Newsletter

News about the schedule Personal recommendations Special offers ... Stay well informed!

Subscribe to our newsletter

Subscribe to our Newsletter and receive 25% off your next ticket purchase.

* Mandatory field





Newsletter

About the Patron's Circle - Deutsche Oper Berlin

‘Music theatres must show initiative!’ This was the conviction of the former Artistic Director of the Deutsche Oper Berlin, Prof. Dr. Götz Friedrich, when he initiated the founding of a supporters' association in early 1982. Together with the then opera director Dr Alard von Rohr and under the patronage of the then Governing Mayor of Berlin, Dr Richard von Weizsäcker, the association was officially founded on 13 February 1982.

The aim was and is to strengthen and intensify the leading position of the Deutsche Oper Berlin, both within and beyond the borders of Berlin, by providing material, non-material and journalistic support.

Prof. Dr. Franz Josef Weisweiler (Mannesmann AG) was elected chairman of the founding board in 1982, with Edzard Reuter (Daimler Benz AG) and Prof. Dr. Bernhard von Gersdorff (BEWAG) as his deputies. The board also included Prof. Götz Friedrich (opera director), Dr. Friedrich Wilhelm Christians (Deutsche Bank AG), Dr. Hartmut Fetzer (Nixdorf Computer AG), Prof. Dr. Herbert Grünewald (Bayer AG), Dr. Peter Herlitz (Herlitz AG), Franz Karl Maier (Pressestiftung Tagesspiegel), Prof. Dr. Klaus Pohle (Schering AG), Kurt Schips (Robert Bosch GmbH) and Dr. Peter von Siemens (Siemens AG).

For more than 35 years, the circle has united opera lovers and supporters who are highly committed to promoting the Deutsche Oper Berlin and spending many an unforgettable evening together.

Contact our office

Silke Alsweiler-Lösch
Förderkreis der Deutschen Oper Berlin e.V.
Richard-Wagner-Straße 10, 10585 Berlin
Telephon: +49 [0]30-343 84-240,
Fax: +49 [0]30-343 84-686

foerderkreis@deutscheoperberlin.de

 

Do you already know our Facebook channel?

facebook/FoerderkreisderDeutschenOperBerlin

 

Bank account

IBAN: DE64 1012 0100 1004 0720 59
BIC (SWIFT-CODE): WELADED1WBB

Individual donation to the Förderkreis

Individual donations to the Förderkreis are also very welcome at any time. For contributions of € 50 or more, we will send you a donation receipt. We will also be happy to advise you on the possibilities of making an earmarked donation, whether on a small scale or to finance an entire production.

Testamentary disposition

You can also set an example with a testamentary disposition in favour of the Förderkreis. If you have any questions or require further information, please do not hesitate to contact the office management.

Articles of Association

Application for membership

Contribution rules 

 

Verantwortliche Stelle zum Schutz Ihrer Daten ist der
Förderkreis der Deutschen Oper Berlin e.V.,
Richard Wagnerstraße 10, 10585 Berlin
T +49 (030) 34 384 240

foerderkreis@deutscheoperberlin.de

 

Nachfolgend haben wir Ihre Rechte im Bezug auf den Datenschutz für Sie zusammengefasst.

Ihre Betroffenenrechte / Unter den o.g. angegebenen Kontaktdaten können Sie jederzeit folgende Rechte ausüben:

Auskunft über Ihre bei uns gespeicherten Daten und deren Verarbeitung,

Berichtigung unrichtiger personenbezogener Daten,

Löschung Ihrer bei uns gespeicherten Daten,

Einschränkung der Datenverarbeitung, sofern wir Ihre Daten aufgrund gesetzlicher Pflichten noch nicht löschen dürfen,

Widerspruch gegen die Verarbeitung Ihrer Daten bei uns und

Datenübertragbarkeit, sofern Sie in die Datenverarbeitung eingewilligt haben oder einen Vertrag mit uns abgeschlossen haben.

Sofern Sie uns eine Einwilligung erteilt haben, können Sie diese jederzeit mit Wirkung für die Zukunft widerrufen.

