Newsletter

News about the schedule Personal recommendations Special offers ... Stay well informed!

Subscribe to our newsletter

Subscribe to our Newsletter and receive 25% off your next ticket purchase.

* Mandatory field





Newsletter

Ensemble - Deutsche Oper Berlin

Jorge  de León

Jorge de León

Jorge De León, geboren in Santa Cruz de Tenerife, studierte in seiner Heimatstadt Musik und Gesang bei Isabel Garcia Soto, später vertiefte er seine Studien bei Giuseppe Valdengo in Italien und bei Alfonso G. Leoz in Spanien.

Er ist Preisträger des internationalen Gesangswettberwerbs „Villa Abaran“ in Murcia und begann seine Karriere als Opern- und Zarzuela-Interpret u. a. im Auditorio Nacional (Madrid), im Palau de la Música de Valencia, im Auditorio del CICCA (Gran Canaria), sowie in Santander, Huelva, Gerona und Galicia. 2004/2005 gewann er den Julian-Gayarre-Competition, den Jose-Carreras-Award und den Jaume-Aragall-Contest. Danach wurde er sofort für zahlreiche Produktionen in Spanien und im Ausland engagiert, darunter LA BRUJA, FRANCISQUITA, MARINA, LUCIA DI LAMMERMOORE, GIANNI SCHICCHI, IL TABARRO, MACBETH, LA VIDA BREVE, ANDREA CHENIER, WEST SIDE STORY ...

2010 gab er sein vielbeachtetes Debüt am Teatro Real di Madrid, worauf zahlreiche Engagements an die wichtigsten Opernhäuser in Italien und Spanien folgten. So sang er – um nur einige Stationen seiner Karriere zu nennen – in AIDA, CAVALLERIA RUSTICANA und verschiedenen Galas an der Mailänder Scala, in CARMEN und AIDA am Teatro Massimo di Palermo, am Teatro San Carlo di Napoli und die Arena di Verona, TURANDOT am Maggio Fiorentino, TURANDOT am Teatro Regio di Torino, TURANDOT am G. Verdi Theater in Salerno. TOSCA, MADAMA BUTTERFLY und AIDA am Teatro Real in Madrid, MADAMA BUTTERFLY, TOSCA, ANDREA CHENIER, MANON LESCAUT, MADAMA BUTTERFLY, TURANDOT und OTELLO am Liceo, TOSCA, AIDA, LE CID, IL TROVATORE, CAVALLERIA RUSTICANA / PAGLIACCI im Palau de Les Arts in Valencia, ANDREA CHENIER in Las Palmas und Oviedo sowie Veris JÉRUSALEM und CAVALLERIA RUSTICANA/ PAGLIACCI in Bilbao am ABAO.

Seine Debüts an den Opernhäusern in Wien, Berlin und München in TOSCA, MADAMA BUTTERFLY und AIDA waren so erfolgreich, dass er heute ein gern gesehener Gast in so bedeutenden Produktionen wie UN BALLO IN MASCHERA bei der Saisoneröffnung der Deutschen Oper Berlin, AIDA, MADAMA BUTTERFLY und einer neuen MACBETH-Produktion in Wien, wo er erst kürzlich wieder mit AIDA zu erleben war, TOSCA und MANON LESCAUT in Hamburg oder AIDA an der Semperoper Dresden ist. Außerdem debütierte er in Chicago, an der New Yorker MET mit AIDA, wohin er vor kurzem zurückgekehrte und am New National Theatre in Tokio mit TOSCA.

Jorge de León hatte das große Glück, von zwei der herausragenden Dirigenten gefördert zu werden: Lorin Maazel (AIDA, TOSCA, CAVALLERIA RUSTICANA, LA VIDA BREVE) und Zubin Mehta (CARMEN, TOSCA, AIDA und TURANDOT), unter dessen Leitung er mit TOSCA an der Seite des Israel Philharmonic Orchestra einen seiner jüngsten Erfolge feiern konnte.

Schedule

Enter Onepager
1

slide_title_1

slide_description_1

slide_headline_2
2

slide_title_2

slide_description_2

slide_headline_3
3

slide_title_3

slide_description_3

slide_headline_4
4

slide_title_4

slide_description_4

Create / edit OnePager
21
DEC

Advents-Verlosung: Das 21. Fensterchen

On 12 April 2025, we will celebrate the revival of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG in the production by Jossi Wieler, Sergio Morabito and Anna Viebrock, with Thomas Johannes Mayer as Hans Sachs, Elena Tsallagova as Eva, Magnus Vigilius as Walther von Stolzing and Chance Jonas-O'Toole as David, as part of our ‘Richard Wagner in April’ weeks. But today, we are giving away our DVD, which was recorded in collaboration with the NAXOS label in the premiere series in early summer 2022.

In today's Advent calendar window, we are giving away 2 DVDs of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG – Opera in three acts by Richard Wagner. If you would like to win one of the two DVDs, please write an e-mail with the subject ‘The 21st window’ to advent@deutscheoperberlin.de.

More popular than almost any other stage work by Richard Wagner, DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG is loved and hated at the same time. The play combines a light-hearted comedy plot with a summer night's drunken play about the delusion and reality of love, but at the same time claims to be a founding manifesto of German national art and is therefore more historically charged in its reception than almost any other work by Richard Wagner. At the same time, however, DIE MEISTERSINGER is first and foremost a piece about music and music-making.

Telling the story of DIE MEISTERSINGER in a world dedicated to music is also the starting point for the directorial concept of Jossi Wieler, Anna Viebrock and Sergio Morabito. In it, they tell of the rules and rigid dogmas that govern this world and which thus become an example for numerous contexts in which people set rules, subordinate themselves and find refuge in them or want to break out and escape. They bring a play to the stage in which singers also play singers in order to tell a story about singing. And they show characters such as Hans Sachs, an ageing man who renounces his love for Eva in favour of a younger man and at the same time wants to reform the system, but does not shy away from demagoguery and populism - while the breath of history occasionally blows in the ghosts of the Meistersinger past.

Conductor John Fiore; Staging Jossi Wieler, Anna Viebrock, Sergio Morabito; With Johan Reuter, Albert Pesendorfer, Gideon Poppe, Simon Pauly, Philipp Jekal, Thomas Lehman, Jörg Schörner, Clemens Bieber, Burkhard Ulrich, Stephen Bronk, Tobias Kehrer, Byung Gil Kim, Klaus Florian Vogt, Ya-Chung Huang, Heidi Stober, Annika Schlicht a. o.; Chorus and Orchestra of the Deutsche Oper Berlin



Closing date: 21 December 2024, the winners will be informed by email on 23 December 2024. The DVDs will then be sent by post. Legal recourse is excluded.