Sesto Quatrini

Sesto Quatrini

Sesto Quatrini, geboren 1984 in Rom, schloss sein Studium in den Fächern Dirigieren, Komposition und Trompete am Konservatorium „Alfredo Casella“ in L'Aquila und an der Civica Scuola di Musica „Claudio Abbado“ in Mailand ab.

Von 2015 bis 2016 war er Assistenzdirigent von Fabio Luisi an der New Yorker Metropolitan Opera und beim Festival della Valle d'Itria, wo er 2017 sein italienisches Operndebüt mit Verdis UN GIORNO DI REGNO gab.

Er hat zwei Opernensembles gegründet, „Les Voix Concertantes“ in Paris und „Bare Opera“ in New York, mit denen er LA TRAVIATA, RIGOLETTO, L'ELISIR D'AMORE, L'ENFANT ET LES SORTILÈGES, L'ENFANT PRODIGUE, GOYESCAS, LA CAMBIALE DI MATRIMONIO und FIGARO & FIGARO, eine dramaturgische Fusion von LE NOZZE DI FIGARO und IL BARBIERE DI SIVIGLIA, uraufgeführt hat.

Er dirigierte unter anderem das London Philharmonic Orchestra, das Orchestre National du Capitole de Toulouse, das Dänische Nationalsymphonieorchester, das Ungarische Radio-Symphonieorchester, das Tokyo Philharmonic Orchestra, das Lettische Nationalsinfonieorchester, das Puerto Rico Symphony Orchestra, das Orquestra Sinfónica Portuguesa, die Russische Nationalphilharmonie am Bolschoi-Theater, das Orquesta Filarmónica de Gran Canaria, das Orquesta Sinfónica de Tenerife, das Orchestre Symphonique de Saint-Étienne Loire, das Frankfurter Opern- und Museumsorchester, die Nordwestdeutsche Philharmonie, das Orchestra Filarmonica Italiana, das Orchestra Internazionale d'Italia, das Orchestra Haydn di Bolzano, die Filarmonica Arturo Toscanini in Parma, die Orchester der Accademia Teatro alla Scala, Teatro Regio di Torino, Arena di Verona, Teatro Comunale di Bologna, Teatro Lirico di Cagliari, La Fenice in Venedig, des Maggio Musicale Fiorentino, des Teatro Carlo Felice in Genua und des Teatro Petruzzelli in Bari.

Zu den jüngsten Engagements zählen LE NOZZE DI FIGARO am Filarmonico di Verona, GIULIETTA E ROMEO von Vaccaj beim Festival della Valle d'Itria, L'ELISIR D'AMORE, LA TRAVIATA und IL BARBIERE DI SIVIGLIA am Teatro La Fenice in Venedig; Konzerte am Bolschoi-Theater in Moskau, in Puerto Rico, an der Alten Oper Frankfurt, am Opernhaus Riga, am La Fenice, am Filarmonico di Verona, bei den Baltischen Musiksaisons, am Teatro Municipale di Piacenza, an der Opéra de Saint-Étienne, am Teatro Comunale di Bologna und am Teatro Lirico di Cagliari; das Neujahrskonzert in Riga mit dem Lettischen Nationalsinfonieorchester, DON CARLO in der Ópera de Las Palmas de Gran Canaria, TOSCA am Teatro Municipale di Piacenza, FRANCESCA DA RIMINI von Mercadante in Tokio mit der Japan Opera Foundation, Konzerte in Budapest mit dem Ungarischen Radio-Symphonieorchester, LA GAZZA LADRA am Teatro Nacional de São Carlos in Lissabon, ein Debüt in der Elbphilharmonie in Hamburg mit der Nordwestdeutschen Philharmonie, COSCOLETTO von Offenbach und ECUBA von Manfroce beim Festival della Valle d'Itria, CARMEN am Teatro del Maggio Musicale Fiorentino, OTELLO von Rossini an der Oper Frankfurt, L'ELISIR D'AMORE bei den Tiroler Festspielen und am Théâtre du Capitole de Toulouse, MANON LESCAUT an der Oper Frankfurt, IL TURCO IN ITALIA in Glyndebourne, Konzerte bei MITO SettembreMusica, in der Ópera de Tenerife und mit dem Toscanini Orchestra in Parma.

