Newsletter

News about the schedule Personal recommendations Special offers ... Stay well informed!

Subscribe to our newsletter

Subscribe to our Newsletter and receive 25% off your next ticket purchase.

* Mandatory field





Newsletter

Ensemble - Deutsche Oper Berlin

Rebecca Jo  Loeb

Rebecca Jo Loeb

Die Mezzosopranistin Rebecca Jo Loeb studierte Gesang an der Manhattan School of Music und an der Juilliard School in New York. Sie war Mitglied im Young Artist Program des Tanglewood Music Centers und der Glimmerglass Opera. Rebecca Jo Loeb ist Preisträgerin des Lotte Lenya Wettbewerbs, des Opera Foundation Wettbewerbs und der Career Bridges Foundation. Erste Bühnenerfahrungen sammelte die junge Mezzosopranistin in Opernproduktionen an der Juilliard School. An der Glimmerglass Opera sang sie die Annina in LA TRAVIATA und beim Ravinia Music Festival debütierte sie als Bessi im MAHAGONNY SONGSPIEL von Kurt Weill.

Nach einer Spielzeit als Stipendiatin an der Deutschen Oper Berlin war Rebecca Jo Loeb von 2011 bis 2015 Ensemblemitglied an der Staatsoper Hamburg. Zu ihren dortigen Partien gehörten Hänsel in HÄNSEL UND GRETEL, Cherubino in LE NOZZE DI FIGARO, Siebel in FAUST und Rosina in IL BARBIERE DI SIVIGLIa. Gastspiele führten sie als Alisa in LUCIA DI LAMMERMOOR nach Turin, als Fjodor in BORIS GODUNOW an die Dallas Opera und als Bellante in Händels ALMIRA zu den Festwochen der Alten Musik nach Innsbruck. Beim Festival Aix-en-Provence debütierte sie im Sommer 2012 in der UA vom George Benjamins WRITTEN ON SKIN als Marie und Angel 2.

Im Juni 2015 debütierte Rebecca Jo Loeb als Gymnasiast und Groom in LULU an der Oper Amsterdam. Nachdem sie diese Partien im Herbst 2015 auch an der New Yorker MET coverte, wurde sie 2015/16 in das Ensemble der Deutschen Oper Berlin übernommen, wo sie u. a. als Mércedès in CARMEN und Clotilde in NORMA zu hören war. Zurzeit ist die Künstlerin freischaffend tätig. Sie gastierte als Fuchs in DAS SCHLAUE FÜCHSLEIN an der Oper Köln, debütierte im Januar 2017 an der New Yorker Met als Flora in LA TRAVIATA, brillierte als Susan Cooper in der deutschen Erstaufführung von LOVE LIFE am Theater Freiburg und am Teatro Municipal de Santiago in Chile war sie als Gymnasiast und Groom in LULU zu Gast. 19/20 übernahm die Sängerin u. a. in einer Ballettproduktion von Sciarrinos VANITAS die Mezzosopran-Partie am Staatstheater Oldenburg. Nachdem sie in der im April 2019 mit dem Pulitzer Preis ausgezeichneten modernen Oper PRISM, komponiert von Ellen Reid, bereits die Hauptrolle der Lumee sang, übernahm sie diese nochmals in Washington.

Schedule

Videos

Das schlaue Füchslein
Video – 01:50 min.

Leos Janacek: Das schlaue Füchslein

Enter Onepager
1

slide_title_1

slide_description_1

slide_headline_2
2

slide_title_2

slide_description_2

slide_headline_3
3

slide_title_3

slide_description_3

slide_headline_4
4

slide_title_4

slide_description_4

Create / edit OnePager
21
DEC

Advents-Verlosung: Das 21. Fensterchen

On 12 April 2025, we will celebrate the revival of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG in the production by Jossi Wieler, Sergio Morabito and Anna Viebrock, with Thomas Johannes Mayer as Hans Sachs, Elena Tsallagova as Eva, Magnus Vigilius as Walther von Stolzing and Chance Jonas-O'Toole as David, as part of our ‘Richard Wagner in April’ weeks. But today, we are giving away our DVD, which was recorded in collaboration with the NAXOS label in the premiere series in early summer 2022.

In today's Advent calendar window, we are giving away 2 DVDs of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG – Opera in three acts by Richard Wagner. If you would like to win one of the two DVDs, please write an e-mail with the subject ‘The 21st window’ to advent@deutscheoperberlin.de.

More popular than almost any other stage work by Richard Wagner, DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG is loved and hated at the same time. The play combines a light-hearted comedy plot with a summer night's drunken play about the delusion and reality of love, but at the same time claims to be a founding manifesto of German national art and is therefore more historically charged in its reception than almost any other work by Richard Wagner. At the same time, however, DIE MEISTERSINGER is first and foremost a piece about music and music-making.

Telling the story of DIE MEISTERSINGER in a world dedicated to music is also the starting point for the directorial concept of Jossi Wieler, Anna Viebrock and Sergio Morabito. In it, they tell of the rules and rigid dogmas that govern this world and which thus become an example for numerous contexts in which people set rules, subordinate themselves and find refuge in them or want to break out and escape. They bring a play to the stage in which singers also play singers in order to tell a story about singing. And they show characters such as Hans Sachs, an ageing man who renounces his love for Eva in favour of a younger man and at the same time wants to reform the system, but does not shy away from demagoguery and populism - while the breath of history occasionally blows in the ghosts of the Meistersinger past.

Conductor John Fiore; Staging Jossi Wieler, Anna Viebrock, Sergio Morabito; With Johan Reuter, Albert Pesendorfer, Gideon Poppe, Simon Pauly, Philipp Jekal, Thomas Lehman, Jörg Schörner, Clemens Bieber, Burkhard Ulrich, Stephen Bronk, Tobias Kehrer, Byung Gil Kim, Klaus Florian Vogt, Ya-Chung Huang, Heidi Stober, Annika Schlicht a. o.; Chorus and Orchestra of the Deutsche Oper Berlin



Closing date: 21 December 2024, the winners will be informed by email on 23 December 2024. The DVDs will then be sent by post. Legal recourse is excluded.