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Ensemble - Deutsche Oper Berlin

Siobhan Stagg

Siobhan Stagg

Nach ihrem Abschluss an der University of Melbourne begann die Sopranistin Siobhan Stagg ihre Karriere im Young Singers Project der Salzburger Festspiele und als Solistin an der Deutschen Oper Berlin.

Sie sang die Titelrolle in CENDRILLON an der Lyric Opera of Chicago, Pamina am Royal Opera House Covent Garden, Sophie im ROSENKAVALIER am Opernhaus Zürich, Mélisande an der Opera de Dijon und an der australischen Victorian Opera (wofür sie den Green Room Award für die beste weibliche Hauptrolle in einer Oper erhielt), Gilda, Blonde und Cordelia in Aribert Reimanns LEAR für die Hamburgische Staatsoper, Najade / ARIADNE AUF NAXOS für die Bayerische Staatsoper, Blonde für die Niederländische Nationaloper, die szenische Aufführungen von Mozarts Requiem beim Festival d'Aix-en-Provence, Woglinde für die Staatsoper Unter den Linden und Morgana / ALCINA und Marzelline / FIDELIO für das Grand Théâtre de Genève.

Im Konzertbereich gab Siobhan Stagg ihr Debüt mit dem London Symphony Orchestra in Mahlers Symphonie Nr. 4 mit Kirill Karabits in der Philharmonie de Paris und kehrte mit Sir Simon Rattle in der Weltpremiere von Julian Andersons „Exiles“ ins Barbican in London zurück (ein Stück, das sie nur wenige Monate später mit Robin Ticciati und dem Deutschen Symphonie-Orchester Berlin wieder aufnimmt). In dieser Saison erweiterte Siobhan Stagg ihr Repertoire auch um die Rolle der Rosalinde in DIE FLEDERMAUS in halbszenischen Aufführungen mit dem Orchestre National de Lyon und Nikolaj Szeps-Znaider und kehrte in der gleichen Saison für Konzerte von Strauss' „Vier letzte Lieder“ mit Markus Stenz nach Lyon zurück. Weitere bemerkenswerte Konzertauftritte in dieser Saison sind Mozarts „Große Messe in c-Moll“ mit der Staatskapelle Berlin und Zubin Mehta, Beethovens „Missa Solemnis“ mit dem Orquestra Simfonica de Barcelona sowie Ravels „Scheherazade“ und Debussys „Ariettes Oubliées“ mit dem Norrköping Symphony Orchestra und Karl Heinz Steffens.

Siobhan Stagg wurde im Oktober 2020 zur Direktorin des Melba Opera Trust Board ernannt.

Schedule

Videos

Johann Sebastian Bach: Matthäus-Passion
Video – 02:19 min.

Johann Sebastian Bach: Matthäus-Passion

100 Sekunden mit Siobhan Stagg
Video – 01:40 min.

100 Sekunden mit: Siobhan Stagg

Il viaggio a Reims - Finale
Video – 14:13 min.

Ritornell und Parade der Nationen (Finale - Il viaggio a Reims)

Gioacchino Rossini: Il viaggio a Reims
Video – 02:09 min.

Gioacchino Rossini: Il viaggio a Reims

Siobhan Stagg singt Rezitativ und Arie der Susanna
Video – 06:04 min.

Lieblingsstücke ... mit Siobhan Stagg

Giacomo Puccini: La Bohème
Video – 01:58 min.

Giacomo Puccini: La Bohème (2018)

Siobhan Stagg singt „Quando me‘n vò“ aus LA BOHEME
Video – 02:49 min.

„Quando me’n vò“ (La bohème)

A Midsummer Night's Dream ... Kurz erklärt
Video – 01:59 min.

A Midsummer Night's Dream ... Kurz erklärt

A Midsummer Night's Dream ... A short introdution
Video – 01:59 min.

A Midsummer Night's Dream ... A short introduction

Die Entführung aus dem Serail – The Making-Of
Video – 05:07 min.

Die Entführung aus dem Serail – The Making-Of

Die Entführung aus dem Serail
Video –

Wolfgang Amadeus Mozart: Die Entführung aus dem Serail

La Rondine
Video – 01:49 min.

Giacomo Puccini: La Rondine

A Midsummer Night’s Dream
Video – 02:17 min.

Benjamin Britten: A Midsummer Night’s Dream

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Advents-Verlosung: Das 21. Fensterchen

On 12 April 2025, we will celebrate the revival of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG in the production by Jossi Wieler, Sergio Morabito and Anna Viebrock, with Thomas Johannes Mayer as Hans Sachs, Elena Tsallagova as Eva, Magnus Vigilius as Walther von Stolzing and Chance Jonas-O'Toole as David, as part of our ‘Richard Wagner in April’ weeks. But today, we are giving away our DVD, which was recorded in collaboration with the NAXOS label in the premiere series in early summer 2022.

In today's Advent calendar window, we are giving away 2 DVDs of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG – Opera in three acts by Richard Wagner. If you would like to win one of the two DVDs, please write an e-mail with the subject ‘The 21st window’ to advent@deutscheoperberlin.de.

More popular than almost any other stage work by Richard Wagner, DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG is loved and hated at the same time. The play combines a light-hearted comedy plot with a summer night's drunken play about the delusion and reality of love, but at the same time claims to be a founding manifesto of German national art and is therefore more historically charged in its reception than almost any other work by Richard Wagner. At the same time, however, DIE MEISTERSINGER is first and foremost a piece about music and music-making.

Telling the story of DIE MEISTERSINGER in a world dedicated to music is also the starting point for the directorial concept of Jossi Wieler, Anna Viebrock and Sergio Morabito. In it, they tell of the rules and rigid dogmas that govern this world and which thus become an example for numerous contexts in which people set rules, subordinate themselves and find refuge in them or want to break out and escape. They bring a play to the stage in which singers also play singers in order to tell a story about singing. And they show characters such as Hans Sachs, an ageing man who renounces his love for Eva in favour of a younger man and at the same time wants to reform the system, but does not shy away from demagoguery and populism - while the breath of history occasionally blows in the ghosts of the Meistersinger past.

Conductor John Fiore; Staging Jossi Wieler, Anna Viebrock, Sergio Morabito; With Johan Reuter, Albert Pesendorfer, Gideon Poppe, Simon Pauly, Philipp Jekal, Thomas Lehman, Jörg Schörner, Clemens Bieber, Burkhard Ulrich, Stephen Bronk, Tobias Kehrer, Byung Gil Kim, Klaus Florian Vogt, Ya-Chung Huang, Heidi Stober, Annika Schlicht a. o.; Chorus and Orchestra of the Deutsche Oper Berlin



Closing date: 21 December 2024, the winners will be informed by email on 23 December 2024. The DVDs will then be sent by post. Legal recourse is excluded.