab und gründete in München 2012 das KAPITÆL ZWEI KOLEKTIF, konzipierte im Kollektiv Dauerperformances, experimentelle Partyformen sowie interdisziplinäre Theaterarbeiten, zuletzt PARTY #4 – NSU im Mixed Munich Arts (MMA). Für die Schaustelle der Pinakothek der Moderne realisierte er mit Olga Bach KONKORDIA, eine neuntägige Dauerperformance.

In der Spielzeit 2013/14 war Ersan Mondtag Mitglied im REGIEstudio des Schauspiel Frankfurt und inszenierte dort 2. SINFONIE (2014 beim „radikal jung“ Festival), DAS SCHLOSS und ORPHEUS# (2015 beim „radikal jung“ Festival in München).

2015 entstand am Staatstheater Kassel sein Stück TYRANNIS, mit dem Ersan Mondtag zum Berliner Theatertreffen 2016 eingeladen wurde. Weitere Gastspiele, u. a. erneut beim Festival „radikal jung“, folgten.

Das Fachmagazin „Theater Heute“ kürte Mondtag zum Nachwuchsregisseur des Jahres 2016. Gleichermaßen wurde er in den Kategorien „Bühnenbildner und Kostümbildner des Jahres“ ausgezeichnet.

Seine Inszenierung DIE VERNICHTUNG (Text: Olga Bach), die am Theater Bern produziert wurde, brachte Mondtag die zweite Theatertreffen-Einladung in Folge ein.

2017 kürten ihn die Kritiker in einer Umfrage von „Theater Heute“ zum „Kostümbildner des Jahres“. Die Kollegen von der „Deutschen Bühne“ wählten ihn zum „Bühnenbildner des Jahres“.

Ersan Mondtag lebt in Berlin. Er inszeniert u. a. am Thalia Theater Hamburg, am Berliner Ensemble, am Maxim Gorki Theater, am Theater Bern und an den Münchner Kammerspielen.

Schedule

In performances like

Videos

Aus der Premiere: Antikrist
Video – 03:00 min.

Aus der Premiere: Antikrist

Rued Langgaard: Antikrist
Video – 02:21 min.

Rued Langgaard: Antikrist

Werkstattbesuch: Antikrist
Video – 02:57 min.

Werkstattbesuch: Antikrist

Enter Onepager
1

slide_title_1

slide_description_1

slide_headline_2
2

slide_title_2

slide_description_2

slide_headline_3
3

slide_title_3

slide_description_3

slide_headline_4
4

slide_title_4

slide_description_4

Create / edit OnePager
12
DEC

Adventskalender im Foyer: Das 12. Fensterchen

Today in the foyer: ‘The Snow Queen’ as a live audio play
A reading with Burkhard Ulrich and Fanny Frohnmeyer, with Lukas Zeuner on the drums
5:00 p.m. / Parkettfoyer
Duration: approx. 25 minutes / Free admission


‘Behold! Now we begin. When we reach the end of the story, we will know more than we do now, because it was an evil goblin! It was one of the very worst, it was the devil! One day he was in a good mood because he had made a mirror that had the property of making everything good and beautiful reflected in it shrink to almost nothing, but what was no good and looked bad was emphasised and became even worse. The most magnificent landscapes looked like overcooked spinach in it, and the best people became disgusting or stood on their heads without a torso,’ so begins the fairy tale “The Snow Queen” by Hans Christian Andersen.

By an unfortunate accident, a splinter of this evil magic mirror jumps into Kay's heart , whereupon he suddenly finds life in his small town quite awful and lets himself be taken by the nasty Snow Queen to the far north. But Kay's friend Gerda sets out to save her best friend. With the help of a crow and a reindeer, she eventually finds her way to the cold north of Lapland and, with the true power of friendship and laughter, she is able to free Kay from the clutches of the Snow Queen.

Today, in the foyer, the tenor Burkhard Ulrich and the director of our Junge Deutsche Oper Fanny Frohnmeyer read this touching and wonderful fairy tale by Hans Christian Andersen for all fairy tale fans, old and young! And our percussionist Lukas Zeuner provides the sound for the story with marimbas, a xylophone and all kinds of rhythm and sound instruments. And all this live and very close to the audience, next to the large fir tree in the parquet foyer.