Sie können sich jederzeit mit einer Beschwerde an die für Sie zuständige Aufsichtsbehörde wenden. Ihre zuständige Aufsichtsbehörde richtet sich nach dem Bundesland Ihres Wohnsitzes, Ihrer Arbeit oder der mutmaßlichen Verletzung. Eine Liste der Aufsichtsbehörden (für den nichtöffentlichen Bereich) mit Anschrift finden Sie hier

bfdi.bund.de.

Das Vereinsmitglied hat das Recht, seine datenschutzrechtliche Einwilligungserklärung, insbesondere auch in Bezug auf die nachfolgend genannten Veröffentlichungsaktivitäten, jederzeit zu widerrufen. Durch den Widerruf der Einwilligung wird die Rechtmäßigkeit der aufgrund der Einwilligung bis zum Widerruf erfolgten Verarbeitung nicht berührt. Sie können uns in Datenschutzfragen unter (foerderkreis@deutscheoperberlin.de oder unter (Förderkreis der Deutschen Oper Berlin e.V., Richard Wagner-Straße 10, 10585 Berlin) erreichen. Ihnen steht des Weiteren ein Beschwerderecht bei der Aufsichtsbehörde zu.

 

Zwecke der Datenverarbeitung durch die verantwortliche Stelle und Dritte

Wir verarbeiten Ihre personenbezogenen Daten nur zu den nachfolgend genannten Zwecken:

Erhebung, Verarbeitung (Speicherung, Veränderung, Übermittlung) oder Nutzung und Verarbeitung (unter Nutzung und Einsatz von Datenverarbeitungsanlagen) Ihrer bei der Anmeldung erhobenen personenbezogenen Daten zum Zwecke der Mitgliederverwaltung und Beitragsverwaltung.
Zusätzlich zu den darin erhobenen Daten können Daten in Bezug auf die Teilnahme an Ver-einsaktivitäten oder Förderung des Vereinszwecks, z. B:

a) Zuwendungen (z.B. Engagement für Stipendiaten, ohne Angaben der Höhe),

b) Teilnahme an Vereinsveranstaltungen (insbes. Mitgliederversammlungen, Empfängen, Dinnern, Ausflügen, Hintergrundgesprächen)

c) im Rahmen von eigenen oder fremden Ehrungen und Geburtstagen
erhoben, genutzt und verarbeitet werden. Die Nutzung umfasst auch Veröffentlichungs-Aktivitäten im nachfolgend beschriebenen Umfang.

Die erhobenen Daten in Bezug auf die Teilnahme an Vereinsaktivitäten oder Förderung des Vereinszwecks, sowie Fotos seiner Mitglieder veröffentlicht der Verein in seinen Medien insbesondere auf seiner Homepage. Zudem werden Informationen zum Mitgliedsstatus (Junge Freunde, Freunde, Förderer etc.) in den Medien und der Homepage veröffentlicht („Veröffentlichungsaktivitäten“). Die genannten Daten und Fotos können zur Veröffentlichung an Print- und Telemedien sowie elektronische Medien übermittelt werden.

Mitgliederlisten werden als Datei oder in gedruckter Form an Vorstandsmitglieder, sonstige Funktionäre und Mitglieder herausgegeben, wenn deren Funktion oder besondere Aufgabenstellung im Verein die Kenntnisnahme erfordern.

Eine Übermittlung Ihrer persönlichen Daten an Dritte zu anderen als den genannten Zwecken findet nicht statt. Wir geben Ihre persönlichen Daten nur an Dritte weiter, wenn:

Sie Ihre ausdrückliche Einwilligung dazu erteilt haben,

die Verarbeitung zur Abwicklung eines Vertrags mit Ihnen erforderlich ist,

die Verarbeitung zur Erfüllung einer rechtlichen Verpflichtung erforderlich ist,

die Verarbeitung zur Wahrung berechtigter Interessen erforderlich ist und kein Grund zur Annahme besteht, dass Sie ein überwiegendes schutzwürdiges Interesse an der Nichtweitergabe Ihrer Daten haben.

Sofern Sie uns auf unserer Internetseite besuchen, verweisen wir auf die dortige für die Nutzung der Internetseite erweiterte Datenschutzerklärung.