Neben seiner Karriere als Dirigent war er von 2018 bis Juni 2023 Künstlerischer Leiter des Litauischen Nationalen Opern- und Balletttheaters (LNOBT). Während seiner Amtszeit am LNOBT dirigierte er I CAPULETI E I MONTECCHI, DER ROSENKAVALIER, LA JUIVE, DON CARLO, LA BOHÈME, Verdis „Messa da Requiem“, eine Gala mit Olga Peretyatko, ein Orchesterkonzert, CANDIDE, RIGOLETTO, IL BARBIERE DI SIVIGLIA, ANNA BOLENA, ZARZUELA und MADAMA BUTTERFLY.

Er dirigierte die Saisoneröffnung am Teatro Ponchielli in Cremona, ein Galakonzert in Mantua mit Eleonora Buratto und dem Orchestra da Camera di Mantova, NORMA in Piacenza, Parma und Modena sowie am La Monnaie, ANNA BOLENA und IL TURCO IN ITALIA am Teatro Carlo Felice, CARMEN am Teatro Regio in Turin, MADAMA BUTTERFLY in Venedig am Teatro La Fenice und CHIARA E SERAFINA an der Donizetti Opera.

Zu den jüngsten und kommenden Engagements gehören LA TRAVIATA am Dänischen Königlichen Opernhaus, LE NOZZE DI FIGARO am ROH Muscat, DIE ZAUBERFLÖTE am Teatro Regio in Turin und DON PASQUALE am Opernhaus Zürich. Außerdem dirigiert er L'ELISIR D'AMORE am Londoner Royal Opera House, RIGOLETTO an der Deutschen Oper Berlin, die beiden OTELLO (von Rossini und Verdi) an der Oper Frankfurt und wird für AIDA und LES CONTES D'HOFFMANN an das LNOBT zurückkehren.

Schedule

In performances like

Newsletter

News about the schedule
and the start of advance booking
Personal recommendations
Special offers ...
Stay well informed!

Subscribe to our newsletter

Subscribe to our Newsletter and receive 25% off your next ticket purchase.

* Mandatory field





Newsletter

02
DEC

Advents-Verlosung: Das 2. Fensterchen

In today's Advent calendar window, we are giving away 3 DVDs of "Der Schatzgräber" - an opera in a prelude, four acts and a postlude by Franz Schreker. If you would like to win one of the three DVDs, please send an e-mail today with the subject "The 2nd window" to advent@deutscheoperberlin.de.

DER SCHATZGRÄBER (THE TREASURE HUNTER) by Franz Schreker was a triumph at its world premiere in Frankfurt in 1920 and went on to play 44 times at assorted venues over the next five years. It then fell victim to a shifting zeitgeist and slipped from opera-house programmes, with a National Socialist ban on performances sealing its demise. Even after 1945 the Schreker revival was a long time coming – and THE TREASURE HUNTER has not featured prominently in the renaissance.

As with the vast majority of Schreker’s libretti, the story of Els and Elis explores the relationship between fantasy and reality, between art and life. Soulmates in the sense that they are both at the mercy of the king’s disposition, Els and Elis set off in search of different treasures. Elis, the minstrel, uses his magic lute to locate a stash of jewels and do humanity a good turn. Els, an innkeeper’s daughter who has grown up motherless in a tough, male-chauvinist world, becomes a liar, cheat and murderess in pursuit of her goal, tasking her suitors to steal the queen’s jewels and then having them killed once they have returned with the haul of treasure. Yet even with the gold in their possession, the pair are not content, and so, true to form, Schreker turns his attention to the theme of yearning per se, which is the actual “treasure” that the composer is interested in, “a dream of happiness and redemption”. Elis and Els are caught up in a swirl of dreams, memories, premonitions, songs and music. Their stories take on a dreamlike quality in a world beset by greed, murder and emotional inconstancy. For Franz Schreker the path to redemption could only be via art. Composed during the turmoil of the First World War, the TREASURE HUNTER score amounts to Schreker’s personal confession of artistic faith, executed in florid strokes of late-Romantic musical colour.

Conductor Marc Albrecht; Staging Christof Loy; Set design Johannes Leiacker; Costume design Barbara Drosihn; With Tuomas Pursio, Doke Pauwels, Clemens Bieber, Michael Adams, Joel Allison, Michael Laurenz, Thomas Johannes Mayer, Seth Carico, Daniel Johansson, Gideon Poppe, Stephen Bronk, Elisabet Strid, Patrick Cook, Tyler Zimmerman a. o.; Chorus and Orchestra of the Deutsche Oper Berlin



Closing date: 2 December 2023, the winners will be informed by email on 4 December 2023. The DVDs will then be sent by post. Legal recourse is excluded.