Newsletter

News about the schedule Personal recommendations Special offers ... Stay well informed!

Subscribe to our newsletter

Subscribe to our Newsletter and receive 25% off your next ticket purchase.

* Mandatory field





Newsletter

Ensemble - Deutsche Oper Berlin

Trine  Møller

Trine Møller

Trine Møller begann ihre Karriere als lyrischer Mezzosopran, nachdem sie an der Royal Academy Opera School in London studierte, am National Opera Studio und in Kopenhagen an der Königlich Dänischen Musikakademie. Kürzlich wechselte Møller vom Mezzosopran zum Sopran und gab 2018 ihr Sopran-Debüt in der Rolle der Tosca an der Slotsoperaen in Dänemark. Nachdem sie schnell weitere dramatische Rollen in ihr Spinto-Repertoire aufgenommen hat, sang sie ihre erste Turandot bei den Immling-Festspielen 2019 in Bayern. Sie gab ihr Rollendebüt als Brünnhilde in Wagners DIE WALKÜRE an der Königlichen Dänischen Oper, wofür sie vom dänischen Reumert-Preis-Komitee als „Sängerin des Jahres“ ausgezeichnet wurde. Weitere Auftritte in jüngster Zeit waren Brünnhilde in SIEGFRIED an der Den Ny Opera und Turandot am Theater Magdeburg, später folgte Abigaille in Verdis NABUCCO bei den Immling Festspielen, DER RING DES NIBELUNGEN am Theater Basel und die Titelrolle in ELEKTRA in Lübeck.

Als Mezzosopranistin gab sie ihr Debüt an der Königlichen Dänischen Oper in David McVicars Inszenierung von Monteverdis L'INCORONAZIONE DI POPPEA als Amore und Valetto, wofür sie mit dem renommierten Reumert Talent Award geehrt wurde. Weitere Engagements an der Dänischen Königlichen Oper umfassten Rosmira (PARTENOPE), Cherubino (LE NOZZE DI FIGARO), Olga (EUGEN ONEGIN) und Mercedes (CARMEN). An der Dänischen Nationaloper hat sie Dorabella (COSÌ FAN TUTTE), Rosina (IL BARBIERE DI SIVIGLIA) und Cherubino gesungen. An der Den Ny Opera in Esbjerg interpretierte sie Rosina, Ramiro (LA FINITA GIARDINIERA), Waltraute (DIE WALKÜRE) und Wellgunde (DAS RHEINGOLD). Für das Rued Langgaard Festival in Ribe sang sie Kundry (PARSIFAL) und Das Echo der Rätselstimmung (ANTIKRIST).

Zu den internationalen Engagements zählen Angelina (LA CENERENTOLA) und Idamante (IDOMENEO) am Tiroler Landestheater in Innsbruck, Rosina an der Oper Schloss Hallwyl in der Schweiz und Olga in EUGEN ONEGIN an der Oper Leipzig.

Trine Møller hat zahlreiche Preise erhalten, darunter den Lucille Graham Award, den Axel-Schiøtz-Preis, das Elisabeth-Dons-Gedächtnisstipendium und den Aalborg-Opernpreis.

Schedule

Der Ring des Nibelungen – Die Walküre

In performances like

Enter Onepager
1

slide_title_1

slide_description_1

slide_headline_2
2

slide_title_2

slide_description_2

slide_headline_3
3

slide_title_3

slide_description_3

slide_headline_4
4

slide_title_4

slide_description_4

Create / edit OnePager
21
DEC

Advents-Verlosung: Das 21. Fensterchen

On 12 April 2025, we will celebrate the revival of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG in the production by Jossi Wieler, Sergio Morabito and Anna Viebrock, with Thomas Johannes Mayer as Hans Sachs, Elena Tsallagova as Eva, Magnus Vigilius as Walther von Stolzing and Chance Jonas-O'Toole as David, as part of our ‘Richard Wagner in April’ weeks. But today, we are giving away our DVD, which was recorded in collaboration with the NAXOS label in the premiere series in early summer 2022.

In today's Advent calendar window, we are giving away 2 DVDs of DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG – Opera in three acts by Richard Wagner. If you would like to win one of the two DVDs, please write an e-mail with the subject ‘The 21st window’ to advent@deutscheoperberlin.de.

More popular than almost any other stage work by Richard Wagner, DIE MEISTERSINGER VON NÜRNBERG is loved and hated at the same time. The play combines a light-hearted comedy plot with a summer night's drunken play about the delusion and reality of love, but at the same time claims to be a founding manifesto of German national art and is therefore more historically charged in its reception than almost any other work by Richard Wagner. At the same time, however, DIE MEISTERSINGER is first and foremost a piece about music and music-making.

Telling the story of DIE MEISTERSINGER in a world dedicated to music is also the starting point for the directorial concept of Jossi Wieler, Anna Viebrock and Sergio Morabito. In it, they tell of the rules and rigid dogmas that govern this world and which thus become an example for numerous contexts in which people set rules, subordinate themselves and find refuge in them or want to break out and escape. They bring a play to the stage in which singers also play singers in order to tell a story about singing. And they show characters such as Hans Sachs, an ageing man who renounces his love for Eva in favour of a younger man and at the same time wants to reform the system, but does not shy away from demagoguery and populism - while the breath of history occasionally blows in the ghosts of the Meistersinger past.

Conductor John Fiore; Staging Jossi Wieler, Anna Viebrock, Sergio Morabito; With Johan Reuter, Albert Pesendorfer, Gideon Poppe, Simon Pauly, Philipp Jekal, Thomas Lehman, Jörg Schörner, Clemens Bieber, Burkhard Ulrich, Stephen Bronk, Tobias Kehrer, Byung Gil Kim, Klaus Florian Vogt, Ya-Chung Huang, Heidi Stober, Annika Schlicht a. o.; Chorus and Orchestra of the Deutsche Oper Berlin



Closing date: 21 December 2024, the winners will be informed by email on 23 December 2024. The DVDs will then be sent by post. Legal recourse is excluded.