Enter Onepager
1

slide_title_1

slide_description_1

slide_headline_2
2

slide_title_2

slide_description_2

slide_headline_3
3

slide_title_3

slide_description_3

slide_headline_4
4

slide_title_4

slide_description_4

Create / edit OnePager
05
DEC

Adventskalender in der Tischlerei: Das 5. Fensterchen

Today in the Tischlerei: ‘Rossini, Liszt and more’
with Kangyoon Shine Lee (tenor) and Songyeon Catarina Kim (piano)
5pm / Tischlerei
Duration: approx. 25 minutes / free admission


The evening begins with musical declarations of love: love is illuminated in all its facets – from the idealised, the yearning to the devoted and the melancholy – in three songs by Franz Liszt and an aria from Rossini's IL BARBIERE DI SIVIGLIA. Franz Liszt's ‘Enfant, si j'etais roi’ (‘Child, if I were king’) and ‘Oh! Quand je dors’ (‘Oh! When I sleep’) are settings of poems by Victor Hugo. In the first, the beloved is given everything imaginable – but it can never be enough. The second poem describes a nocturnal vision of the beloved, who appears like an angel, kisses the sleeping person and fills them with heavenly love. Liszt's ‘Liebestraum Nr. 3’ (‘Oh dear, as long as you can love’) is one of a series of three songs that Liszt later arranged in a purely instrumental form and which became emblematic of romantic piano music. The original text was written by Ferdinand Freiligrath and deals with the transience of love and the resulting need to cherish and cultivate it in the here and now. You will hear the Korean pianist Songyeon Catarina Kim at the piano. She then lovingly accompanies our ensemble member Kangyoon Shine Lee in an aria that he will sing again on our main stage from 31 March 2025, when he takes on the role of Count Almaviva in Katharina Thalbach's production of Rossini's IL BARBIERE DI SIVIGLIA: the cavatina ‘Ecco, ridente in cielo’. In it, Almaviva sings about the beauty of the morning and his ardent love for Rosina – it is a lyrical and romantic beginning to an otherwise predominantly comedic opera. It is followed by the song ‘La danza’ from Rossini's collection of songs ‘Les soirées musicales’, published about 20 years later, which describes the joyful hustle and bustle of a Neapolitan festival. The musical basis for this song is the tarantella, a fast, rhythmic folk dance from southern Italy. The programme will conclude with a contemplative Christmas favourite, ‘O Holy Night’.

Lyric tenor Kangyoon Shine Lee was born in Seoul. He first graduated from the Korea National University of Arts before studying with Kammersänger Prof. Roman Trekel at the Hanns Eisler School of Music Berlin from 2022. In 2021, Kangyoon Shine Lee won the Belvedere Competition and received an engagement at the Deutsche Oper Berlin. He made his house debut on 27 December 2022 as Almaviva in Rossini's IL BARBIERE DI SIVIGLIA and also sang in DAS WUNDER DER HELIANE. In the 2024/25 season, he will be part of the ensemble here at the theatre and can be heard in roles such as Tamino in Mozart's MAGIC FLUTE and the children's version THE FAIRY TALE OF THE MAGIC FLUTE, as Count von Lerma / DON CARLO, Cavalier Belfiore / IL VIAGGIO A REIMS, Malcolm / MACBETH, Walther von der Vogelweide / TANNHÄUSER and Pang / TURANDOT.

The South Korean pianist Songyeon Catarina Kim studied piano at Kyunghee University in Seoul. She has won numerous Korean and international competitions. Since 2021, she has been studying Lied interpretation with Prof. Wolfram Rieger at the Hanns Eisler School of Music Berlin. She is currently studying chamber music with Prof. Wolfram Rieger as part of her concert exam. During her studies, she was a répétiteur in lessons with KS Prof. Roman Trekel, Prof. Anna Korondi, KS Prof. Ewa Wolak, Prof. Martin Bruns and Prof. Christine Schäfer, as well as a répétiteur in masterclasses with KS Brigitte Fassbaender and KS Prof. Thomas Quasthoff. She has also worked as a répétiteur for scenic instruction at the Immling Festival, the Darmstadt Theatre and the Erfurt Theatre. In the 2024/25 season, she will work as a répétiteur at IMMMERMEEEHR at the Deutsche Oper Berlin.